New Dawn skrev 2024-11-11 17:07:00 följande:
Hon har ju skrivit att mer än två gånger i veckan blir för mycket,
så hur skulle ett schema hjälpa honom att få mer sex?
Det enda är ju att hon ställer upp, (eller villa ha sex) fler tillfällen. Även om man ser det matematisk, och man vill göra en kompromiss i antal tillfällen, förstår jag inte hur du tänker.
Menar du att hon skulle vilja mer, bli kåtare, om det var bestämt utifrån ett schema? Låter konstigt.
Jag kan förstå att man ibland måste planerar in tid för sex (eller rättare intim närhet som kan leda till sex) för att det inte ska försvinna i vardagen, men att ha sex utifrån ett schema för att man har olika behov tror jag inte på.
Jag tycker för övrigt att det är märkligt att sex och lust verkar styras av antal dagar. Det kan ju skifta av olika orsaker. Ibland har man sex oftare och ibland går det flera dagar mellan av jättemånga olika anledningar.
Att man blir sugen på sex beror ju inte bara på att det gått visst antal dagar. Konfilker, stress, trötthet och massa annat kan ju göra att lusten sjunker. Ibland kan praktiska hinder uppstå. I motsatta kan mysiga stunder, intima samtal, annan närhet, att man har kul, kläder, aktiviteter göra att lusten ökar. Till det kommer hormoner och annan hälsa. Jag tycker det betyder jättemycket att bli lyssnad på. Särskilt om jag mår dåligt över något. När mitt ex inte visade minsta förståelse, eller lyssnade, kände jag att all eventuellt tidigare tankar på sex försvann totalt. Jag blev besviken, och det kan döda lust.
Nja, jag skulle tro att deras samtal leder till att han får så mycket sex som hon vill ha och njuter av.
Det är lite som med barnuppfostran. Man kan tjata och tjata och gnälla och sucka, men det hjälper inte, om man inte är konsekvent. Man måste vara bestämd, ha nolltolerans, i vissa lägen.
Du säger att man ibland kan behöva planera in tid för sex. Det låter ju nästan som... schemalagt...
Du vänder mig emot mina inlägg där jag ger konkreta förslag. Har du själv något konkret förslag om vad hon kan göra?