-
Tack för det klargörandet. Eftersom jag inte stöder Trump bevisar det att ditt inlägg byggde på fria fantasier.Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-19 17:22:23 följande:Det är inte alls svårt men jobbigt att behöva upprepa. Du tex räknas som en av de jag skrev om.
-
Enligt den logiken att alla Hamas' beslut palestiniernas eftersom folket där valde dem en gång i tiden.Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-22 20:18:25 följande:Trump är USA s ledare, vald av folket där för att reoresentera just USA. Alla hans beslut är USAs beslut eftersom folket valde just honom. Eller tycker du att Putin inte representerar Ryssland?
Hoppsan, tänkte inte på det... -
Det finns inget orsak - verkan-samband här. Att man har gjort valproceduren säkrare behöver inte ha ett smack att göra med att Trump vann och visar på intet sätt att han skulle ha vunnit 2020.Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-03-26 18:29:06 följande:P g a all palaver som följde efter förra valet 2020 så sattes det in mycket stora resurser och väldigt många betydande åtgärder inför valet 2024,
för att slippa upprepande av motsvarande anklagelser och palaver gällande valutgången.
Uppenbarligen tyckte bedömare som då hade makten, alltså Demokraterna och Biden m fl, att resurser och åtgärder faktiskt var påkallade.
Valsystemet var t ex tekniskt undermåligt och rent av i vissa fall osäkert, vilket öppnar upp för fusk och misstag, precis så som du skriver.
(och precis så som såväl Trump som internationella valobservatörer påtalade 2020...).
Tack vare alla dessa åtgärder och alla ökade resurser, kunde bl a internationella valobservatörer och flera oberoende analyser konstatera, att senaste valet 2024 blev tydligt renare och säkrare än det förra 2020.
Gott så!
Ett renare och säkrare valsystem gynnar alla. Eller borde gynna alla..?
Men det har uppenbarligen uppstått en STOR PROBLEMATIK för väldigt många. Tydligt också väldigt allvarlig problematik för många svenskar och för många svenska medier.
Utfallet av ett renare och säkrare valsystem gynnade uppenbarligen Trump/Republikanerna men ett renare och säkrare valsystem missgynnade Demokraterna/Harris.
Alltså STOR PROBLEMATIK för många.
Ett exempel på att vissa upplever stor problematik är att man försöker hävda att när valsystemet blev renare och säkrare så hotas demokratin...
Många bedömare anser dessutom att såväl åtgärderna innan likväl som utfallet snarare bekräftar än motsäger vissa av Trumps uttalanden gällande t ex rösträkning och annat i samband med valet 2020, likväl som kritik mot valutgången, med stor sannolikhet kan vara väl grundade.
Typ "-vilket härmed bevisas".
Det är nu så tydligt att alla vänsterblivna och många andra försöker med fantastiska krumbukter och täta dimridåer dölja och förneka att i valet 2024 var valsystemet renare och säkrare, valet var mer demokratiskt.
Många klarar inte erkänna och acceptera dessa faktum eftersom de så tydligt gynnade Republikanerna/Trump men missgynnade Demokraterna/Harris.
När valsystemet var mindre rent och mindre säkert, demokratin stod svagare på valdagen, så vann Demokraterna/Biden.
Men när valsystemet blev renare och säkrare, när demokratin stod på säkrare grund på valdagen, så förlorade Demokraterna/Harris
och Republikanerna/Trump blev i stället vinnare i valet,
alltså i samband med renare och säkrare valsystem.
Våndan och problematiken gällande detta är hos vissa så extremt uppenbar...
Och det är uppenbart att många nu i tysthet skulle önska återgång till ett valsystem där grunden för demokratin är svagare, önskar i tysthet återgå till det gamla valsystemet som var mindre rent och mindre säkert, för att allt detta gynnar Demokraterna/Harris (eller vem det blir).
Ja man slutar aldrig förundras över de vänsterblivna och deras gelikars häpnadsväckande krumbukter och ständiga försöka flytta fokus och lägga ut sina dimridåer för att hitta något helt annat att skylla på...
Oavsett vad man tycker om Trump så hade han utan tvekan rätt åtminstone delvis, sannolikt mycket rätt, gällande valutgången 2020.
Många saker har i efterskott bekräftat att han sannolikt hade rätt.
Ingen och inget har bevisat att han hade fel.
(Alltså oavsett vad man i övrigt tycker om Trump...)
Däremot borde det ju vara en fullkomlig självklarhet att man måste kunna identifiera sig när man röstar. -
Eftersom det tydligen har uppstått en viss förvirring kanske du vill reda ut hur din syn på staten Israel skiljer sig från Hamas'?Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-28 18:54:29 följande:Der får de jättegärna göra. Jag har inget att dölja och är skittrött på sådana som dig som förtalar och sprider fullständiga lögner om folk.
