• klyban

Varför gillar så många Trump?

Anonym (Hej!) skrev 2025-07-06 13:48:01 följande:

Man kan säga och tycka mycket om Trump!
    Dilemmat är era dubbla måttstockar.
    Det är inga problem att Bill Clinton lät en 18åring i beroendeställning suga kuk i vitahuset.

Hur ser du på att Trumpeten skickade sitt privata plan till Nelson Mandela när han släpptes fri?
    Eller att han stöttade Mickael Jackson som troligtvis va utsatt för en förtalskampanj då han blev storägare i Sony 

Alla ?offren? påstår även på äldre dar att de inte har  blivit utsatta.

Det är ju även så att Demokraterna lät massa kändisar med väldigt tveksam bakgrund göra reklam för dem
    och dom stöttade dessutom barnböcker där man lär mindre barn och suga kuk och div tveksamma hbt-personer 

Så min analys är att i usa och även här är henmän och feminister som stödjer Demokraterna

Och att män som har sitt testosteron kvar likt Tyson,  John Johns mfl stödjer Trump 

Komiskt nog finns det få dubblamåtsttockar, ett inget brott att ha en Monika att suga av Bill.
    Och trumpens och Bills samröre med Epstein är hemskt, men vi inser att tydligen är ett samröre med Epstein som trumpen har helt okey då.

Våldtäkter helt okey med då eller?
    Och hur är det med de sexuella övergreppen som trumpen hen själv berättar om, antar sånt är okey också?

Och när du börjar flyga iväg om annat, hur tror du det hjälper trumpen?
    För vi står här ändå att trumpen är en brottsling(Felon, som är den högre graden av brottsling.)
    Våldtäkt fastslaget i en ärekränknings/förtals-dom.
    trumpen berättar att hen gärna göra sexuella övergrepp.
    Det är lite vi har med trumpen, och sen ospecificerat påstå saker om andra, det ändar inte en enda sak med trumpen.

Så jag gör en tråkig slutsats, och det är att du tycker dessa övergrepp och brott trumpen gör är helt okey.

Det berättar en del om dig, och inget om trumpen dock, då hen är just en våldtäktsman enligt den domen, hen berättar hen gör sexuella övergrepp och ofta lät det som också.

Och alla brott.

Fina egenskaper du står bakom Solig 
    Och jag skyddar ingen våldtäktsmän osv om de är i D, och det är där vi får reda på att du försöker projicera dina dubbla måttstockar och där våldtäkt och sexuella övergrepp är inget att bry sig om och om det är trumpen det handlar om :lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Svensson5 skrev 2025-07-06 14:15:32 följande:

Återigen så kör du med dina dubbla måttstocka.
    Menar du att han sju år tidigare hade sagt ta dom på fittan? 

Det Bill gjorde är värre i mina ögon.
    Och kändiseliten som stödjer  demokraterna är i bästa fall bara sådana som knullar minderåriga.

Så är man Demokrat så ska man vara jävligt försiktig med att prata om sexualbrott då de själva är mycket mycket vidrigare 

Du borde inte bara läsa vänstermedia. Du framstår som en senil gubbe i åttioårsåldern 

Inget bill gjort hjälper här, och inget som verkligen kommit fram om Bill är ens nära trumpen.
    Kanske du ska starta en tråd om Bill istället?
    För här är det trumpen som gäller.

Och där har vi en våldstäktsbekräftelse i företal/ärekränkningsdomen, sexuella övergrepp berättade trumpen att hen så gärna gjorde mot kvinnor.

Men tydligen är inte det ett problem med våldtäkter och sexuella övergrepp om det bara är om repubvlikanerna.

Visst är det intressant.

Så du kan prata om hur många andra du vill, precis inget ändrar sig för trumpen.
    Och att inte våldtäkt är det värsta man kan göra är en gåta som du aldrig kan förklara.

Men vad du berättar det detta, det är att sexuella övergrepp och våldtäkter är ingen deal breaker för dig.

Svensson5 skrev 2025-07-06 14:23:37 följande:
    Och som tilläg!
    jag gissar på att trumpeten har gjort något med någon minderårig 
    Annars så hade han troligtvis gått mycket hårdare fram.
    Men han har iaf tagit avstånd ifrån Epstein de sista 30 åren
    vilket varken Bill, Hillery eller några andra Demokrater har gjort.
    Så där har han faktiskt en liten favör 

Spelar ingen roll om trumpen redan haft detta samröret att hen försöker låtsas vara emot Epstein.

En sak vi lärt oss med Epstein, det är att så extremt gärna trumpen skulle dela med sig av dokumenten kring Epstein, så står alla väntar fortfarande och kommer förbli att vänta då samröret är mycket besvärande för trumpen.

Inget du lyfter om någon annan person hjälper trumpen här heller, då tråden handlar inte om andra än trumpen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym skrev 2025-07-07 11:36:11 följande:
    Undrar mest varför du respekterar Epstein tillräckligt för att kalla honom för sitt namn, med inledande versal. När du i samma mening kallar presidenten för "trumpen".
    Kan du förklara varför du har högre tankar om E än du har om T?

Hade du inte haft det så hade du ju hittat på ett nidnamn till E också. 

Och där jag står och det vi faktiskt diskuterar, det är hur vi har trumpnissar här som fans som anser att våldtäkt och sexuella övergrepp är helt okey och om det nu då gäller trumpen.

Rätt skrämmande att vi har mer än en som står bakom dessa övergrepp trumpen gjort, och inte ens tycker det är ett problem heller.

Och det är här det intressanta börjar och varför våldtäkt och sexuella övergrepp är okey.
    Inte för jag kommer få reda på varför det inte är en deal breaker, men intressant att se selektiviteten på så hemska brott och att ni försöker låtsas om att de inte existerar.

