• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Nervernautanpå
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-21 21:00:39 följande:

Helvete vad den här svullnaden är jobbig. Ser ut att vara gravid i femte månaden. På morgonen ser jag nästan normal ut men på kvällen (samma igår) så är buken jättestor. Hur har det varit för er andra? 

Var väldigt svullen och hade jätteont i magen efter äggplocket. Ringde tom kliniken och frågade om det var normalt för jag har aldrig känt så tidigare. Men det var normalt tydligen. 
  • Anonym (JLB)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-21 22:58:32 följande:
    Var väldigt svullen och hade jätteont i magen efter äggplocket. Ringde tom kliniken och frågade om det var normalt för jag har aldrig känt så tidigare. Men det var normalt tydligen. 
    Hur länge satt det i sig för dig? 
    trodde jag skulle kunna leva någolunda normalt efter äp men det går inte. kan inte jobba
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-21 21:37:20 följande:
    Återföring planerad dag 3, alltså söndag. Om de inte ringer imorgon och avbokar pga icke befruktade ägg. 
    Håller tummarna att det blir återföring på söndag🤞
  • Anonym (221711)
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-21 21:00:39 följande:

Helvete vad den här svullnaden är jobbig. Ser ut att vara gravid i femte månaden. På morgonen ser jag nästan normal ut men på kvällen (samma igår) så är buken jättestor. Hur har det varit för er andra? 

Var också jätte svulle efter äggplock. Började jobba dagen efter men jag fick jätte ont i magen när jag gick. 

Gick över efter 4-5 dagar. 
  • Anonym (JLB)
    Återföring planerad dag 3, alltså söndag. Om de inte ringer imorgon och avbokar pga icke befruktade ägg. 
    Håller alla tummar för dig! Uppdatera oss gärna! 
  • Nervernautanpå
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-22 05:52:13 följande:
    Hur länge satt det i sig för dig? 
    trodde jag skulle kunna leva någolunda normalt efter äp men det går inte. kan inte jobba
    Der satt i typ en vecka. Värst första dagarna. Jag jobbade ändå men det var jobbigt. 
  • April2
    Fick också en på dag tre! 😊 👍 
  • Anonym (Hoppfull)

Ingen har ringt idag så tolkar det som att det är minst ett ägg som blivit befruktat. De kan såklart fortsatt ringa och avboka om de inte delar som osv men känns som en milstolpe ändå. 

• April2
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-22 18:26:44 följande:

Ingen har ringt idag så tolkar det som att det är minst ett ägg som blivit befruktat. De kan såklart fortsatt ringa och avboka om de inte delar som osv men känns som en milstolpe ändå. 

Skönt att höra! 😊

Jag har tagit sista cyklogesten idag, ska enligt ordination sluta sedan. Känns nervöst men samtidigt skönt att höra att det verkar som att flera andra här också fått liknande direktiv! 😅
  • SJZ

Hej!
    Jag är 39 år och ska fylla 40 i Februari. Jag gjorde äggplock igår. Hade 4 äggblåsor men det fanns bara ett ägg. Det bokades en tid för ET på Måndag. De skulle höra av sig innan kl. 12 (på måndag antar jag ) om något hade hänt med ägget. Min man sa att embryologen hade sagt att det var ett bra ägg under äggplocket. Vi håller tummarna att det är ett guldägg annars får vi se vad de säger om vi får köra en ny omgång. 

Svar på tråden 40år och IVF