• Anonym (Hej)

Faderskapsutredning

Jag undrar hur det funkar med faderskapsutredningen. Vad kommer den man som man uppger som far att få för kontakt från de som utreder?  Kommer de ringa eller skicka brev? Och vad säger de till honom? 

Om mannen bor långt från bebisen hur funkar det då med dna-test? (om han inte vill skriva på)

• Svar på tråden Faderskapsutredning
  • Anonym (J)

Men du kan ju inte starta en tråd och tro att du inte får kommentarer och frågor 

• Anonym (Man2)

Har inte läst tråden. Men det enda rätta tycker jag är att DU pratar med den blivande fadern så han också hinner ställa in sig på att bli förälder.

• Anonym (Hej)
    Anonym (J) skrev 2024-10-24 17:09:11 följande:

Men du kan ju inte starta en tråd och tro att du inte får kommentarer och frågor 

Svarar gärna på frågor om det behövs mer info från mig för att kunna svara på hur utredningen fungerar. 
  • Anonym (Q)
    Anonym (Hej) skrev 2024-10-24 16:51:36 följande:

Jag ska uppge hans namn som sagt och inte ljuga för myndigheterna om något. Sen undrar jag över vad som kommer eller skulle kunna hända efter det. Hur han kommer bli bemött av myndigheterna. Varför jag undrar över det, är min ensak. Håll er till ämnet och spåra inte ur tråden med annat. Tack.

Folk kommer hålla sig bättre till ämnet om du är ärlig med varför du ställer dessa frågor. Dina frågor är märkliga. Eftersom du ställer märkliga frågor, men inte vill berätta vad det handlar om, så kommer folk att bilda egna bilder om varför du ställer dessa märkliga frågor. Att behöva veta hur brevet från myndigheterna ser ut, som ska skickas till någon annan än till dig, är märkligt och för tankarna spinna iväg. Om du vill att folk ska hålla sig till ämnet, gör du bäst till att utveckla dina frågor och förklara varför ett brevs utseende eller hur DNA-testet, i detta fallet, går till har för betydelse. Som jag skrev i mitt tidigare svar, så är dina frågor så märkliga att man lätt kan tro att du försöker dölja något för fadern och senare barnet. 

Så, om du inte vill att tråden ska spåra ur, så får du bli ärligare.

• Anonym (Hej)
    Anonym (Q) skrev 2024-10-24 17:40:30 följande:

Folk kommer hålla sig bättre till ämnet om du är ärlig med varför du ställer dessa frågor. Dina frågor är märkliga. Eftersom du ställer märkliga frågor, men inte vill berätta vad det handlar om, så kommer folk att bilda egna bilder om varför du ställer dessa märkliga frågor. Att behöva veta hur brevet från myndigheterna ser ut, som ska skickas till någon annan än till dig, är märkligt och för tankarna spinna iväg. Om du vill att folk ska hålla sig till ämnet, gör du bäst till att utveckla dina frågor och förklara varför ett brevs utseende eller hur DNA-testet, i detta fallet, går till har för betydelse. Som jag skrev i mitt tidigare svar, så är dina frågor så märkliga att man lätt kan tro att du försöker dölja något för fadern och senare barnet. 

Så, om du inte vill att tråden ska spåra ur, så får du bli ärligare.

Då får du i så fall utveckla hur mina motiv till att ställa frågan, kommer påverka tex hur brevet kommer att se ut.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (J)

Isåfall, så för du stå ditt kast :)

• Anonym (Q)
    Anonym (Hej) skrev 2024-10-24 17:48:47 följande:
    Då får du i så fall utveckla hur mina motiv till att ställa frågan, kommer påverka tex hur brevet kommer att se ut.
    Absolut. Vad kan orsaken vara när man vill veta hur ett brev ser ut? Att man ska hinna få tag i brevet, innan det når mottagaren. Jag kan inte förstå varför brevets utseende och formulering kan vara så viktigt om man inte vill komma åt det eller på något sätt manipulera det. Eftersom du även verkar ha en fixering till att ärendet ska rinna ut i sanden, falla mellan stolarna eller glömmas bort, så verkar det som om du vill att fadern inte ska få brevet. Vill du att jag ska utveckla mer? Jag har redan utvecklat mycket mer än vad du gjort. Du verkar inte förstå hur dina märkliga frågor kan tolkas. Särskilt när du ställer dessa frågorna, men när folk frågar varför du vill veta, då är det inte relevant eller personligt. Jag tror att du blivit hemmablind i dina egna tankar, så att du inte förstår att dina frågor kan framstå som udda.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Q) skrev 2024-10-24 21:04:13 följande:
    Absolut. Vad kan orsaken vara när man vill veta hur ett brev ser ut? Att man ska hinna få tag i brevet, innan det når mottagaren. Jag kan inte förstå varför brevets utseende och formulering kan vara så viktigt om man inte vill komma åt det eller på något sätt manipulera det. Eftersom du även verkar ha en fixering till att ärendet ska rinna ut i sanden, falla mellan stolarna eller glömmas bort, så verkar det som om du vill att fadern inte ska få brevet. Vill du att jag ska utveckla mer? Jag har redan utvecklat mycket mer än vad du gjort. Du verkar inte förstå hur dina märkliga frågor kan tolkas. Särskilt när du ställer dessa frågorna, men när folk frågar varför du vill veta, då är det inte relevant eller personligt. Jag tror att du blivit hemmablind i dina egna tankar, så att du inte förstår att dina frågor kan framstå som udda.
    Fast du utvecklar inte vad det har att göra med hur brevet ser ut eller dess innehåll. Eller menar du att de kommer skriva annorlunda beroende på vad jag svarar här att mina motiv är? Tråden handlar om hur en faderskapsutredning ser ser ut och fortlöper. Det kommer inte förändras oavsett hur jag framstår i den här tråden. Jag som person eller mitt privatliv är inte ämnet för tråden.
Svar på tråden Faderskapsutredning