• Anonym (Pengar)

Mäns värde på "köttmarknaden"

Har du hört tjejers snack om att personligheten är viktigast när de träffar nya potentiella kärlekspartners?

I de flesta fall är det rent skitsnack, åtminstone initialt.

Tjejer/kvinnor går (precis som killar/män gör), i första hand på utseende, vilket då inkluderar hår/frisyr, ansikte, kroppsform och klädstil.
    Om hon inte är groteskt ful, äcklig och otrevlig så har hon ett utbud att välja och vraka emellan (det kan vara stort eller litet) där hon kommer att göra val utifrån utseendet.

I andra hand är det mannens plånbok som är intressant.

Här menar jag inte att alla eller ens de flesta tjejerna/kvinnorna är "gold diggers" eller bara söker rika män som ska försörja dem och skämma bort dem med lyx...

Men du måste ha tillgångar för att ens kunna fånga deras intresse eller få kontakt eller att ens föreslå ett sätt att ses och lära känna varandra. Har du inte pengarna till det där restaurangbesöket så kan du inte heller förslå det som en första dejt. Hon kommer i 99% av fallen inte initiera något eller föreslå en träff, utan det är mannen som måste göra det och i och med att han initierar så förväntas han också ta kostnaden.

Personlighet och personkemi får betydelse först när ni väl träffas och ni börjar lära känna varandra, vilket du högst sannolikt inte kommer att göra om du inte ligger bra till utefter de två första kriterierna. 

• Svar på tråden Mäns värde på "köttmarknaden"
  • Anonym (Pengar)
    Daphodil skrev 2024-11-09 14:16:27 följande:
    Nej, så är det inte. Redan i grundskolan är det killar med självförtroende som får tjejer. Hitta en drivkraft att göra dig själv attraktiv på marknaden, här kommer du ingen vart.
    ..och om du inte tror det påverkas av ekonomiska tillgångar behöver du komma fram från stenen du bor under.

Redan i unga år är det väldigt populärt bland tjejerna om killar bjuder på fika, bio eller McDonalds, utöver att killarna troligen har mer prylar och snyggare kläder om de kommer från en mer välbärgad familj.
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Daniella) skrev 2024-11-09 14:30:29 följande:
    Du verkar vara en osäker person som tror det. Självsäkerhet och inre trygghet kommer inte ifrån hur mycket pengar man har. 
    Nej, då förstod du inte alls trådstartens innebörd. Det är hur du bemöts av andra beroende på om du har pengar eller inte som är poängen jag vill få fram, även om detta i sin tur kan påverka människors självförtroende.

Själv har jag inte problem med självförtroendet, utom just när det kommer till att försöka träffa en tjej under en period när plånboken är tunn. Läs mitt inlägg #6.
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Daniella) skrev 2024-11-09 14:43:08 följande:
    Men varför skapar du en tråd och ställer frågan om du redan tror dig ha svaret? De kvinnor som du dejtat har kanske varit den ytliga typen men alla kvinnor är inte likadana. Du får dejta andra typer av kvinnor som inte tycker att det är viktigt om en man har mycket pengar.
    Jo, nästan alla är likdana. Även om de själva anser att personligheten är viktigast så når vi aldrig dit utan mitt initiativ och för det behöver jag ha tillräckliga ekonomiska resurser.

Det blir alltså ingen dejt eller kommunikation överhuvudtaget utan mitt initiativ och undantagen från den regeln är ytterst få, så få att de flesta aldrig får uppleva något undantag.

Jag säger inte att man behöver vara rik för att dejta, men att man som man inte kan vara så fattig att man har svårt att betala för båda vid en dejt.
  • Anonym (Penningpong - knoll?)

Lite så är det. Stor penis och liten plånbok värderas väldigt lågt.

• Daphodil

Ja du TS.. du beskriver hur du tror kvinnor funkar. Får svar från faktiska kvinnor hur vi funkar. Men fortsätter hävda din teori och blir otrevlig.

Jobba på din mentaliseringsförmåga och din personlighet.

• Anonym (Daniella)
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 15:12:14 följande:
    Nej, då förstod du inte alls trådstartens innebörd. Det är hur du bemöts av andra beroende på om du har pengar eller inte som är poängen jag vill få fram, även om detta i sin tur kan påverka människors självförtroende.

Själv har jag inte problem med självförtroendet, utom just när det kommer till att försöka träffa en tjej under en period när plånboken är tunn. Läs mitt inlägg #6.
    I vilka kretsar umgås du i om jag får fråga där det är så? Jag och alla kvinnor som jag känner letar inte efter en rik man. 
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 15:20:17 följande:
    Jo, nästan alla är likdana. Även om de själva anser att personligheten är viktigast så når vi aldrig dit utan mitt initiativ och för det behöver jag ha tillräckliga ekonomiska resurser.

Det blir alltså ingen dejt eller kommunikation överhuvudtaget utan mitt initiativ och undantagen från den regeln är ytterst få, så få att de flesta aldrig får uppleva något undantag.

Jag säger inte att man behöver vara rik för att dejta, men att man som man inte kan vara så fattig att man har svårt att betala för båda vid en dejt.
    Nej alla kvinnor är inte likadana och det är jag själv ett bra exempel på. Jag tror som sagt att du dras till en viss kategori av kvinnor som är ytliga och som vill ha en man med mycket pengar. 

Frågan är om du skulle bli attraherad av en kvinna som inte bara ser till ytan och pengar då du själv verkar vara så fixerad vid det här med pengar? De kvinnorna skulle du väl inte ens se åt då dem inte är lika snygga som de ytliga kvinnorna. 

• Anonym (Pengar)
    Daphodil skrev 2024-11-09 15:26:43 följande:

Ja du TS.. du beskriver hur du tror kvinnor funkar. Får svar från faktiska kvinnor hur vi funkar. Men fortsätter hävda din teori och blir otrevlig.

Jobba på din mentaliseringsförmåga och din personlighet.

Vad har du för erfarenhet?

Är du kvinna eller man?
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Daniella) skrev 2024-11-09 15:39:28 följande:
    I vilka kretsar umgås du i om jag får fråga där det är så? Jag och alla kvinnor som jag känner letar inte efter en rik man. 
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 15:20:17 följande:

Nej alla kvinnor är inte likadana och det är jag själv ett bra exempel på. Jag tror som sagt att du dras till en viss kategori av kvinnor som är ytliga och som vill ha en man med mycket pengar. 

Frågan är om du skulle bli attraherad av en kvinna som inte bara ser till ytan och pengar då du själv verkar vara så fixerad vid det här med pengar? De kvinnorna skulle du väl inte ens se åt då dem inte är lika snygga som de ytliga kvinnorna. 

Men du är ju kvinna och kan inte ha en mans erfarenheter av att dejta kvinnor.

Om du tror att detta bara handlar om rikedom/män med mycket pengar, så har du missat vad tråden handlar om.
  • Anonym (Penningpong - knoll?)

Som att söka arbete. Utan relevant utbildning är du ointressant även om du är övertrevlig, lojal, generös och allt vet vad.

Du måste kunna uppvisa det som eftersökt för att kunna gå vidare i processen. Annars hamnar ditt CV i papperskorgen.

Kvinnors kravlistor är ett nålsöga att passera.

Svar på tråden Mäns värde på "köttmarknaden"