-
Nu var det det här med svenska språket igen. Jag skrev Hamas' med utelämnandeapostrof som anger genitiv och du svarar på något helt annat.Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-28 20:46:48 följande:Förrviring finns inte men sluga lögner och vilja att smutskasta med förtal. Det finns ingen skillnad alls. Hamas är avskyvärda terrorister som dödar oskyldiga människor och Israel är en apartheidstat som terroriserar och mördar oskyldiga civila. Båda anklagas för fruktansvärda brott mot civila. Israel anklagas för folkmord och det finns en arresteringsorder för Netanyahu för folkmord i Gaza. Trump planerar att genomföra etnisk rensning i Gaza vilket gör honom lika avskyvärd ( om han gör det). Jag tar skärmdumpar på alla förtal innan jag anmäler och polisanmälan ska göras.
För att ta det på enklare svenska då: Hur skiljer sig din syn på staten Israel från Hamas' syn på staten Israel? -
Det var inget som helst svar på min fråga: hur skiljer sig din syn på staten Israel från den som Hamas har?Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-28 22:13:37 följande:Apostrofen är så liten att den knappt syns.
Jag har redan förklarat för dig och andra israelvänner hur jag ser på Israel. Min bild av Israel grundas av rapporter från pålitliga internationella och oberoende organisationer. FN tex anklagar Israel för olaglig ockupation och stöld av palestinska områden. Amnesty och Human Rights Watch anklagar Israel för appartheid. I stort sätt alla humanitära organisationer vittnar om hur Israel hänsynslöst och avsiktligt mördar oskyldiga palestinska barn och civila. ALLA tillsammans anklagar Israel för folkmord och etnisk rensning.
Du framställer dig själv som en person som vet mycket om Hamas och anklagar andra för att vara Hamas ( så fort man kritiserar Israel för krigsbrott), så du kanske kan nu själv svara på din fråga.
Vad tycker du själv om Trumps planer att genomföra etnisk rensning i Gaza? Vad tycker du om folkmordet i Gaza och att ca 70% av alla dödade är kvinnor och barn? Trump stödjer allt detta eftersom han är psykopat men varför stödjer du Trump?
Uppenbarligen är det flera som inte kan se någon skillnad, därför vore det bra om du kunde klargöra vilken skillnad som kan finnas -
Eftersom du bara klagar på allt Israel gör utan undantag betyder det tydligen, enligt din egen logik, att du bara läser Hamas' propaganda...Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-31 12:50:41 följande:Anmäl mig då för förtal 😂 Du behöver verkligen läsa på. Det kommer du att behöva.
Tex TowToMater stödjer inte Trump?
Ja, du verkar läsa bara sionistisk propaganda eftersom du försvarar precis allt Israel gör, inga undantag. -
Ja, låter klart vettigt. Allt måste ju inte vara otäckt eller fel bara för att det är Trump som gör eller säger något. Sedan gör han en hel del annat som jag kan kritisera starkt, men det är en annan femma.Tow2Mater skrev 2025-04-25 23:04:39 följande:
Tack Trump; som kan se skillnad mellan vad som ska stödjas och inte.
The U.S. Department of Health and Human Services said in a statement Friday to ABC News that it will restore funding to the Women's Health Initiative, a 30-year study of over 160,000 women that has led to discoveries in women's health on everything from cancer and hormone therapy to chronic disease, aging and osteoporosis.
Agencies also terminated $90 million in "wasteful grants," DOGE wrote, including $995,000 for a "BIPOC [Black, Indigenous, People of Color] culinary program" and $625,000 for a "Russian-Far East biodiversity partnership."
abcnews.go.com/GMA/Wellness/trump-administration-restore-funding-womens-health-initiative/story
www.newsmax.com/newsfront/doge-funding-contracts/2025/04/24/id/1208247/
-
För länge sedan publicerades det en rapport om att vaccin skulle ha ett samband med autism. Den har senare visat sig vara helt felaktig men myten om sambandet är stark och lever vidare, helt oberoende av fakta.AndreaBD skrev 2025-04-26 13:27:21 följande:Ja, jag tror säkert att han väljer ut just såna rapporter. Det finns gott om annat också. Mässling ÄR en svår sjukdom - jag har själv haft den som barn.
Jag hittar inte just artikeln eller videon om det gamla just nu - det är mycket skriverier om detta och han verkar ha ändrat sig där. Det lät helt annorlunda innan det andra barnet dog, Jag kommer ihåg att han sa att man inte dör av mässling i vanliga fall, att det kan vara såna faktorer som kosten och om barnet var frisk annars. Då lade han alltså ansvaret på föräldrarna. Inte för att de inte har sett till att barnet vaccineras, utan för att de inte har gett sitt barn nyttig mat. Helt knäppt alltså!
Och sedan kom allt skitsnack om autism, och att han tänker "forska" om autism, och uppenbarligen änvända sig av sekretesssbelagda uppgifter (antar jag). -
Som vanligt, totalt off-topic. Jag har inte skrivit något i den stilen. Det vore uppfriskande med litet mindre pajkastning.nihka skrev 2025-04-26 21:45:43 följande:Jovisst. Alla vill ha en galning som gör något icke-galet in emellan. Perfekt styre. Yeah!