• Aliona

Får en chef göra så här?

Hänt mig flera gånger när jag varit på ledighet. När jag kom tillbaka hade de bytat kontor. En gång tom byggnad. Inte så kul alltid men det är sånt som händer. Chefen har så klart rätt att bestämma. 

• Aliona
    Anonym (jury) skrev 2024-10-18 21:27:58 följande:

Rent allmänt ser jag problematiken omkring fasta arbetsplatser, eller brist på samma, som en konsekvens av medarbetarnas utpräglade glädje över hemarbete i stor skala. Det är helt enkelt ett listigt motdrag från ledningens sida, om ni vill att vi skall vara flexibla omkring arbetstiden och var ni tillbringar den, får ni också vara flexibla omkring arbetsplatsen och låta oss bestämma att ni kanske får en plats ad-hoc i ett konferensrum om den er ledigt. Tror att många kommer att ångra sig att dom övergav den principen som tidigare gällde, en medarbetare en fast kontor plats som kanske inte alltid var som man kunde önska sig, men som i det minsta var fast.

Det införde min arbetsplats redan 2021. De som ämnade vara på kontoret 4-5 dagar i veckan fick fasta platser, de som vill jobba hemifrån mer än så fick flexibla platser som man får boka när man ska jobba på kontoret. Alla var nöjda med den lösningen.

Men det är egentligen OT för det är inte TS situation. 
Svar på tråden Får en chef göra så här?