• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Åvt)
    mo4s skrev 2024-12-10 16:28:11 följande:

Ni som har tempat flera cyklar, när brukar temperaturen gå ner inför mensen? Förstår att det kan vara individuellt men nyfiken på ungefär antal dagar de kan röra sig om. Åtta dagar kvar till BIM så analyserar de lilla jag kan just nu 😂

dagen innan eller samma oftast, men det har också hänt att den droppat först någon dag in på mensen. Därför slutade jag tempa efter bekräftad ägglossning 🙃
  • Anonym (Tjejhej)
    Siripiri skrev 2024-12-10 12:53:21 följande:

Nejdå ska du inte göra! 

bara för att dina äl-tester visar en peak betyder inte det att du har/ska ägglossat, bara att kroppen har försökt ägglossa♥️
    Hur är det med sekret å så? Jag har själv inte satt det märks i trosan kring ÄL, men märks tydligt vid mys att jag har ägglossning 🤪
    Mys på dagarna framöver bara och så kommer förhoppningsvis kroppen försöka ägglossa igen och tempen stiga 🙌🏼

Jaaa märks så tydligt i helgen på sekretet. Nu torrt🤣 Ja får bli så. Lite ont i magen idag. Kanske sker nu😎 hoppashoppas!
  • Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-09 23:14:33 följande:
    Jag ser bara en djungel framför mig haha. Är ny på tempandet så har ingen aning vart man ser högt eller lågt osv. Tror nog att du kan vila dig för en kväll, då du varit så aktiv men det är klart att man vill öka sina chanser. Jag orkar inte, men kan inte nu ändå då min sambo inte är hemma. Han kommer hem i natt eller i morgon bitti men jag orkar inte hålla mig vaken och vänta på honom. Men jag måste försöka få till något i morgon helst. Det är ett rent helvete när man har ont som fan. Har molvärk länge innan det försvinner för att sen några dagar innan mens dyker upp igen haha. Känns som man har ont hela tiden oavsett vilken dag man är i cykeln. Skulle ägglossningen ske i natt så hoppas jag att går dagen kan göra susen. Men när har du bim?
    Ska förklara litegrann. Du ser de gröna staplarna betyder toppsekret, vilket innebär fertilt sekret. Det ihop med att tempen sjunker lite och nu är på väg uppåt betyder att ägglossningen är på g eller redan har skett. Men det är inte förrän mina temperaturer kommer över den högsta temperaturen senaste 6 dagarna innan ägglossning och hållt sig där uppe som man kan bekräfta en ägglossning. Så du kan aldrig veta innan helt enkelt. Enda du har att gå på är till ditt sekret om det kan vara på g, det SKA vara äggviteaktigt och inte torrt sen är det olika hur många dagar eller hur mycket det är. Därför är det viktigt att kolla det flera gånger per dag då det är lätt att missa ifall man är sådan som person att det kommer en viss tid på dygnet.

Jag har ju tempat sedan slutet på 2019 så jag vet hur min cykel ser ut men det kan ske lite diffar såklart vilket det gjort 1 gång med tidigare ägglossning och en gång med jättesen ägglossning. Och denna cykeln då xD

Så kort och gott bör du ha en jämn temperatur fram till ägglossning, sen gör den antingen en dipp eller går rätt upp när ägglossning sker och sen håller den sig uppe fram tills BIM då den sjunker om du får mens och fortsätter hålla sig uppe ovanför coverlinen om du är gravid.
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-09 23:14:33 följande:
    Jag ser bara en djungel framför mig haha. Är ny på tempandet så har ingen aning vart man ser högt eller lågt osv. Tror nog att du kan vila dig för en kväll, då du varit så aktiv men det är klart att man vill öka sina chanser. Jag orkar inte, men kan inte nu ändå då min sambo inte är hemma. Han kommer hem i natt eller i morgon bitti men jag orkar inte hålla mig vaken och vänta på honom. Men jag måste försöka få till något i morgon helst. Det är ett rent helvete när man har ont som fan. Har molvärk länge innan det försvinner för att sen några dagar innan mens dyker upp igen haha. Känns som man har ont hela tiden oavsett vilken dag man är i cykeln. Skulle ägglossningen ske i natt så hoppas jag att går dagen kan göra susen. Men när har du bim?

