Ångest över att jag förstod sent i livet hur kvinnor funkar.
Ja jag var väl naiv helt enkelt. Nån mer som känner igen sig?
Ja jag var väl naiv helt enkelt. Nån mer som känner igen sig?
Hur funkar vi?
Självklart ska man ventilera ångest i ett forum. Det kan vara hjälp för många. Tyvärr buntar vi människor gärna ihop människor i grupp och skyller våran ångest på dem. framförallt när vi är frustrerade. Tråkigast är det när vi har förutfattade meningar om andra. Det hjälper ingen och skapar bara konflikter istället för diskussion kring det man vill ha stöd i.
Det låter som att TS är ledsen, arg eller besviken på någon eller några just nu. Om man läser trådstarten så låter det som att TS buntar ihop kvinnor och ser dem som orsaken till TS dåliga mående. När man senare läser ts inlägg ser man att det är annat som är frustrerande och då riktat till både män och kvinnor. Jag tror att TS skulle få mer stöd och glädje av sitt inlägg om det var mer genomarbetat där fokus inte var riktat till andra utan hur TS har blivit bemött..
Om du tror att kvinnor fungerar på ett homogent sätt så har du förmodligen mycket kvar att ha ångest över.
Bara läst titel, men var stolt istället. Du vet hur kvinnor funkar. Det är skitbra även om du lärde dig det sent i livet. Jag föddes som kvinna är en kvinna och har varit det i 32 år och jag har inte en jäkla aning ens hur jag själv och ännu mindre andra kvinnor funkar.
Män har jag nog rätt bra koll på men kvinnor är för svåra.
Så. Nu ska jag svara på dina frågor, Kapten Spenat.
Kanske att jag undervärderade vissa saker. Var lite naiv inför hur livet funkade. Hur människor, både män och kvinnor, beter sig.. Att floskler ibland är just floskler och inte hela sanningen. Att människor är oerhört själviska och oärliga. Men jag har ju mer erfarenhet av att leva i förhållanden med kvinnor. Är hetero och har aldrig levt med en man.
Men jag tolkade kanske framför allt när jag var yngre tjejer lite bokstavligt. Insåg kanske inte att vi människor säger en sak och menar något annat. Undervärderade också hur mycket utseendet betyder för tjejer. Och hur viktigt det är med status för många.
Man ska va alfa och ej beta male provider ?