Ökad ersättning 2025
Jag fick information att sjukpenning i särskilda fall skulle öka nästa år. Både summan per dag och boendetillägg. Men vad jag ser på planerade utbetalningar så syns ingen skillnad?! Det skulle vän öka
Jag fick information att sjukpenning i särskilda fall skulle öka nästa år. Både summan per dag och boendetillägg. Men vad jag ser på planerade utbetalningar så syns ingen skillnad?! Det skulle vän öka
Eller menar de att 100kr/mån är ökningen? Kan väl inte stämma
Eller menar de att 100kr/mån är ökningen? Kan väl inte stämma
Eller snarare 127kr/månad som du får ökning med. Var glad du får något för att drälla omkring hemma.
Om du syftar på förslag lagda av regeringen i höstbudgeten så är de inte beslutade än.
Eller snarare 127kr/månad som du får ökning med. Var glad du får något för att drälla omkring hemma.
Grattis, du fick en höjning på 3,3%
Handelsanställda och privata tjänstemän i Unionen fick till exempel 3,1%, så...
Grattis, du fick en höjning på 3,3%
Handelsanställda och privata tjänstemän i Unionen fick till exempel 3,1%, så...
Det är ju en ökning även om den inte är så hög. 127 kr/mån.
Det är ju en ökning även om den inte är så hög. 127 kr/mån.
https://www.fremia.se/nyheter/2024/prisbasbeloppet-faststallt-for-2025/
Här ser du tex att det står att sjukpenning höjs med 1500 kr år 2025, vilket stämmer för dig då 127 x 12 är 1524 kr.
Här ser du tex att det står att sjukpenning höjs med 1500 kr år 2025, vilket stämmer för dig då 127 x 12 är 1524 kr.
Tror ej den gäller sjukpenning i särskilda fall då det ej är vanlig sjukpenning.
Detta är sjukpenning i särskilda fall vilket man får efter man haft aktivitetsersättning. Det är ej så tillfälligt utan man kan ha det i väldoft många år om man ej blir beviljad sjukersättning.
Tror ej den gäller sjukpenning i särskilda fall då det ej är vanlig sjukpenning.
Detta är sjukpenning i särskilda fall vilket man får efter man haft aktivitetsersättning. Det är ej så tillfälligt utan man kan ha det i väldoft många år om man ej blir beviljad sjukersättning.
Dvs efter 365 dagar
Jag kan ju tolka texten fel. Det kanske är månad som avses?
Sedan är det ju så att om en höjning är på en viss % så får du ju en lägre höjning ju lägre ersättning du har. Din ersättning är ju från början väldigt låg. Du har ändå fått en höjning på 3,3% och 127 kr/mån. Hade du tex haft 10 000 kr i månaden och fått en höjning på 3,3% hade du fått 330 kr/mån.
Det bästa är väl att du ringer FK och frågar. Är du sjukskriven till 100% ? Isåfall har du ju väldigt låg ersättning för det. Mitt barn har aktivitetsersättning på 50% och får över 5000 kr/mån.
Men läser du inte svaren du får?
Ja, det finns ett sånt förslag, men det är inte formellt beslutat än så ersättningarna är ännu inte ändrade.