Normalt att ta betalt av gäster på babyshower?
Det är absolut inte någon jättesumma men funderade på det. Är bjuden på en väns babyshower (hennes syster och kompis har bjudit in) och då ska man betala 70 kr för maten och fikat, 170 om man vill vara med på gemensam present, Det är alltså hemma hos dom och de skulle göra pastasallad och ha något fika.
Jag har bara haft en babyshower förra gången jag var gravid, det var lite annorlunda, det var också min bästa vän och syster som ordnade fast jag visste ju om det och var med och la lite pengar också, det var hyrd lokal och många gäster , både tjejer och killar. Blev väldigt lyckat tyckte jag men lite annorlunda som sagt. Och gästerna behövde såklart inte betala något.
Det är ju såklart skillnad om man är på restaurang och alla betalar för sig själva men skulle aldrig komma på tanken att ta betalt av gäster för mat eller tårtor eller nånting om jag har t.ex födelsedagsfest eller barnkalas eller nånting hemma eller i lokal .. men det kanske är annorlunda med babyshowers? Kommer såklart betala om jag kan komma (och köpa present) men tyckte det var lite konstigt. Eller är det bara jag som inte har koll på hur det brukar vara?