• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • drömmenomfamiljelivet

Tog mitt sista test jag har hemma, BIM-2. Vet inte om det är något eller om det är kontrollinjen som lyser igenom. Har i princip gett upp denna månad, så frustrerade att det aldrig går vägen för mig!! :((
  • Finafisken123

Blev inget för oss den här månaden! Tog verkligen hårt då jag har vart sjukt deppig och trött sista veckan, tänkte det måste var HCG!!?? Men istället är jag nog bara deppig och trött av det här hahaha.  Lycka till allihop, hoppas jag inte ser alltför många av er i januari tråden. 

• mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-09 06:54:41 följande:
    Med vår tredje blev till när vi hade sex typ 5-6 dagar innan ägglossning. Det var en oplanerad graviditet. Ägglossningen kom jättetidigt den månaden i jämförelse med vanligt så jag blev chockad 😅
    5-6 dagar innan ägglossning, var ganska imponerande då det är typ gränsen på hur länge simmarna lever haha. Får hoppas det kan vara så för mig med denna månad. Fick inte till det med sambon idag för ett barn var mammig och skulle sova bredvid mig. Så nu är det kört i några dagar. Hade jag bara vetat när den förbaskade ägglossningen dyker upp så hade man kunnat planera bättre😂.  Idag är det CD16. Ska inte stressa för mycket över det, utan ta det med ro. 
    Använder mig av premom och en annan app som heter kalender. Premom säger CD 23 och kalender säger CD18. Ogillar oregelbundna menscyklar. 
    Men jag förstår inte riktigt det här med diagrammet. Om en ägglossning sker tidigare kommer den då notera det eller kan det noteras flera dagar efter?
  • mo4s

Vad roligt med så mycket uppdateringar idag i tråden 🤩
    Blir sugen på att börja testa lite tidigare än planerat men teststickor.

Har köpt Clearblue digital, testa tidigt och med veckoindikator, och testa på onsdag, dpo 10 som tidigast. 

Vilka teststickor rekommenderar ni? 

En annan fråga, hur får jag mitt streck i FF appen att flytta sig till 2/12 istället för 1/12? 😅 Jag har testat att ändra det jag lagt in om ägglossningstester, men spelar ingen roll.
    Jag fick höga värden cd 14 (eftermiddag) och peak på cd 15.
    Se bild: 

• drömmenomfamiljelivet
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-09 07:14:57 följande:

Tog mitt sista test jag har hemma, BIM-2. Vet inte om det är något eller om det är kontrollinjen som lyser igenom. Har i princip gett upp denna månad, så frustrerade att det aldrig går vägen för mig!! :((
    Såg nu att bilden blev suddig som vanligt på FL, lägger in den på nytt där jag zoomat in lite🙈😅
  • Anonym (Åvt)

Gå in på settings och sen override
    mo4s skrev 2024-12-09 08:51:56 följande:

Har köpt Clearblue digital, testa tidigt och med veckoindikator, och testa på onsdag, dpo 10 som tidigast. 

En annan fråga, hur får jag mitt streck i FF appen att flytta sig till 2/12 istället för 1/12? 😅 Jag har testat att ändra det jag lagt in om ägglossningstester, men spelar ingen roll.
    Se bild

• Anonym (Åvt)
    mo4s skrev 2024-12-09 08:51:56 följande:

Se bild: 

Men tycket dock det set ut som cd15 stämmer som ägglossningsdag? Vad gör att du tror det är dagen efter?
  • Anonym (Oliven)

Tog ett till test nu 4 h senare och fotade i dagsljus! 

tror jag kanske precis plussade 🥹

• Hannabananas
    Anonym (Oliven) skrev 2024-12-09 09:33:17 följande:

Tog ett till test nu 4 h senare och fotade i dagsljus! 

tror jag kanske precis plussade 🥹

Jag ser ett svagt streck till ☺️ grattis
  • mo4s
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-09 09:22:41 följande:
    Men tycket dock det set ut som cd15 stämmer som ägglossningsdag? Vad gör att du tror det är dagen efter?
    Tack för svar!

Ja, det kanske det gör?

Jag använder endast Premom och har i efterhand fört över data till FF... I Premom är ägglossning daterad 2/12 eftersom peak på LH- var 1/12. 

Men tempökningen var ju faktiskt 2/12 så det borde ju vara rätt i FF då? 

Tips på hur man kan ställa om den i Premom isåfall 😂

Svar på tråden BIM december