• klyban
    Anonym skrev 2025-07-07 11:56:27 följande:
    Hur besvarar det min fråga?

Är det mig du kallar för "trumpnisse" så kan jag informera om att jag inte är något direkt fan av USAs president, dock delar jag inte heller din avsky för honom.

Det är svårt att vara ett fan av en som berättar hur gärna den gör sexuella övergrepp och att det är fastställt i rättegång att en våldtäkt skett i förtal/ärekränkningsdomen.

Och varför ska jag inte känna avsky över sexuella övergrepp och våldtäkter för?
    Känner du ingen avsky för såna hemska handlingar?

• klyban
    Tom Araya skrev 2025-07-10 20:26:47 följande:
    Trumps besked om Epstein väcker ilska | SvD

Såklart alla undrar är trumpen så gärna ville lämna ut listan och nu står vi här som med deklarationen som trumpen så gärna ville lämna ut också och sen satt och grät i HD att den skulle lämnas ut.

Så genomskinligt och det är så vi vet att trumpen är med på listan som åkte hade sex med minderåriga.
    Och så ja, trumpen var så obegåvad och berätta detta för musk också, som i sin tur inte verkar vara så förtjust i pedofili och outa trumpen.

Men slutet på dagen har trumpen berättat ytterligare en gång till att det aldrig går lite på hen.

• klyban
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2025-07-11 07:51:29 följande:
    Du ska nog sova en stund till är mitt förslag. Du får inte ens ordning på meningsbyggnaderna för tillfället.

Och ändå står vi här med trumpen som så gärna ville lämna ut listan, så kommer ingen.
    Precis som med deklarationen som trumpen så gärna ville lämna ut, men satt och grät i HD att den skulle lämnas ut Solig

Och det går inte lite på trumpen inser man med detta.

Och det visste du redan om eftersom du hängav dig till ad hominem istället :lol::lol::lol:

• klyban
    Anonym (Hej!) skrev 2025-07-12 00:14:33 följande:
    Det är vi överens om.
    samtidigt som att jag är övertygad om att dina favoriter är med på listan med.
    Hur ställer du det till det? 

Hur man ställer sig till pedofili?
    För mig är det en redundant fråga, men inte för dig?
    Undrar då det är så självklart som det någonsin kan vara, att man är emot pedofili oavsett vem det är i politiken.
    För annat är ju fascism och om man ursäktar en pedofil och är anklagande om det är hos sina politiska motståndare.

Så en fråga som är underlig och något som är så extremt självklart, dock handlar tråden om trumpen och där funkar det inte prata om andra människors fel och pga det kommer aldrig någonsin hjälpta trumpen.

Och vi har en trumpen som berättar hen så gärna gör sexuella övergrepp mot kvinnor, våldtäkt fastställt har skett i en dom för förtal/ärekränkning och sen detta svårt tveksamma umgänge med Epstein i över 20år.

Men tydligen är detta inget hinder i fascismen att sin ledare begår massa avsevärda sexbrott.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2025-07-12 14:33:17 följande:
    Det handlar inte om pedofili (sexuella dragningar eller beteenden riktade mot prepubertala barn (13 år eller yngre)).
    Jo, det är vad det just gör det med trumpen, men tydligen är pedofili okey när det kommer till hen.
    Tow2Mater skrev 2025-07-12 14:36:21 följande:

Tack Trump, fortsätt med detta, det har fått pågå alltför länge!

ICE agents raided two marijuana farms in Carpinteria and Camarillo in the sanctuary state of California. While arresting almost 200 illegal aliens in the operation, agents also found at least 10 migrant children whom officials say may have been trafficked into forced labor

Tack för vad?
    Och när ska man slänga ut Melania då?
    Tow2Mater skrev 2025-07-12 15:20:30 följande:
    Om ni önskar öppna era hittills stängda handelsmarknader för USA, och eliminera era tullar och handelshinder, så kommer vi kanske att överväga en justering i detta brev, skriver han

www.svt.se/nyheter/utrikes/trumps-besked-30-procent-tullar-pa-varor-fran-eu
    Jaha?
    Och TACO trumpen kommer pudla denna senare Solig
  • klyban
    Mentat skrev 2025-07-12 16:53:10 följande:
    På vilket sätt skulle EU:s marknad ha varit stängd för USA?

Kött är en som vi har stängt marknaden för USA, dock pga de använder saker på/i köttet som är förbjudet här.

Dock kommer aldrig denna öppnas för USA.

Men sen misstänker jag det är ett narrativ de har i sin agenda och ropar om stängda och annat.

För en sak vi lärt oss med tullar, det är att trumpen har inte en jävla aning vad hen håller på med, låter som hen ropar ut tullsiffror som bingonummer.

• klyban
    Mentat skrev 2025-07-12 21:28:24 följande:
    Om man föder upp köttdjur enligt de standarder som råder inom EU så är det väl ingen som hindrar dem från att exportera till oss?

Vet sådan export finns, dock rätt liten.
    Men generellt så är det inte så de föder upp djur i USA, och därmed är det ett handelshinder rent tekniskt.
    Och ett handelshinder som EU mest troligtvis aldrig någonsin kommer släppa på och så länge de föder upp djur på detta horribla viset och med förbjudna ämnen.

Det som får en att börja skratta en hel del dock, det är hur vi har en del som låtsas att vara svenskar och jublar över att priserna kommer öka på vissa varor.
    Undrar vad de tänker med?
    Och än mer varför de visar något som faktiskt ser ut som ett hat mot Sverige och att de vill Sverige illa.
    För tacka trumpen för att hen gör våra varor dyrare, det är då man vet något verkligen gått sönder.

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?