Inlägg från: hasseldorf |Visa alla inlägg
  • hasseldorf

Spjälsängsmadrass från IKEA?

Hej!

Är det någon som har tips på vilken madrass man skall köpa till spjälsängen? Vi tänkte köpa Gulliver spjälsäng. Ikea har dels en vanlig resårmadrass som är slät på bägge sidor och dels skumgummimadrasser där ena sidan är "bubblig" för att det skall bli svalare för bebisen. Båda kostar lika mycket men jag vet inte vad som kan tänkas vara bäst.

Tänkte komplettera med en bäddmadrass ovanpå oavsett vilken det blir. Någon som har tips/erfarenheter?

• Svar på tråden Spjälsängsmadrass från IKEA?
  • hasseldorf

åhh.. nu hade jag ju nästan bestämt mig för resårmadrassen.. men jag vet inte. Vår bebis kommer också i Maj så det blir ju varmt i sommar..

Lalalong: bäddmadrassen tänkte jag dels för att fästa lakanet i och dels tar den lite kiss om det kommer genom kissskyddet. Så behöver man inte tvätta hela stora madrassen. Men det kanske är onödigt.

• hasseldorf

Prego75 ja det är den för 359 som jag funderade på

Resår känns lite lyxigare som du skriver, inte för att bebisen kanske bryr sig. Men som med mycket annat är det ju vi som föräldrar som bryr oss mest...

• hasseldorf

Havsanemon: är så vi tänkte också! Vad har ni för typ av madrass i botten?

• hasseldorf

tack för alla svar. är väl fasiken att man aldrig kan läsa ngt ordentlig.. är ju för stora sängar! ja då vart det ju prisskillnad.. 139 kr eller 395 kr..

• hasseldorf

Är Krama från IKEA jag tänkte köpa, vi får väl se vad som funkar bäst. Är ju ingen hemmansaffär om det inte skulle bli bra

• hasseldorf

gällde alltså själva "kisskyddet"

Svar på tråden Spjälsängsmadrass från IKEA?