• Anonym (TS)

Ångest över att jag förstod sent i livet hur kvinnor funkar.

Ja jag var väl naiv helt enkelt. Nån mer som känner igen sig?

• Svar på tråden Ångest över att jag förstod sent i livet hur kvinnor funkar.
  • Ikaros12

Självklart ska man ventilera ångest i ett forum. Det kan vara hjälp för många. Tyvärr buntar vi människor gärna ihop människor i grupp och skyller våran ångest på dem. framförallt när vi är frustrerade. Tråkigast är det när vi har förutfattade meningar om andra. Det hjälper ingen och skapar bara konflikter istället för diskussion kring det man vill ha stöd i.

Det låter som att TS är ledsen, arg eller besviken på någon eller några just nu. Om man läser trådstarten så låter det som att TS buntar ihop kvinnor och ser dem som orsaken till TS dåliga mående. När man senare läser ts inlägg ser man att det är annat som är frustrerande och då riktat till både män och kvinnor. Jag tror att TS skulle få mer stöd och glädje av sitt inlägg om det var mer genomarbetat där fokus inte var riktat till andra utan hur TS har blivit bemött..

• Anonym (Eh... ?)
    Anonym (Kapten spenat) skrev 2024-10-19 22:14:55 följande:
    Förövrigt, du skrev att jag skulle vara bitter förut... Men det är ju du som skriver väldigt osammanhängande och bittert nu? 

Varför är du så jävla tjurig.. Låter som mycket du har försökt att dumpa över här på TS här just nu.. ?
    Alltså ... Du som inte verkar kunna skriva ett sammanhängande inlägg om så ditt liv hängde på det väljer alltså att attackera Överste Senaps sätt att skriva? Jag är mållös ...
  • Anonym (Eh... ?)
    Anonym (Kapten spenat) skrev 2024-10-19 22:00:44 följande:
    Hade du sagt det? Alltså samma sak till någon kvinna någonsin?

"Ventilera här ska man inte göra, bara håll käften nu och stick.."
    Men det har ÖS väl aldrig sagt? Du läser ju som en kratta! Det han sa var att FL inte är rätt forum att adressera ångest - vilket det ju verkligen inte är heller! Inte för att ångestbenägna inte hör hemma/har rätt att vara här, utan för att ångest är ett extremt känsligt och hemskt tillstånd där man väldigt lätt kan knuffas över kanten, och FL borde vara det sista stället man söker stöd, m tanke på hur många (medvetet eller omedvetet) obetänksamma och rentav elaka människor det finns här ... 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Eh... ?)
    Anonym (Kapten spenat) skrev 2024-10-20 02:00:34 följande:
    Annars kan du ju ta och svara på det inlägg där jag svarade dig, vilket du inte vågade för att du vet att det inte gynnar dig. 
    Haha - detta visar ju bara ännu mer hur förvirrad du är ... du har inte ställt nån fråga till mig - lr inte innan det inlägg jag citerar här; jag ser att du ställt en efter detta, som jag ska svara på så fort jag hinner; nu måste jag dock göra annat men jag återkommer 
  • Tukt

Om du tror att kvinnor fungerar på ett homogent sätt så har du förmodligen mycket kvar att ha ångest över.

• Anonym (Var stolt istället?)

Bara läst titel, men var stolt istället. Du vet hur kvinnor funkar. Det är skitbra även om du lärde dig det sent i livet. Jag föddes som kvinna är en kvinna och har varit det i 32 år och jag har inte en jäkla aning ens hur jag själv och ännu mindre andra kvinnor funkar.

Män har jag nog rätt bra koll på men kvinnor är för svåra.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Eh... ?)

Så. Nu ska jag svara på dina frågor, Kapten Spenat. 

Anonym (Kapten spenat) skrev 2024-10-20 02:00:34 följande:
    . Men vad bryr ni er om det? Ni tycker ju bara att det är kul att få tjafsa emot människor med ångest? 
    Eftersom jag själv kämpar med ångest dagligen - så mycket så att jag med jämna mellanrum får låsas in på psyket och drogas ned - har jag inget som helst intresse av att tjafsa med, eller på annat sätt trycka ned andra som har samma problem som jag. Jag har inget intresse av att trycka ned någon som har någon annan typ av problematik heller för den delen. Däremot har jag väldigt svårt för människor som sparkar på andra, svär åt dem, beskyller dem för att ha sagt och gjort saker som inte öht taget stämmer, kallar dem för fula saker osv - dvs människor som beter sig som du. Då blir jag sjukt frustrerad, och kan - tyvärr! - i affekt sjunka till samma nivå själv. Det är så klart dumt av mig, och det ber jag uppriktigt om ursäkt för.
    Anonym (Kapten spenat) skrev 2024-10-20 02:15:58 följande:
    Det har han ju visst det, han hittade ju för fan på en hel jävla historia om TS innan tråden ens har hunnit starta. 

Till råga på det påstår han att i underforumet "Relationsproblem" där får inte TS prata. Det är nämligen bara han som får sitta här och trauma dumpa den PTSD han har av något som möjligtvis har skrivits av någon annan..

Tror du att han inte har gjort det, är det för att du är enbart dum och trög. 
    Ja, eller också är det du som läser in saker i det ÖS skriver som helt enkelt inte stämmer. Sen kan det så klart vara så att ÖS har skrivit annat i andra trådar som varit på det sätt du beskriver - det kan jag inte uttala mig om - men i denna tråden har han inte sagt något som tyder på att han avsett något av det du skriver.
    Anonym (Kapten spenat) skrev 2024-10-20 02:15:58 följande:
    Jag frågar dig nu också. Är det okej att säga något sånt till någon kvinna som är i relationsproblem delen? 

