• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (Ella-Bella)

Halloj allihopa 😊
    är på ÄL+10 idag och tog RFSU testa ofta med eftermiddagsurin, detta blev så klart toknegativt. 😟 har egentligen inga symptom som skulle tyda på något men var så nyfiken så ville ändå testa. Tror ni hoppet är ute denna månad för mig? Måste man ha fått symptom vid detta lag eller kan det komma senare?

kram

• soffkiwi
    Anonym (En till) skrev 2024-11-06 12:56:47 följande:
    Jag tror jag ska våga mig på ett test på fredag! Då är jag på ÄL + 9 och jag har tidigare plussat ÄL+9-11 ish! Ev väntar jag tills lördag, jag får se. Tack, håller tummarna för dig med 😍 vad säger magkänslan? 
    Åh kul, det känns som snart och en evighet iväg på samma gång då 🥵 Magkänslan säger ändå gravid, känner mig annorlunda mot hur jag annars är innan mens. Har molande värk i korsryggen o får hoppas att det är något bra 🙌 Vill också testa på fredag men åhh, kanske köper ett extra test o gör det ändå🙈
  • Barnlängtan2024
    MG98 skrev 2024-11-06 17:24:43 följande:

låter ju onekligen lite som mig 🙈 Håller tummarna för dig! 

Uppdatera om blodet avtar eller ökar! Jag fick bruna flygningar, sedan några droppar blod och sedan bara bruna flytningar igen som ljusnade successivt och var så gott som normala/vita igen efter 1 dygn. 

Kunde inte hålla mig nu så tog ett Abblo Pharma test (ska ta 5 hcg) men den va negativ.. tror det år kört för mig denna månad. 

inget mer blod har kommit iaf..

• Björkskogen

Så besviken och ledsen nu. Gubben ringde och sa att han troligen kommer hem senare nästa vecka. Så nu finns risken att vi missar ägglossningen den här månaden 🥲 

• MG98
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-11-06 18:00:18 följande:

Halloj allihopa 😊
    är på ÄL+10 idag och tog RFSU testa ofta med eftermiddagsurin, detta blev så klart toknegativt. 😟 har egentligen inga symptom som skulle tyda på något men var så nyfiken så ville ändå testa. Tror ni hoppet är ute denna månad för mig? Måste man ha fått symptom vid detta lag eller kan det komma senare?

kram

Nej det är inte över, jag testade i helgen negativt på äl+ 9 och 10 både med cb testa tidigt och rfsu. Var väldigt negativ och ledsen och när jag fick spotting under måndagen så var jag bombsäker på att det var mensen. Men det gick över lika snabbt och på morgonen alltså äl + 11 testade jag negativt med rfsu men sedan svagt plus med testa tidigt och digitalt sa gravid 1-2!!! rfsu var så svagt att det syntes bara efter någon timme! I morse var rfsu fortfarande svagt och bara efter lång tid syntes att det var lite mörkare än igår och i måndags. 

Såklart jätteorolig för att det är så svagt men lever på hoppet och hoppas det beror på att att ägget fäste sent, dvs i måndags på äl + 11 med tanke på den lilla troligen nidblödningen. 

• MG98
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-06 18:17:41 följande:

Kunde inte hålla mig nu så tog ett Abblo Pharma test (ska ta 5 hcg) men den va negativ.. tror det år kört för mig denna månad. 

inget mer blod har kommit iaf..

Även om du väntar längre än vad som står på paketet? För mig kom det svaga strecket efter väldigt lång tid 😅 

• Barnlängtan2024
    MG98 skrev 2024-11-06 18:32:25 följande:

Även om du väntar längre än vad som står på paketet? För mig kom det svaga strecket efter väldigt lång tid 😅 

Du ger mig hopp 😭❤️
    Jag tror tyvärr det är över, dock undrar jag om det är för tidigt att testa? Jag såg blodet för 2,5 timme sedan.. 
    Ska jag testa med morgonurinen kanske? 

Mina bröst har aldrig varit större iaf de bara växer😂 
    fick lite stickningar nu på kvällen i tjejmagen.. kanske bara inbillar mig. 

Tycker du jag ska testa imorgon igen eller på lördag när BIM är beräknad? 

Jag har hursom tappat hoppet är på ÄL+11 idag.

• Barnlängtan2024
    MG98 skrev 2024-11-06 18:32:25 följande:

testade du med Abblo Pharma? 

För cb digital tidig visar 10hcg i urinet..

• MG98
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-06 18:46:12 följande:

Du ger mig hopp 😭❤️
    Jag tror tyvärr det är över, dock undrar jag om det är för tidigt att testa? Jag såg blodet för 2,5 timme sedan.. 
    Ska jag testa med morgonurinen kanske? 

Mina bröst har aldrig varit större iaf de bara växer😂 
    fick lite stickningar nu på kvällen i tjejmagen.. kanske bara inbillar mig. 

Tycker du jag ska testa imorgon igen eller på lördag när BIM är beräknad? 

Jag har hursom tappat hoppet är på ÄL+11 idag.

Vill ju inte ge falska förhoppningar men jag var själv bombsäker och hade lyckligtvis fel! Det är helt upp till dig ❤️ 
  • Barnlängtan2024
    MG98 skrev 2024-11-06 18:52:13 följande:
    Vill ju inte ge falska förhoppningar men jag var själv bombsäker och hade lyckligtvis fel! Det är helt upp till dig ❤️ 
    Så fin du är❤️ får leva på hoppet!
Svar på tråden BIM November 2024