• Padirac

Varför gillar så många Trump?

De som kan få hjälp av UD och ambassaderna under sin utlandsvistelse är de som omfattas av lagen om konsulärt ekonomiskt bistånd:

Svensk medborgare som är bosatt i Sverige.
    Flykting eller statslös person som är bosatt i Sverige.
    Om det finns särskilda skäl kan även annan utländsk medborgare som är bosatt i Sverige eller svensk medborgare bosatt utomlands få hjälp. Den konsulära hjälpen till en utflyttad person är enligt lag kraftigt begränsad och ges endast i undantagsfall.

www.regeringen.se/uds-reseinformation/hjalp-till-svenskar-utomlands/

Spekulativa teorier som du framhåller som sanna är det som det finns skäl att tvivla på..  du har inga dom helst belägg för dina teorier, och du har inte presenterat några som helst belägg eller ens tvivelaktiga källor för dina påståenden.
    Tom Araya skrev 2025-04-22 22:52:50 följande:
    Du vill hävda att UD's uttryckta vilja att hjälpa familjen är ett bevis på att de är svenska medborgare?

Det finns skäl att tvivla på den teorin...
    För utländska medborgare och de med dubbelt medborgarskap - Krisinformation.se
  • Padirac

Det är inte så att du blandar ihop samband/korrelation med orsak/kausalitet. 

Det är bara de som går till tandläkaren som får hål i tänderna lagade, så sluta gå till tandläkaren så slipper du få hål i tänderna Tomte

Tow2Mater skrev 2025-05-01 01:13:47 följande:
    Jag diskuterar inte specifika tolkningar. Jag säger hur man tolkar samband kan variera. Det var bara ett exempel av studie där man ser olika samband.
  • Padirac

Foliehattar och andra vetenskapsförnekare har uppenbara svårigheter att tolka och förstå data.

Sanningen ligger inte mellan att månen är en ost och att månen består av basalt, zirconit och andra mineraler. 

Det blir inte heller sant att månen är en ost pga att en del tolkar det så.

Tow2Mater skrev 2025-05-01 12:24:25 följande:
    Blandar inte ihop. Men där har du ju en del av kärnan, det är ju det jag menar. En del tolkar ett samband som orsak, andra inte.
  • Padirac

Det verkar onekligen vara så att olika personer har olika lätt att hitta samband som inte finns med i urvalet av data som de utgår från  Solig

Tow2Mater skrev 2025-05-01 14:47:45 följande:
    Så med det menar du att ingen mer forskning av autism behovs och det borde helt läggas ner? eller vad är din poäng här i sammanhanget vi diskuterar?
    Hur kom du egentligen fram till att den frågan var relevant i sammanhanget?  Var hittade du premisserna för din fråga i det inlägg du citerade? 

Eller var den en random fråga du drog ur hatten?
    Padirac skrev 2025-05-01 13:09:22 följande:

Foliehattar och andra vetenskapsförnekare har uppenbara svårigheter att tolka och förstå data.

Sanningen ligger inte mellan att månen är en ost och att månen består av basalt, zirconit och andra mineraler. 

• Padirac
    Tow2Mater skrev 2025-05-01 18:03:24 följande:
    Vad menar du relevansen är då ?
    Så inget svar - deflektion - undvikande ...

Du tycker trydligen att detr fanns någon relevans, men vad var det som gav den relevansen? Det har du inget svar på ... ska jag tror att det som triggade relevansen kom ur dig själv och inte ur det jag skrev i mitt inlägg?

Du kan ju tydligen inte redogöra för hur du egentligen kom fram till att den frågan var relevant i sammanhanget?  Var hittade du premisserna för din fråga i det inlägg du citerade? 
    Padirac skrev 2025-05-01 13:09:22 följande:

Tow2Mater skrev 2025-05-01 14:47:45 följande:
    Så med det menar du att ingen mer forskning av autism behovs och det borde helt läggas ner? eller vad är din poäng här i sammanhanget vi diskuterar?
    Hur kopplade du ihop att foliehattar och vetenskapsförnekare har uppenbara svårigheter att tolka och förstå data med att fråga om jag menar att det inte behövs mer forskning om autism och att det borde läggas ned helt?

Hur tolkar du mitt påstpående om fioliehattar och vetenskapsförnekares svårighter med att en fråga om fosskning om autism inte skulle fortsätta eller behövas är relevant?

Var finns kopplingen mellan mittpåstående och din fråga? Vilka data har du utgått från när du formulerade de premisser du har för din fråga?

• Padirac

Trump och Kennedy är foliehattar som inte kan skilja fakta från fantasier, de tror ofta att fantasier är fakta.

Forskning är bra, men herrar foliehattarna har inte förstånd nog att skilja sina egna fantasier och konspirationsteorier från verklig forskning.

Tow2Mater skrev 2025-05-01 21:27:43 följande:
    Men herregud jag fattar ju inte vad du menar. Vi diskuterar saker relaterat till Trump och varfor man kan gilla honom. Därfor undrar jag vad som är relevant med det du sa. Men nu fattar jag än mindre vad du forsoker säga, sa vi lämnra det här. Jag kommer nog aldrig att fatta.

Trumps admin vill forska mer om autism, det tycker jag är ganska bra.
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2025-05-11 15:13:44 följande:
    Det har inte USA heller.
    Det ser ut som att Sverige utvisar ukrainare till Ukraina. 
  • Padirac
    Kermit1561 skrev 2025-05-20 11:28:02 följande:
    Initialt var det för att leasa/köpa ett plan eftersom Boeings nya inte levereras på några år (och det fanns dessutom andra man övervägde att leasa/köpa från). Det är en helt annan sak att köpa/leasa ett än att ta emot ett plan som muta. 
    Kostanden för att anpassa Qatars plan till att fungera som airforce one kan bli både kostsam och ta tid.

www.nbcnews.com/politics/national-security/turning-qatari-747-air-force-one-cost-1-billion-take-years-experts-say-rcna206582
  • Padirac
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2025-06-15 12:30:02 följande:
    Ditt sätt att tänka går hand i hand med vad svenska medier publicerar. Du vet att andra länder har en annan bild än den du har va?
    Du tänker på Ryssland, Nordkorea, Venezuela..
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?