• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Pandan14
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-03 14:03:38 följande:

Ser ni eller ser jag i syne? 
    Tycker samma som jag skrev till föregående! jag ser en antydan till streck men ta imorgon med morgon urinen! och glöm inte uppdatera oss 😍😍
  • Yasen

Jag har använt mig av andra ÄL-stickor denna månad. vad är det högsta ni fått på easy@Home? 

Provar med dubbel dos rosenrot + apifoce denna månad, vet inte om jag haft ÄL. Kände smärta vid äggstockarna igår. Kan LH-peak varit igår CD17? 

jag brukar annars ha ÄL CD16-18

• Barnlängtan2024
    Pandan14 skrev 2024-11-03 14:13:29 följande:
    Tycker samma som jag skrev till föregående! jag ser en antydan till streck men ta imorgon med morgon urinen! och glöm inte uppdatera oss 😍😍

Jag kunde inte hålla mig så tog ett digitalt och den visade inte gravid men kanske för svagt?? 

Försökte lägga in den nya bilden men den ville inte va med.

• Pandan14
    Yasen skrev 2024-11-03 14:19:46 följande:

Jag har använt mig av andra ÄL-stickor denna månad. vad är det högsta ni fått på easy@Home? 

Provar med dubbel dos rosenrot + apifoce denna månad, vet inte om jag haft ÄL. Kände smärta vid äggstockarna igår. Kan LH-peak varit igår CD17? 

jag brukar annars ha ÄL CD16-18

Av de jag kan se på bilden så tycker jag de ser ut som peaken va på CD 16-17, vilket inte går ihop med sigfrona 🧐 har sett flera på TikTok/ forumet på premom med folk som får 1. Nånting när dom har äl. kanske inte så mycket till hjälp 😅
  • Pandan14
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-03 14:26:03 följande:

Jag kunde inte hålla mig så tog ett digitalt och den visade inte gravid men kanske för svagt?? 

På den bilden tycker jag absolut att de syns!! Jag själv har aldrig fått spökstreck eller likadanes men vet många som har fått de och vi har lyft de längre upp i tråden om du vill kolla de. Men tänker har du nått mer test som inte är digitalt så ta de imorgon och på tisdag tar du ett digitalt om du får utslag igen 🥰
  • Yasen
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-03 14:26:03 följande:

Hur långt efter kom denna streck? Jag har fått sådant och ännu starkare som kom efter >30 min utan gravidtet
  • Barnlängtan2024
    Yasen skrev 2024-11-03 14:49:41 följande:
    Hur långt efter kom denna streck? Jag har fått sådant och ännu starkare som kom efter >30 min utan gravidtet
    Ja det kom efter ett tag, först var den inte synlig sen (kollade medans urinet sögs upp) sen tog jag en dusch och kollade och då var det så. Men använde mig utav samma test igår och den har inte fått sådan streck. Är på ÄL-8/9 idag :)

jag tror inte jag är gravid men har verkligen alla symtom, speciellt igår och idag. Ont i svanken och kramper 🥹 

vågar dock inte tro något.. provar imorgon igen med morgonurin 
  • LinneaSj

Jag tror jag hade ägglossning i måndags 28/10. BIM 9/11 (ej uppdaterat listan!)
    Idag (3/11) fick jag en blödning så jag behöver binda. Sista cykeln var 34 dagar så tror inte det är mens en hel vecka tidigt. Men nidblödning 6 dagar efter äl låter tidigt, eller?! 
    Har inga övriga symtom.. lite värk i ländryggen bara.

Har aldrig använt ägglossningtest, vi har samlat varannan dag, minst så ser inte vitsen med tester 😅

• Yasen
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-03 15:04:23 följande:
    Ja det kom efter ett tag, först var den inte synlig sen (kollade medans urinet sögs upp) sen tog jag en dusch och kollade och då var det så. Men använde mig utav samma test igår och den har inte fått sådan streck. Är på ÄL-8/9 idag :)

jag tror inte jag är gravid men har verkligen alla symtom, speciellt igår och idag. Ont i svanken och kramper 🥹 

vågar dock inte tro något.. provar imorgon igen med morgonurin 

Jag vill inte döda dina förhoppning men just det tunna strecket hade jag inte tolkat som positivt test - den behöver vara jämnt och tjockt och inte bara en tunn linje
    Hoppas den blir positiv om några dagar 🙏🏻

• Björkskogen

Är det någon här som fått kort mens någon gång? Har i vanliga fall lång mens, 6-7 dagar. Nu verkar mens slut efter bara 3 dagar 😅🤷?♀️ (har tagit gravtest som va negativt idag bara för att utesluta det iaf 😂) 

Svar på tråden BIM November 2024