Den översta har hjälpt mig många gånger för att bekräfta ägglossning!
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Siripiri
    Ellen24 skrev 2024-12-10 16:42:00 följande:

cd20 och har inte fått ägglossning än, står i appen att jag ska ha mens om 4 daga men alla ägglossningstest sen min förra mens har varit negativa? 
    Mår så dåligt och vill bara att den ska komma så man vet att allt står rätt till! 
    Har någon fått liknande? Jag har inte fått missfall och fick ägglossning förra månaden 

Har du vart sjuk senaste veckan? När jag fick covid flyttades min ägglossning fram en vecka 😊 
  • TrueResolution
    mo4s skrev 2024-12-09 11:39:07 följande:

Har du nyligen varit gravid? Jag har läst att clerblues ägglossningstest inte ska användas fören man haft två menscyklar efter en graviditet.

Jag fick ett mf i oktober och mitt test gav fast gubbe, men på första dagen i november. Nu tycker jag det funkat bättre denna cykel efter en "normal" mens.

Annars vet jag inte, sett att många fått konstiga utslag med clearblue lila dock! 

nej ingen graviditet som spökar, och stickorna gav pckså maxat utslag. Superskumt! 

Anonym (Oliven) skrev 2024-12-09 11:57:09 följande:
    Detta hände mig med tidigt i min cykel. Vet ej varför men jag hade iaf inte ägglossning då utan den kom två veckor senare. Hade inte heller något symtom, vilket jag hade när jag väl hade ÄL. Skulle utgå från kroppens signaler 😊
    Jätteknasigt. Förstår ju att kroppen kan försöka ägglossa och det sedan inte går så att kroppen försöker igen. Men just att det gick från ingenting till superstarkt på det digitala? brukar tvärtom ha många dagar blinkandes först 😂 

Aja, hade stegring även på stickor så förmodligen "ägglossning idag" och mös på igår. Får se om det blir idag eller imorgon också. Annars tror jag nog att jag 100% ska fortsätta testa för ÄL och gissa på att jag får stegring om en vecka igen. Varför ska kroppen göra det så komplicerat alltid för 😩
  • mo4s
    Laaaaajnea skrev 2024-12-10 12:56:06 följande:
    Tack för svar, då räknar jag med att jag har bim på måndag 16/12 (isch). Ska försöka hålla mig att inte ta något test innan det. Troligtvis klarar jag det inte.. haha
    Det är ju så svårt att låta bli 🙈 Har man köpt testa tidigt - test vill man ju gärna testa tidigare 😂
  • mo4s
    MG98 skrev 2024-12-10 16:35:25 följande:
    Jag upplever att den går ner samma dag som mensen kommer. Sedan har jag haft två dagar innan äl med den absolut lägsta tempen för cykeln 😊
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-10 18:02:48 följande:
    dagen innan eller samma oftast, men det har också hänt att den droppat först någon dag in på mensen. Därför slutade jag tempa efter bekräftad ägglossning 🙃

Åh, typiskt ingen förvarning alltså 😂 Då är det bara att vänta... 🥴
  • Ellen24
    Siripiri skrev 2024-12-10 20:13:25 följande:
    Har du vart sjuk senaste veckan? När jag fick covid flyttades min ägglossning fram en vecka 😊 
    Nä har inte varit sjuk! 
    Vaknade även upp idag och har jätteont i magen så tror att mensen är påväg nu men ingen ägglossning än?
  • Anonym (Tjejhej)

Detta ger mig galen ångest? Vad är de för fel när tempen inte ökar? Fattar att de är kanske pga ägglossning ej skett men då blir man ju ganska orolig?
Svar på tråden BIM december