• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Random Name
    Tow2Mater skrev 2025-12-20 21:34:50 följande:
    Hon är i fängelse. Hon har tydligen inte flyttat till t ex halvvägshus eller sjukhus. Det är allt jag undrade over. Hon är ingen jag bryr mig att tänka på.
    Du vet PRECIS var hon sitter. En sweetheart deal som hon fått för att säga det som skall sägas (och inte sägas). Dit hon flyttat är inget annat än en ren belöning i sammanhanget  oavsett om du vill dra dig ur diskussionen eller inte när fakta inte passar.
  • klyban
    Random Name skrev 2025-12-22 11:33:36 följande:
    Du vet PRECIS var hon sitter. En sweetheart deal som hon fått för att säga det som skall sägas (och inte sägas). Dit hon flyttat är inget annat än en ren belöning i sammanhanget  oavsett om du vill dra dig ur diskussionen eller inte när fakta inte passar.

En sak som jag tycker är intressant och rätt fascienrande och hur de försvarar denna flytten o0ch med varför ska hon sitta i högrisk fängelse för, och när dessa sexbrottslingars plats är just där.

Men allt handlar om att de vill berätta här har inga fel gjorts, och så ser man detta och de försöker inbilla sig ingen ser vad som sker.
    Och alla förstår när det sker på detta viset, så har hon fått något i utbyte av tystnad.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Tow2Mater
    Random Name skrev 2025-12-22 11:33:36 följande:
    Kom inte och påstå ogrundade och felaktigt antagna saker om mig. Bidra till diskussionen om du vill, med vad du tror om ämnet ifråga, men gör det utan att attackera mig.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2025-12-22 13:32:50 följande:
    Kom inte och påstå ogrundade och felaktigt antagna saker om mig. Bidra till diskussionen om du vill, med vad du tror om ämnet ifråga, men gör det utan att attackera mig.

När du skriver såna stora fel om vad som skett här, så uppstår frågor givetvis varför du inbillar dig bara hon inte ska sitta på högrisk fängelse och när de andra med samma brott gör.

Förstår du försöker smita ifrån detta nu och när du insåg det blev fel för dig IGEN.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Random Name
    Tow2Mater skrev 2025-12-22 13:32:50 följande:

Varför måste du tolka allt som påhopp hela tiden? Menar du på fullaste allvar att du inte visste att hon direkt efter en intervju med Trumps fd advokat där hon bedyrade att Trump inte hade något med Epstein att göra flyttades till ett prison camp som är en söndagsskola i jämförelse där hon åtnjuter särbehandling av sällan skådat slag. Flytten var extremt väldokumenterad och så som du följer Trump så ser jag det som helt osannolikt att du inte skulle ha känt till detta. Men jag hade tydligen fel. Det kanske mörkats i högermedia.

democrats-judiciary.house.gov/media-center/press-releases/whistleblower-shares-evidence-that-federal-prison-camp-warden-is-pampering-ghislaine-maxwell-maxwell-also-filing-a-commutation-application-with-trump-administration

• Anonym (Hm)
    Random Name skrev 2025-12-22 14:04:09 följande:

Varför måste du tolka allt som påhopp hela tiden? Menar du på fullaste allvar att du inte visste att hon direkt efter en intervju med Trumps fd advokat där hon bedyrade att Trump inte hade något med Epstein att göra flyttades till ett prison camp som är en söndagsskola i jämförelse där hon åtnjuter särbehandling av sällan skådat slag. Flytten var extremt väldokumenterad och så som du följer Trump så ser jag det som helt osannolikt att du inte skulle ha känt till detta. Men jag hade tydligen fel. Det kanske mörkats i högermedia.

democrats-judiciary.house.gov/media-center/press-releases/whistleblower-shares-evidence-that-federal-prison-camp-warden-is-pampering-ghislaine-maxwell-maxwell-also-filing-a-commutation-application-with-trump-administration

Antagligen så mörkades det där.
  • Tow2Mater
    Random Name skrev 2025-12-22 14:04:09 följande:

Jag tolkar inte allt som påhopp. Men dina ord 'Du vet PRECIS' och 'oavsett om du vill dra dig ur diskussionen eller inte när fakta inte passar' är det. Jag hade en intressant diskussion med en annan skribent, och att du hoppar in och avänder dessa ord mot mig är direkta personliga påhopp. Det är så trist.

Som jag tidigare sagt i diskussionen med den andra skribenten, bryr jag mig inte direkt om maxwell, så jag har inte foljt hennes ode och väl och ve i media. Och jag foljer inte specifikt Trump heller; jag läser ett antal mediala sajter, både till hoger och vänster, och vad jag råkar se på nyheter i TV. Kan vi sluta diskutera min person nu.
  • Ofiltreratsamtall3
    Random Name skrev 2025-12-19 15:11:39 följande:
    Nej, du får gå in i databasen och söka. Varför skall jag citera en massa lögner från Trump åt dig när allt finns presenterat där?

Men jag faktagranskade ditt eget påstående i alla fall om att Trump var den enda presidenten i USAs historia som avstår sin lön. Valde du medvetet att ljuga för oss eller gick du på vad Trump har sagt?

