• Anonym (Hoppfull)

40år och IVF

Nervernautanpå skrev 2025-05-15 12:19:36 följande:
    Jag tror jag kommer att hitta nytt relativt snabbt, men kommer förmodligen få börja pendla igen vilken jag var glad att slippa när jag fick det här jobbet för 4 år sedan. 
    Håller verkligen tummarna för lilla fröet i magen oavsett. Det får lova att lösa sig även om taimingen inte blev den bästa.
    Hej. Hur går det?. Hur mår du med allt? när är testdag? 
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-24 19:15:32 följande:
    Hej, det har varit så mycket med allt att jag knappt hunnit känna efter. Kanske bra. Men testdag är 27e. På tisdag. Lite ont i magen men det brukar jag få av cyclogesten. 

Hur är det med dig? Har du gjort återföring?

Har lite samma, fullt upp. känns ibland skönt att det är fullt upp men känner mig lite besvärad av att inte vila och äta bra.

Återföring gjord. Mår lite sådär. Igen. Var ju ordentligt förkyld hela förra försökt så är väl lite orolig för att vara det igen. Fick för mig att det kanske var lite gynnsamt att immunförsvaret var lite dåligt så inte kroppen stötte bort men det gick ju inte vägen så vill nog inte prova det igen direkt efter.

spännande med testdag snart då. min Testdag blev redan den 4/6 men testar nog ännu tidigare på helgen innan där, då dag 10-11. 

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-25 22:25:24 följande:
    Man vill ju känna något annorlunda, att det inte ska vara så som det var när det inte fungerade. Jag har haft väldigt svårt att känna hopp den här gången. 
    Håller verkligen tummarna för dig imorgon. Kom igen nu då! Det måste vara din tur. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-27 09:06:07 följande:
    Det är ju absolut två streck. Jag hade varit försiktig att ta ut för mycket i förskott då det är svagt. Men testa igen. Jag hade testat varje dag. Det ser ju onekligen ut att luta och bli ett positivt. Håller alla tummar och tår. Det ÄR din tur! 
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-27 22:11:46 följande:
    Tack snälla 🙏 jag hoppas att morgondagens test ger ett tydligare besked.
    hur ser det ut idag? Dör av nyfikenhet här. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-28 08:50:28 följande:
    Jag är gravid!!! Helt chockad! 
    Men JA! så glad för din skull. Håller verkligen tummar och tår att det går vägen nu. så häftigt. Stort grattis igen. 

jag skymtade blod idag och är rädd att mensen är på g. håller andan och hoppas det trots allt var nibblödning. Får se imorgon om det kommer mer eller förblir light. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-30 15:24:26 följande:
    Hur går det för dig? 

Eventuellt både Paranoid  inbillningsjuk och hypokondriker samtidigt. Läget är lugnt. Ingen mer antydan till mens och ifrågasätter och jag ens såg något som antydde till det i förrgår.

kommer nog testa tidigt på söndag. Är sen bortrest till fredag sen men kommer ta med test så jag kan testa även när jag är iväg. 

• Anonym (Hoppfull)
    Eulalia84 skrev 2025-05-29 13:07:16 följande:
    Jag gick in i v.21 idag så har passerat halvvägs strecket. Fortfarande overkligt och vågar fortfarande inte riktigt tro på att det ska gå hela vägen. Tror jag blivit lite skadad från hela ivf resan med alla upp- och nedgångar.

Men jag längtar och är jätteglad att ha kommit så här långt och allt har sett bra ut hittills med bebis i magen så det är skönt😊
    Så himla roligt och skönt att höra att det har rullat på fint för dig. Måste känns väldigt skönt att ha passerat halvtiden och allt sett fint ut. Njut och stort lycka till med den lille snart 
  • Anonym (Hoppfull)

Då har jag givetvis varit så dum att jag testade för tidigt. Nu livrädd att det är ovritellen som slår igenom. Då det helt chockande visade positivt?! brukat börja tjuvstarta runt nu och aldrig fått positivt. Ruvardag 9 idag. CB testa tidigt. Ska testa med stickor istället så jag kan följa om det blir starkare eller svagare. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-31 10:01:56 följande:
    Så spännande! Hoppas Hoppas!!!
    Vågar knappt hoppas men läst på nu allt jag kommit över om falska ovritellpositivt och sällan ovritellen håller i sig mer än 10 dagar. Det är trots allt 16 dagar sen jag tog ovritellen. Tänkte att det var vid insättningen, men jag tog ju ovritellen en hel vecka innan insättningen. 
Svar på tråden 40år och IVF