Anonym (Li) skrev 2024-11-13 09:22:42 följande:
Hej!
Tack för alla kommentarer, stöd och tips.
Jag fick veta igår att han hade sökt fram och läst min tråd på familjeliv och tycker att jag borde berättat mer så jag tägger till lite mer information om situationen.
Ofta när vi ses efter en dag och jag frågar om dagen så minns han inte den orkar inte prata då det inte enligt honom är intressant. Jag uppskattar att dela tankar och bara prata ibland om lite olika.
När vi ska sova ibland så kan jag säga ?ska vi prata lite kort innan vi somnar? men då blir han oftast arg och säger att han inte orkar/har lust vilket så klart är okej Men han skriker då att jag inte förstår att man inte pratar innan man somnar.
Har försökt förklarat att mycket pga allt som hänt i relationen senaste halvåret har det resulterat i detta även enligt läkaren men han säger att det är mitt problem att jag inte bara släpper och går vidare.
Han skriker ofta så högt att grannarna ibland helt av sig vilket jag säger när han skriker men det spelar ingen roll. Han skriker ändå vidare. Ibland slänger han ner saker på golvet också som lampa, spegel osv på natten.
Du vet redan svaret på dina frågor. Han är en sjuk människa som inte ska leva med andra människor och det kan du hälsa honom.
Hemmet ska vara en plats för lugn och ro och återhämtning. Självklart kan man sova i skilda rum om man har något störande för sig på nätterna, men den diskussionen tar man i normal samtalston på dagtid.