Faderskapsutredning
Suck, ska tråden börja om på nytt nu?
Faderskapsutredningen försvåras inte av att du flyttar, däremot gör barnets relation till pappan det.
Suck, ska tråden börja om på nytt nu?
Faderskapsutredningen försvåras inte av att du flyttar, däremot gör barnets relation till pappan det.
Tilläggas bör ju också att i en faderskapsutredning ska alla du legat med inom tre månader eller då redovisas.
Så vilken bakgrundsinformation påverkar hur faderskapsutredningen går till? Hur gammal jag är, vad pappan gjort mig, varför jag inte hade preventivmedel?
Saknar tex hur ni kan vara så säkra på att det inte faller mellan stolar, jag har varit med om saker som glöms bort eller rinner ut i sanden, det kan vara så med myndigheter. Om de skriver eller ringer först och gärna lite mer hur de kan formulera sig och bemöta honom. Om någon vet det.
Utredningen påverkas såklart av huruvida pappan känner till barnet eller inte. Hur du blir agera påverkas av ifall han är våldsam/farlig.
Det är möjligt att det går att säga något om arbetssätt, men bemötande och muntliga formuleringar varierar säkerligen mellan olika människor och myndigheter. Ingen anledning finns ju till att bemötandet inte skulle vara trevligt dock, särskilt inledningsvis.