• Nervernautanpå

40år och IVF

Det har varit ett omtumlande dygn. Igår fick jag veta att jag förlorat jobbet. Verksamheten som funnits i över 100 år avvecklas. Trodde verkligen att jag var på en plats där jag satt tryggt. Tydligen inte.
    Idag gjordes en återföring av min sista blastocyst.

• Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-14 18:46:29 följande:

Men oj! Tråkigt att höra om jobbet. Livet tenderar ändå att lösa sig Men förstår att det känns helt upp och ner och bedrövligt att mattan drog bort under fötterna utan förvarning. Jobbar du inom något där det finns goda möjligheter att hitta ett nytt jobb eller tror du det kan bli tufft att hitta nytt? 

håller tummarna nu för den sista blastocysten! 

Jag tror jag kommer att hitta nytt relativt snabbt, men kommer förmodligen få börja pendla igen vilken jag var glad att slippa när jag fick det här jobbet för 4 år sedan. 
    Håller verkligen tummarna för lilla fröet i magen oavsett. Det får lova att lösa sig även om taimingen inte blev den bästa.
  • Nervernautanpå
    Josefine1987 skrev 2025-05-14 21:51:52 följande:

Oj vad intensivt och två så stora saker på samma gång. Håller tummarna stenhårt för blastocysten och så hoppas jag på ett nytt, spännande och givande jobb. 

Ta hand om dig! Och lycka till ♥️

Tack snälla för omtanken ❤️
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-16 07:53:31 följande:

Ja men absolut. Det löser sig. Fokusera på fröt. 

fått glad gubbe idag på ägglossningstestet. Så himla glad för det illa :) insättning nästa vecka. 

Åh, äntligen glad gubbe! Nu händer det!
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-24 08:36:33 följande:
    Hej. Hur går det?. Hur mår du med allt? när är testdag? 
    Hej, det har varit så mycket med allt att jag knappt hunnit känna efter. Kanske bra. Men testdag är 27e. På tisdag. Lite ont i magen men det brukar jag få av cyclogesten. 

Hur är det med dig? Har du gjort återföring?
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-25 14:06:05 följande:

Har lite samma, fullt upp. känns ibland skönt att det är fullt upp men känner mig lite besvärad av att inte vila och äta bra.

Återföring gjord. Mår lite sådär. Igen. Var ju ordentligt förkyld hela förra försökt så är väl lite orolig för att vara det igen. Fick för mig att det kanske var lite gynnsamt att immunförsvaret var lite dåligt så inte kroppen stötte bort men det gick ju inte vägen så vill nog inte prova det igen direkt efter.

spännande med testdag snart då. min Testdag blev redan den 4/6 men testar nog ännu tidigare på helgen innan där, då dag 10-11. 

Man vill ju känna något annorlunda, att det inte ska vara så som det var när det inte fungerade. Jag har haft väldigt svårt att känna hopp den här gången. 
  • Nervernautanpå
    Nervernautanpå skrev 2025-05-27 09:06:07 följande:
    Nervernautanpå skrev 2025-05-27 09:06:07 följande:

Jag vet inte hur jag ska tyda detta  men är det två streck? Det är ju ganska svagt? Vet inte om jag vågar tro på det?
  • Nervernautanpå
    Livshopp2025 skrev 2025-05-27 15:28:40 följande:
    Oj wow, ja det är ju absolut två streck! Jag skulle tolka det som positivt men testa om imorgon/någon dag för att se om det blir två streck igen.
    På mitt test i januari var det också ett väldigt svagt streck (mycket svagare än ditt) och jag fick då rådet från kliniken att fortsätta med medicineringen och testa igen någon dag senare. Dessvärre blev det negativt den gången men det första strecket var så svagt att jag egentligen räknade med att det skulle bli negativt sen. Jag håller tummarna för att ditt streck bara blir starkare och betyder en liten bebis ❤️!
    Livshopp2025 skrev 2025-05-27 15:28:40 följande:
    Oj wow, ja det är ju absolut två streck! Jag skulle tolka det som positivt men testa om imorgon/någon dag för att se om det blir två streck igen.
    På mitt test i januari var det också ett väldigt svagt streck (mycket svagare än ditt) och jag fick då rådet från kliniken att fortsätta med medicineringen och testa igen någon dag senare. Dessvärre blev det negativt den gången men det första strecket var så svagt att jag egentligen räknade med att det skulle bli negativt sen. Jag håller tummarna för att ditt streck bara blir starkare och betyder en liten bebis ❤️!

Jag ska absolut testa igen. Har köpt ett nytt test. Det här med streck är svårt. Men alla tidigare gånger har jag inte ens varit i närheten av ett streck. Nu ser jag ju ett! Men vågar inte ta ut något i förskott. Vågar inte känna mig glad. Får se hur jag känner efter morgondagens test, beroende på vad det visar såklart. Köpte ett cb med veckoindikator nu.
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-27 17:58:31 följande:
    Det är ju absolut två streck. Jag hade varit försiktig att ta ut för mycket i förskott då det är svagt. Men testa igen. Jag hade testat varje dag. Det ser ju onekligen ut att luta och bli ett positivt. Håller alla tummar och tår. Det ÄR din tur! 
    Jag vågar inte bli glad när det är så svagt. Men jag har köpt ett cb så hoppas att det ger ett tydligare svar med digitalt. Tycker det här med streck är svårt.
Svar på tråden 40år och IVF