Robinson 2024 Höst
I kväll är det dags igen för Robinson, här kan vi prata om stort och smått om programmet😊
Väl mött😊
OBS: Inga spoilers
I kväll är det dags igen för Robinson, här kan vi prata om stort och smått om programmet😊
Väl mött😊
OBS: Inga spoilers
Tack för denna gång kamrater
Farmen och Mästerkocken kommer efter nyår
Skönt att inte Nabaz vann
Amanda har nästan otäckt blå ögon. Speciellt när hon är så solbränd.
Tack för den här säsongen då.
Nu ser vi fram emot Farmen,Masked Singer och Lets Dance.
Och Mästerkocken som jag skrev i inlägget
Va fan ska jag säga om kvällens sista tävling PLANKAN och finaltävlingen? Jag har inte missat en enda minut av de ordinarie sändningarna inkl varenda minut av alla gränslandsändningarna. MEN - inte var denna FINAL vad jag hade hoppats på - IDA som vinnare??? NEJ, det hade jag verkligen varken trott eller hoppats på. VÄRDIG VINNARE? NEJ, DEFINITIVT INTE!
Nu ska jag plöja igenom de SISTA 10 EXIT-programmen som ligger på TV4Play.
Om några veckor börjar FARMEN.
Jag har bara läst det som skrivits från alldeles i slutet av finalen.
Gick inte som jag ville, men inte heller som jag absolut inte ville.
Den jag helst hade sett som segrare av alla som var med var Viktor. Oliver fick jag som favorit först när det typ var för sent. Det var något i början som gjorde att jag tyckte han var lite dryg och så blev bara det kvar på något sätt.
Av de fem som var på plankan hade jag egentligen bara två jag ville se i final nämligen Amanda och Maxim.
Nabaz tycker jag är omogen även om han mognat en del, men jag tycker han är så otrevlig och oschyst mot dem han inte gillar. Att skriva ner på en lista vilka man verkligen inte gillar, när man skriver sin röst i örådet kommentera "Idiot", prata om Tove som han gjorde och som han och Patrik höll på om Ida vid plankan. Och inte minst när Ida blivit framröstad som sista finalist kommentera högt om falskhet, så gör man bara inte. Att han tyckte så hade inte undgått någon och att han flyttade för att inte sitta bredvid Tove.
Patrik lite väl gåpåig och ingen vidare fingertoppskänsla. Såg en tidningsrubrik flimra förbi häromdagen om att hans fru skällt ut honom efter hans beteende i Robinson, men hade inte tittat ikapp så klickade inte och senare hittade jag inte det. Rubriker kan ju vara hur överdrivna som helst.
Gillade som sagt inte hur han och Nabaz höll på inte minst vid plankan. Gillade inte hans hot om att om Viktor inte röstar med dem utan Maxim blir vald så kommer Maxim att välja Viktor att duellera mot. Frågan om det ställdes till Maxim vid örådet, men vet inte om han var med på hur Patrik körde på kring det.
Ida var jag inte så förtjust i, tyckte inte alltid hon var så schyst, men var inte så emot henne som många. Vad var sanning och vad inte hade varit bra att veta kring vissa saker.
Av de tre finalisterna hade jag alltså helt klart önskat att Amanda vann. En ärlig spelare. Viktigast för mig var att inte Nabaz vann med tanke på hur han betett sig. Jag hade inte önskat se Ida som vinnare, men är okej med det ändå.
Läste intressant sak om finalen nu. Jag visste från förut att hela tävlingen inte går i ett trots att det ser så ut. Nu står det att det är olika deltävlingar och den som vinner får kanske påbörja nästa med 30 sekunders försprång.
Ida berättar i Expressens att artikel att hon pangade sina fyra tavlor på de åtta första kokosnötterna hon sköt iväg, medan hon sedan satt och väntade 15-20 min på att de andra skulle bli klara.
Mer om systemet i det Nabaz berättar i samma artikel i Expressen, vilket också gör mig ännu mer tacksam över att Nabaz inte vann.
"Nabaz Baki är besviken över utfallet i finalen.
? Det gick som det gick. Jag vet själv att jag vann, jag kommer inte få en halv miljon kronor, men jag vet själv att jag vann det. Men de tog det från mig, de får ta det av mig. Sedan får den som vill räkna ut vad jag menar.
Vad menar du?
? Jag och Amanda kan tända en eld, och Amanda är dubbelt så bra som jag, och vi fick inte fram en låga. Ida och Amanda fick inte kulan in i ormboet, de fick hjälp med det. Jag stod en timme och väntade på dem.
Han fick ett försprång på 30 sekunder.
? Och då har jag väntat i en timme på att de ska få in en boll.
Själv menar han att han att han borde fått hjälp av produktionen i sista momentet när elden skulle tändas.
? Jag skriker: ?Mitt tändstål funkar inte, jag behöver hjälp! Jag behöver ett nytt tändstål!? Ingen hör på Nabaz."
- - - - -
"Nabaz Baki fortsätter:
? Framåt väntar att jag ska fira att jag har vunnit ?Robinson? med ett bra samvete. Alla får tro vad de vill."
Och Mästerkocken som jag skrev i inlägget