Random Name skrev 2025-12-19 15:11:39 följande:
Nej, du får gå in i databasen och söka. Varför skall jag citera en massa lögner från Trump åt dig när allt finns presenterat där?
Men jag faktagranskade ditt eget påstående i alla fall om att Trump var den enda presidenten i USAs historia som avstår sin lön. Valde du medvetet att ljuga för oss eller gick du på vad Trump har sagt?
Men heder åt dig att du nu inser att demokraterna tog avstånd från Charlies mord. Men samtidigt undrar jag vad du menar med att dom inte "tagit ansvar" för mordet? Du tänker dig att demokraternas politik om jämlikhet har triggat mördaren? I sådana fall borde kulorna vina kors och tvärs till vardags, så många vapen och galningar som cirukulerar i landet.
Mördaren var/är sjuk i huvudet med en övertygelse, som alla andra som genomför sådana här vidriga dåd. Må det vara politiska mord, höger-vänster, massaker på stränder eller i skolor. Gör man generell politik av det här så är man ute på tunn is.
För att det är du som tar upp diskussionen, du är den som anser att en sida med 30 k lögner från personer som hatar Trump är rimligt att prat om, därför ber jag dig ge ett exempel.
Det påståendet har jag fått sen tidigare och jag slarvade med bskgrunden, det kom inte direkt från Trump heller vart jag läste det. Jag sitter inte med exakt alla detaljer inom allt jag skriver. För att mitt måll är att ha en diskussion, inte endast övertyga personer att jag har rätt.
Men här kommer vi till något som faktiskt är intressant, och här ser vi skillnaden i syn. Jag anser att vad som fick Kirk mördad är liberala och vänsterns retorik, samt media som i stora drag är totallt vänsterpräglad. Det är bara en sida som kallar motståndarna, rasister, faschister, nazister, kvinnohatare, deplorabols, osv osv. Detta omänskliggör motståndare och på så vis rättfärdigar det våld mot dom.
Detta har inte vänstersidan och etablissemanget tagit ansvar för och sagt att dom går för långt.