Anonym (Mamma) skrev 2024-10-30 13:20:59 följande:
Läser och blir konfunderad. Någon skriver att denne får ont i magen av att lämna sin 18-åring. Herregud.
Mitt barn är extremt självsäkert. Har frågat honom en miljard gånger om han är säker och han tittar på mig som att jag är lite lågbegåvad eftersom jag frågat 10 gånger.
Jag har sagt att känns det inte bra, gå över till farmor och sov där. Hon har sagt detsamma. Han svarar "jaja, men det kommer inte hända.".
Han ska inte laga mat eller använda ugnen. Han ska få beställa hem mat från Foodora alternativt gå över till köpcentrumet som ligger mitt emot och köpa mat på burger king eller en pizza.
Han har fått tagit stort ansvar i hela sitt liv eftersom att jag anser att barn ska lära sig. Han kan tvätta sina egna kläder, laga sin egen mat, åka buss till och hem ifrån sin MMA-träning (jag, hans tränar MMA och självförsvar också ;) )
Jag har ett barn som lagat både lasagne och hemmagjorda köttbullar. Han har toppbetyg i skolan, lagar datorer när de går sönder och tycker att vapen, droger och alkohol är bajs.
Jag vet inte hur ni uppfostrar (curlar) era barn eller varför ni gör det men ni gör dem en extrem otjänst. Just saying.
Oh. Och btw. Brandlarmet gick en dag från ingenstans när jag jobbade. Dagtid. Han klättrade upp på en stol, plockade ned det, ringde mig och sa. Mamma, nu är dina spöken här igen (jag brukar skämta om det) de startade brandlarmet så nu har jag slitit ned det. Sedan skrattade han.
Det är en sjukt stor skillnad på att brandlarmet går för att det "spökar" och när brandlarmet går för att det ryker pga het olja i stekpannan på spisen.
Mina barn fixar allt det du skriver om din son. De är självständiga, bra på att laga mat. Men icke att jag skulle lämna min grabb ensam hemma över natten som 12 åring