• Anonym (otacksam syster)

Födelsedagsbarnet vände i dörren

I helgen som var fyllde min syster 25. Jag och några väninnor bestämde oss för att överraska henne. Jag lånde morsans nycklar, vi bjöd in ett gäng vänner, fixade mat och dryck och tårta, dekorationer i halloweentema, musik, hela slanten. Vi berättade ingenting för henne eller hennes sambo, eller mamma för den delen varför vi behövde nycklarna, och de flesta gästerna var inbjudna dagen före eller samma dag, för att verkligen kunna överraska och ingen kunde hinta något i förväg. Alla tyckte att det skulle bli jättkul, en del var klädda till maskerad.

Så hon kom hem till dukat bord och presenter och glada vänner, och så blev hon skitförbannad och vände i dörren! Bokstavligen. Hon stannade på dörrtröskeln, frågade "vad fan är det här?", och sen vände hon och gick! Hur jävla otacksam får man bli? Här fixar vi för hennes fördelsedag och hon bara tjurar och går? Så vi hade fest utan henne och lämnade disk och städ åt tjurskallen. 

Hon vägrar prata med mig nu och har tagit tillbaka nyckeln från morsan, som nu är sur på mig också för att jag har förstört deras relation på något sätt? Jag fattar inte varför de är sura på MIG när det var HON som förstörde kvällen, och de vägrar förklara. Kan ni förklara? Blir man knäpp när man är gravid eller något?

• Svar på tråden Födelsedagsbarnet vände i dörren
  • Anonym (Betta)
    Anonym (Jag tror ...) skrev 2024-11-03 17:48:13 följande:
    Nä, alla tänker inte så långt, men jag vågar påstå att de allra, allra flesta inte skulle reagera som ts gjorde när misstaget redan var ett faktum om deras avsikter från början var goda. De allra, allra flesta som menade det som nåt fint skulle inte bli sura, festa loss i personens hem, och sen lämna disk och städ med förklaringen att mottagaren bara var otacksam. Så ja, det är spekulationer, men ganska välgrundade sådana.
    Finns folk som kan reagera väldigt illa när de bli kränkta, betyder fortfarande inte att de från början hade onda avsikter
  • Anonym (V)

Alltså ni borde väl känna personen så pass väl att ni vet om denne skulle uppskatta en sådan överraskning. 

• Anonym (k)
    klyban skrev 2024-11-03 23:02:58 följande:
    Detta är inte långt eller ens nära, och någon säger mig tråden kommer stendö snart.
    TS kom plööötsligt tillbaka efter flera dagar och resten fortsätter... så inget fel där inte
    molly50 skrev 2024-11-04 13:58:22 följande:
    Och du undrar varför din syster blir sur på dig?

Nu är det som det är. Det hela gick snett och det minsta ni hade kunnat göra var att diska och städa efter er.
    Jag tycker att du åtminstone borde prata med din syster och be om ursäkt för ditt klavertramp.
    Det är det minsta man kan begära.
    Hon vägrar prata med både mig och morsan.
    Anonym (k) skrev 2024-11-04 14:24:28 följande:
    TS kom plööötsligt tillbaka efter flera dagar och resten fortsätter... så inget fel där inte
    Jag fick kräksjuka, ursäkta mig att jag inte sitter klistrad vid familjeliv när jag sitter klistrad vid toaletten.
    Anonym (V) skrev 2024-11-04 14:21:03 följande:

Alltså ni borde väl känna personen så pass väl att ni vet om denne skulle uppskatta en sådan överraskning. 

Hon brukar gilla överraskningar!!!!!!!!!!
  • Anonym (k)
    Anonym (otacksam syster) skrev 2024-11-04 14:42:14 följande:
    Jag fick kräksjuka, ursäkta mig att jag inte sitter klistrad vid familjeliv när jag sitter klistrad vid toaletten.
    för bakis från festen din syster fick städa efter eller?
  • molly50
    Anonym (otacksam syster) skrev 2024-11-04 14:41:30 följande:
    Hon vägrar prata med både mig och morsan.
    Ok. Men då får du väl vänta tills det har lugnat ner sig litegrann så kanske hon vill prata då,istället.
    Anonym (k) skrev 2024-11-04 14:47:43 följande:
    för bakis från festen din syster fick städa efter eller?
    För det första så hade vi inte någon alkohol på festen utöver varsin cider. För det andra gjorde jag tråden 5 dagar efter festen. 
  • klyban
    Anonym (k) skrev 2024-11-04 14:24:28 följande:
    Då vet du inte vad en lång tråd är ens och om du inbillar dig detta redan nu.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (P)
    Anonym (otacksam syster) skrev 2024-11-04 14:42:45 följande:
    Hon brukar gilla överraskningar!!!!!!!!!!
    Vilken sorts överraskningar?
  • Anonym (Kim)

Är det nån fler än jag som drar parallellen till tråden där hon knullade sin systers pojkvän? 

Svar på tråden Födelsedagsbarnet vände i dörren