Träffat pojkväns familj. Han får inte träffa min än. Orättvist?
Är du seriös med din pojkvän?
Om ja, när tänker du släppa in honom för sorgen kommer liksom inte släppa i familjen på bra länge?
När jag och min man hade varit ett par i 4 månader så dog hans pappa, jag hade hunnit träffa honom 1 gång. Hans mamma möjligen någon gång mer. Jag minns faktiskt inte.
Nu var det ett hastigt dödsfall så det var inget vi kunnat förutse men det är så mycket som följer med ett dödsfall och det pågår länge. Både rent praktiska saker men framförallt det känslomässiga sitter ju i under år. Jag hade önskat att jag kunnat relatera till personen som dött och som alla saknar när man så tydligt blir indragen mitt i det under lång lång tid. När man träffar släktingar som sörjer, när man ska bemöta sin partner. Man har inga referensramar. Det är inte helt lätt.
Jag förstår att ni inte har det lätt nu heller, det är inte det, men jag tror inte det blir bättre av att vänta för vill du något med din kille som kommer han ändå dras in i det som är din familj och just nu är den trasig. Det är lika bra att komma in i det direkt - speciellt som han är öppen för det och inte ryggar för hur ni har det.