Men heder åt dig att du nu inser att demokraterna tog avstånd från Charlies mord. Men samtidigt undrar jag vad du menar med att dom inte "tagit ansvar" för mordet? Du tänker dig att demokraternas politik om jämlikhet har triggat mördaren? I sådana fall borde kulorna vina kors och tvärs till vardags, så många vapen och galningar som cirukulerar i landet.

Mördaren var/är sjuk i huvudet med en övertygelse, som alla andra som genomför sådana här vidriga dåd. Må det vara politiska mord, höger-vänster, massaker på stränder eller i skolor. Gör man generell politik av det här så är man ute på tunn is. 

För att det är du som tar upp diskussionen, du är den som anser att en sida med 30 k lögner från personer som hatar Trump är rimligt att prat om, därför ber jag dig ge ett exempel. 

Det påståendet har jag fått sen tidigare och jag slarvade med bskgrunden, det kom inte direkt från Trump heller vart jag läste det. Jag sitter inte med exakt alla detaljer inom allt jag skriver. För att mitt måll är att ha en diskussion, inte endast övertyga personer att jag har rätt. 

Men här kommer vi till något som faktiskt är intressant, och här ser vi skillnaden i syn. Jag anser att vad som fick Kirk mördad är liberala och vänsterns retorik, samt media som i stora drag är totallt vänsterpräglad. Det är bara en sida som kallar motståndarna, rasister, faschister, nazister, kvinnohatare, deplorabols, osv osv. Detta omänskliggör motståndare och på så vis rättfärdigar det våld mot dom. 

Detta har inte vänstersidan och etablissemanget tagit ansvar för och sagt att dom går för långt.

• Random Name
    Tow2Mater skrev 2025-12-22 15:19:03 följande:
    Jag tolkar inte allt som påhopp. Men dina ord 'Du vet PRECIS' och 'oavsett om du vill dra dig ur diskussionen eller inte när fakta inte passar' är det. Jag hade en intressant diskussion med en annan skribent, och att du hoppar in och avänder dessa ord mot mig är direkta personliga påhopp. Det är så trist.

Som jag tidigare sagt i diskussionen med den andra skribenten, bryr jag mig inte direkt om maxwell, så jag har inte foljt hennes ode och väl och ve i media. Och jag foljer inte specifikt Trump heller; jag läser ett antal mediala sajter, både till hoger och vänster, och vad jag råkar se på nyheter i TV. Kan vi sluta diskutera min person nu.

Fair enough.

Men att du är Pro Trump framgår naturligtvis med all önskvärd tydlighet så det var inget orimligt antagande att du följer honom.

Nu när du vet om hennes resa efter denna intervju, håller du inte med om att flytten och hanteringen av henne är märklig?

• Random Name
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-12-22 15:35:39 följande:

För att det är du som tar upp diskussionen, du är den som anser att en sida med 30 k lögner från personer som hatar Trump är rimligt att prat om, därför ber jag dig ge ett exempel. 

Det påståendet har jag fått sen tidigare och jag slarvade med bskgrunden, det kom inte direkt från Trump heller vart jag läste det. Jag sitter inte med exakt alla detaljer inom allt jag skriver. För att mitt måll är att ha en diskussion, inte endast övertyga personer att jag har rätt. 

Men här kommer vi till något som faktiskt är intressant, och här ser vi skillnaden i syn. Jag anser att vad som fick Kirk mördad är liberala och vänsterns retorik, samt media som i stora drag är totallt vänsterpräglad. Det är bara en sida som kallar motståndarna, rasister, faschister, nazister, kvinnohatare, deplorabols, osv osv. Detta omänskliggör motståndare och på så vis rättfärdigar det våld mot dom. 

Detta har inte vänstersidan och etablissemanget tagit ansvar för och sagt att dom går för långt.

Anledningen till att jag bad dig gå in på sidan är för att du själv skall upptäcka att han ljuger precis hela tiden. Det är till och med uppdelat i kategorier. Lögner i ett övrigt välfungerande samhälle är pissenkla att avslöja. Om man vill.

Det är helt omöjligt att förhålla sig till någon eller några som hela tiden ljuger och förnekar fakta och/eller hittar på egna sanningar när det så enkelt går att avfärda. Vad gör man? Vad är nästa steg? Börja ljuga själv? Till slut hamnar man i en sagovärld där allt bara består av lögner. Livsfarligt.

Sedan kan man TYCKA olika. Ha olika syn på vad som är viktigt i samhället och vilken politik man tror på. 

Angående Kirk - har du tagit del av utredningen? Tillhörde han någon vänsterorganisation eller agerade han på egen hand? Vi pratar om en djupt trasig person. Som jag sa - om vänsterpolitiken är så våldsam så borde vi se attentat hela tiden. 

Det är samma idioter oavsett vilken övertygelse man har. Höger som vänster. Trumps skytt var under en lång period långt ut åt höger och var väldigt aggressiv online. Ansåg att högern var bättre beväpnande och kunde göra slarvsylta av vänstern. It's all BS. Det är trasiga personer.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?