• Anonym (Li)

Min sambo blir arg varje natt

Jag har konstanta sömnproblem just nu pga att det varit tufft på olika plan, blev varslad, dålig relation, högt blodtryck, stress osv. 

Jag försöker att inte störa på natten men om han vaknar vilket han gör så skriker han så att grannarna hör, skäller högt vilket jag tycker förvärrar mina problem med sömnen och det sker genom att han blir arg direkt. 

Inatt skrek han på mig så högt bredvid mitt öra att jag har ont i örat, känner som lockkänsla osv, ska kolla upp det. Vad hade ni gjort i min situation? 

• Svar på tråden Min sambo blir arg varje natt
  • Anonym (milla)

Separata sovrum är guds gåva till mänskligheten. 

• Anonym (Säger du en sak)

Säg det till läkaren! Våld i nära relationer är vanligt.

Detta är misshandel. Han vet att öron är känsliga, framförallt höga ljudnivåer och extremt nära någons öra. 

Ammäl!! 

• Anonym (Säger du en sak)
    Anonym (Säger du en sak) skrev 2024-11-12 13:30:18 följande:

Säg det till läkaren! Våld i nära relationer är vanligt.

Detta är misshandel. Han vet att öron är känsliga, framförallt höga ljudnivåer och extremt nära någons öra. 

Ammäl!! 

ANMÄL*
  • Anonym (L)

Ni behöver inte vara ihop då. Vad hände om han drabbas av ett likande problem ? 
    Du får lämna honom helt enkelt innan det blir värre. 

• Anonym (E)

Min man blir ett jävla rövhål när han blir väckt på natten, han skriker inte men höjer rösten "ska du hålla på hela natten eller" typ, det är alltså då jag har väckt honom, absolut inte med mening men har haft svårt att sova och rullar runt en massa, det "lustiga" är att han inte har något minne av detta dagen efter och undrar varför jag inte låg i sängen när han vaknar på morgonen.

Har jag en dålig natt så sover jag helt enkelt i gästrummet eller framför tv'n i soffan om jag måste få bort alla tankar i huvudet. Jag förstår absolut att det är jobbigt att bli väckt flera gånger men reaktionen är absolut överdriven, har ni fler problem så hade jag lämnat

• molly50

Jag har sömnproblem och har en man som snarkar högljutt och vägrar göra något åt det.
    Det är fruktansvärt frustrerande och vi har tyvärr ingen möjlighet att ha skilda sovrum då barnen har de andra rummen och hans snarkningar hörs oavsett var i huset han ligger.
    Men skriker jag åt honom? Nej,jag väljer hellre att försöka prata med honom det dagen efter då vi är vakna.
    Din man verkar vara ett riktigt praktarsle.

• Anonym (JB)

Jag hade dumpat honom, han är ju sjuk i huvudet. 

• Anonym (Li)

Hej! 

Tack för alla kommentarer, stöd och tips. 

Jag fick veta igår att han hade sökt fram och läst min tråd på familjeliv och tycker att jag borde berättat mer så jag tägger till lite mer information om situationen. 

Ofta när vi ses efter en dag och jag frågar om dagen så minns han inte den orkar inte prata då det inte enligt honom är intressant. Jag uppskattar att dela tankar och bara prata ibland om lite olika. 

När vi ska sova ibland så kan jag säga ?ska vi prata lite kort innan vi somnar? men då blir han oftast arg och säger att han inte orkar/har lust vilket så klart är okej Men han skriker då att jag inte förstår att man inte pratar innan man somnar. 

Har försökt förklarat att mycket pga  allt som hänt i relationen senaste halvåret har det resulterat i detta även enligt läkaren men han säger att det är mitt problem att jag inte bara släpper och går vidare. 

Han skriker ofta så högt att grannarna ibland helt av sig vilket jag säger när han skriker men det spelar ingen roll. Han skriker ändå vidare. Ibland slänger han ner saker på golvet också som lampa, spegel osv på natten. 

• Lynx123
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 09:22:42 följande:

Hej! 

Tack för alla kommentarer, stöd och tips. 

Jag fick veta igår att han hade sökt fram och läst min tråd på familjeliv och tycker att jag borde berättat mer så jag tägger till lite mer information om situationen. 

Ofta när vi ses efter en dag och jag frågar om dagen så minns han inte den orkar inte prata då det inte enligt honom är intressant. Jag uppskattar att dela tankar och bara prata ibland om lite olika. 

När vi ska sova ibland så kan jag säga ?ska vi prata lite kort innan vi somnar? men då blir han oftast arg och säger att han inte orkar/har lust vilket så klart är okej Men han skriker då att jag inte förstår att man inte pratar innan man somnar. 

Har försökt förklarat att mycket pga  allt som hänt i relationen senaste halvåret har det resulterat i detta även enligt läkaren men han säger att det är mitt problem att jag inte bara släpper och går vidare. 

Han skriker ofta så högt att grannarna ibland helt av sig vilket jag säger när han skriker men det spelar ingen roll. Han skriker ändå vidare. Ibland slänger han ner saker på golvet också som lampa, spegel osv på natten. 

Alltså är han inte riktigt klok...
  • Anonym (Mini)

Han är helt förryckt. Förbered för att lämna så fort som möjligt. Jag tror att dina sömnproblem kommer att lösa sig per automatik då. Att leva med en galen människa gör inte någon frisk, snarare sjuk. Det mentala välmåendet omfattar inte bara sömn utan hela hälsan. När min sömn blir störd är det ett tecken för att jag har för mkt stress i livet, tror det är allmängiltigt.

Vilka skäl har du för att stanna med den här skadliga personen?

Svar på tråden Min sambo blir arg varje natt