Nervernautanpå skrev 2025-06-09 18:47:16 följande:
Det är ändå lite sjukt, för jag trodde att jag skulle bli lugn och bara känna mig glad efter ett positivt gravtest. Jag har liksom försökt bli gravid i 16 år, typ 12 år från och till med hjälp från vården. Jag har ALDRIG fått ett positivt gravtest. Men nu när jag fick det så blev jag först bara chockad, och sen dess har jag bara känt en stress och ångest över missfall. Knappt glad? Alltså det är klart att jag är glad, men alla andra känslor överskuggar.
Jag har ju också läst om att vissa inte känner tydliga symtom så som illamående. Men det känns konstigt att inte känna något. Har en vecka kvar till ul. Jobbar typ varje dag tills dess så får försöka få tiden att gå genom det kanske.
Vad skönt att ul inte är så långt borta för dig (fattar att det känns som en evighet) och att bara slappna av och tänka att man inte kan påverka oavsett är såklart bra och kanske rätt, men inte ett dugg lätt i praktiken. Fattar fullt ut din ångest. Gör det som känns rätt för dig.
Nu har min resa bara pågått ett par år. Jag tror inte jag mentalt hade fixat en resa på 16 år. Utifrån hur jag mår tänker och beteer mig så är det nog uteslutet att det hade gått. Den styrkan tror jag inte jag har. Kan inte föreställa mig hur du känner. Så imponerad av dig och din styrka. Känner med dig och tänker på dig. Känner igen så mycket att inte våga ta ut något. Inser redan nu att om mot förmodan det skulle se bra ut på ultraljudet kommer det nog bara lugna mig för stunden, dagen efter skulle jag vara orolig igen och ta sikte på nästa milatolpe på 12v. Sen nästa och sen nästa. Någon lugn och ro och ta ut glädje kommer nog inte hända innan möjligen i slutet av en graviditet.
Håller alla tummar och tår jag har för oss.