longwalkhome skrev 2025-10-02 08:46:35 följande:
Vinna vad? Att ha "det bästa landet"? Eller "avsluta alla krig"? Han resonerar som en 8-åring. Nej, han är inte populär hos militären.
Från högern brukar det låta så om hans retorik men vilka vanliga människor pratar som Trump idag? Du hänvisar till en Trump som åtminstone hade någon form av ambition 2016 men det var 10 år sedan. Idag är han totalt lost. Alla vet det givetvis men håller igen truten. Make no mistake.
Låt mig gå händelserna i förväg och ta upp det åt dig. Men Biden då? Jo, han var illa ute han med mot slutet och var inte redo för ett nytt val. Åldern tar ut sin rätt. Så även på Trump som nu pratar om att militären borde bygga snyggare stridsfartyg med motiveringen "estetik är viktigt för mig".
Känns stabilt med en commander in chief som har prioriteringarna på rätt ställe.
Det förklarar liberalers förvirring, svara för Jurry samtidigt. Att ni inte kan förstå när jag säger att han vill vinna, att USA vinner, ni är så frånkopplade från sakligt. Han vill vara den bästa presidenten i sina prestationer som dom har haft på en lång tid. Ett rikt och starkt USA. Baserat på kompetens, och logik.
Känns som att ni har en så emotionell syn på Trump, och när ni lyssnar på något från honom söker ni bara retorik ni kan håna. Han är väldigt populär hos militären, bars för att du tycker något så är det inte sant. Han höjer deras löner, håller Anerikanska stövlar borta från krig. Tog bort DEI och transextremism militären, gav en regerings ursäkt och återbetald lön två år bakåt till dom tusentals militär anställda som WOKE regeringen innan avskedade för deras ideologi och att dom inte accepterade DEI.
Ja Biden är värdig all kritik, på hur han har vansköt landet. Och det ska Trump ha cred för att han fixar det. till och med när han sparkar in öppna dörrar för den totala inkompetens dom förra styrde med.
Jsvisst ?snygga fartyg? och ?jätte fint papper? är larvigt. Men kan ni någon gång kolla sakligt på Trump? Det är inte så stor idé att diskutera med er, det är mer som att diskutera rykten i högstadiet och vem sa vad och hur. Klyban ger jag upp med, han lever i en bubbla.