"Ventilera här ska man inte göra. bara håll käften nu och stick bara.."?

Det är självklart inte ok att skriva så till någon, oavsett könsidentitet eller något annat. Som väl är så är det ju ingen annan i tråden som har påstått något sådant heller. Den enda som öht tagit upp det är, vad jag sett, du.

Däremot kan man ju diskutera huruvida FL är rätt forum för att diskutera sin ångest - själv skulle jag aldrig göra det, eftersom det tyvärr ofta råder ett väldigt hårt klimat här inne. Här finns t.ex. folk som skriker och svär åt en, och kallar en för "jävla idiot", "mupp" osv ... Däremot har jag skrivit i många trådar som startats av andra personer med ångest, för att stötta och skapa en motvikt till elaka inlägg. 

Om det du vill ha sagt är att du själv egentligen lider av ångest, och att det är av den anledningen du bara slår vilt omkring dig, så har du all min sympati. I så fall är mitt bästa råd att försöka vara lite mindre aggressiv och försöka hålla dig ifrån personliga påhopp. Jag vet att det kan vara svårt när man själv mår riktigt skit, men jag tror att du skulle bli bemött på ett annat sätt då.

Har jag missat att svara på nåt får du säga till.
  • Anonym (Eh... ?)
    Anonym (Kapten spenat) skrev 2024-10-20 12:06:48 följande:
    Behöver man ställa frågor bara för att du ska hålla dig till våran diskussion helt själv? 

Tror du det är intressant att sitta och prata med fröken mållös, som hoppar mellan konversationer och byter ämne hela tiden? Och som inte ens vet varför jag säger det jag säger eller vad fan det är som händer?

Du är nog den sista som ska kalla nån förvirrad just här inne. 

Ska du byta tåg hela tiden, så kan du hoppa på det tåget där du förblir mållös. Så  slipper jag förklara vad som händer åt dig. 
    Ja, det var som sagt dumt att sjunka till samma nivå, och det ber jag som sagt om ursäkt för. Anledningen till att jag tog upp att du inte hade ställt någon fråga var att du i inlägget jag citerade sa att jag hade undvikit att svara dig, vilket jag automatiskt tolkade som att du menade att du hade ställt en fråga. Jag inser nu att du menade att jag skulle svara på det inlägg där du skrev om white knight - naturligtvis behöver man inte ställa direkta frågor för att kunna förvänta sig ett svar, men ärligt talat, det fanns ju liksom inget att svara på i det inlägget.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Xenia
    Anonym (TS) skrev 2024-10-19 19:52:04 följande:

Kanske att jag undervärderade vissa saker. Var lite naiv inför hur livet funkade. Hur människor, både män och kvinnor, beter sig.. Att floskler ibland är just floskler och inte hela sanningen. Att människor är oerhört själviska och oärliga. Men jag har ju mer erfarenhet av att leva i förhållanden med kvinnor. Är hetero och har aldrig levt med en man. 

Men jag tolkade kanske framför allt när jag var yngre tjejer lite bokstavligt. Insåg kanske inte att vi människor säger en sak och menar något annat. Undervärderade också hur mycket utseendet betyder för tjejer. Och hur viktigt det är med status för många.

Ja, jag trodde också att människor menade vad de sade och att reglerna gällde alla. Men så är det ju inte. Det är lätt att bli cynisk då och inte lita på någon.
  • Anonym (Alfa)

Man ska va alfa och ej beta male provider ?

• Anonym (Eh... ?)
    Anonym (Kapten spenat) skrev 2024-10-20 13:51:36 följande:
    Att jag svarade på ditt inlägg, var för att visa att detta är diskussionen som jag är villig att ta nu här med dig. Det fanns mycket du hade kunnat svara på det, typ din egna åsikt eller om du tyckt att jag har fel. Men istället för att ta det, så ignorerar du och hoppar in i nästa diskussion för att leka sekundärkränkt... 

En diskussion som dessutom handlar om att jag ber någon hålla käften som ber TS hålla käften. 
    Sen kommer du in i tråden helt jävla dum i huvudet och säger att du håller med, för att sen börja snacka om din egen jävla ångest. Får inte TS ha någon ångest så får uppenbarligen inte ni två ha det med. ?

"Om det du vill ha sagt är att du själv lider av ångest" Nej, den har jag arbetat bort för länge sen.. Vad jag lider av just nu är att jag hatar svaga människor som ger sig på andra människor så fort han ser att dom har ångest. 

Och till viss grad också hans naiva "flying monkeys"
    Anonym (Kapten spenat) skrev 2024-10-20 14:41:01 följande:
    Du kan sluta be om ursäkt, jag förstår hur du menar, men du skäller upp i fel träd, då det inte är jag som planerade att be TS hålla käften.. 

Du förstår att vad ÖS planerade att skriva det såg jag redan när han började med sitt första lilla inlägg. Det var liksom inte upplagt för att vara schysst och hålla med. Det var upplagt för att komma med detta långa inlägg.

"TS skyller bara på kvinnor. Här får han inte göra det. TS har satt detta i system. Jag vet precis vem TS är..." 

Och sen blir han tyst när man frågar om han sitter på hans IP?..

Det är för att han hade ingen plan på att lyssna seriöst på TS. Han planerade att skriva skit om TS i några timmar och anklaga honom för sina egna drömmar utan att ens veta vem det är...  

Och när folk beter sig så mot andra här inne dagligen, så får du bli hur frustrerad du vill när jag säger emot det. Jag kommer säga det jag ser.
    Ja, ok - jag försökte i alla fall 😊

Svar på tråden Ångest över att jag förstod sent i livet hur kvinnor funkar.