• Anonym (Hejsan_346)

1 eller 2 streck?

Jag gjorde nyligen en abort. Hade sex ca 9-13 dagar efter ( jag hade slutat blött helt när jag hade sex oskyddat). Nu är det 11 dagar sen jag hade oskyddat sex, och jag har mensvärk men börjar ej blöda vet ej om mensen är försenad pga aborten och inte fått tillbaka mensen efter den och tog ett gravtest Är det 1 eller 2 streck? 

• Svar på tråden 1 eller 2 streck?
  • Anonym (Hejsan_346)

• Anonym (Hejsan_346)
  • Anonym (S)

Du ser inte själv att det är 2 streck? Det är tydligt två streck och jag antar att det är ännu tydligare när du tittar på det irl.

• Anonym (Hejsan_346)

11 dagar efter oskyddat samlag 

• Anonym (Hejsan_346)
    Anonym (S) skrev 2024-10-16 23:15:04 följande:

Du ser inte själv att det är 2 streck? Det är tydligt två streck och jag antar att det är ännu tydligare när du tittar på det irl.

Jag ser två streck, men eftersom jag har ett dåligt ?bagage? så är det overkligt därför jag frågar. Jag vet att det var en dum fråga kanske men jag behöver få höra att jag inte ?ser i syne?
  • Anonym (När?)

Hur länge sen exakt är det du gjorde aborten nu? 

• Anonym (Hejsan_346)
    Anonym (När?) skrev 2024-10-16 23:45:19 följande:

Hur länge sen exakt är det du gjorde aborten nu? 

Gjorde abort den 15 september. Blödde till 25 september. 
    Hade oskyddat samlag den 4 oktober. Tog testet idag 17 oktober. (se bilderna ) 
  • Anonym (När?)
    Anonym (Hejsan_346) skrev 2024-10-17 00:01:15 följande:
    Gjorde abort den 15 september. Blödde till 25 september. 
    Hade oskyddat samlag den 4 oktober. Tog testet idag 17 oktober. (se bilderna ) 
    Ok. Det skulle kunna vara så att du fortfarande har lite gravidhormoner kvar i kroppen efter aborten, vilket är det som nu syns som ett svagt streck. Att du skulle blivit gravid så tätt inpå aborten är ganska osannolikt då du förmodligen hade gravidhormoner i kroppen då så ägglossning vid den tidpunkten verkar osannolik. 

Men det du kan göra är att hålla koll någon vecka eller två för att se om strecket blir starkare eller svagare.
  • Anonym (Hejsan_346)

som jag har förstått det är de jätte lätt att bli gravid efter abort och ägglossningens kan komma igång nästan direkt därav min fråga 

Anonym (När?) skrev 2024-10-17 00:21:50 följande:
    Ok. Det skulle kunna vara så att du fortfarande har lite gravidhormoner kvar i kroppen efter aborten, vilket är det som nu syns som ett svagt streck. Att du skulle blivit gravid så tätt inpå aborten är ganska osannolikt då du förmodligen hade gravidhormoner i kroppen då så ägglossning vid den tidpunkten verkar osannolik. 

Men det du kan göra är att hålla koll någon vecka eller två för att se om strecket blir starkare eller svagare.
  • Anonym (Två streck)

Man kan ha gravidhormon kvar i flera veckor efter och man kan få ägglossning även om man har hormon kvar och fortfarande får plus på grav test, detta har nämligen hänt mig. Men det kan ju också vara ny graviditet såklart, omöjligt att veta. Du får testa igen om någon dag  och se om det blivit starkare eller svagare/försvunnit.

Det framgår inte om du vill vara gravid, men mycket märkligt annars att höra abort och ha oskyddat direkt efter. 

• Aliona
    Anonym (Två streck) skrev 2024-10-17 13:54:07 följande:

Det framgår inte om du vill vara gravid, men mycket märkligt annars att höra abort och ha oskyddat direkt efter. 

Varför skulle det vara märkligt? Det kan finnas många anledningar till abort. Barnet kanske var önskat men hade missbildning eller sjukdom.
  • Anonym (Två streck)
    Aliona skrev 2024-10-17 14:42:52 följande:
    Varför skulle det vara märkligt? Det kan finnas många anledningar till abort. Barnet kanske var önskat men hade missbildning eller sjukdom.
    i en sådan situation då vill man ju ha barnet, jag skrev bara att det var märkligt om man INTE vill vara gravid att göra så. Kan vara bra att veta vilken sits TS är, man kan ju få lite olika råd beroende på förutsättningarna. 
  • Anonym (Hejsan_346)
    Anonym (Två streck) skrev 2024-10-17 16:12:27 följande:
    i en sådan situation då vill man ju ha barnet, jag skrev bara att det var märkligt om man INTE vill vara gravid att göra så. Kan vara bra att veta vilken sits TS är, man kan ju få lite olika råd beroende på förutsättningarna. 

Jag vill vara gravid. 

jag tog ett digitalt test igår som visade gravid 1-2 veckor. Men jag fick lätt blödning idag det är inte på bindan, men det är när jag torkar mig, och haft molande värk i 2 dagar ca konstant.?.. men dem ?pappers testen? visar såååå svagt positivt. Knappt så det  syns. 😢

• Anonym (När?)

Det enda som återstår att göra är att vänta 

Svar på tråden 1 eller 2 streck?