• hasseldorf

Spjälsängsmadrass från IKEA?

Hej!

Är det någon som har tips på vilken madrass man skall köpa till spjälsängen? Vi tänkte köpa Gulliver spjälsäng. Ikea har dels en vanlig resårmadrass som är slät på bägge sidor och dels skumgummimadrasser där ena sidan är "bubblig" för att det skall bli svalare för bebisen. Båda kostar lika mycket men jag vet inte vad som kan tänkas vara bäst.

Tänkte komplettera med en bäddmadrass ovanpå oavsett vilken det blir. Någon som har tips/erfarenheter?

• Svar på tråden Spjälsängsmadrass från IKEA?
  • M26

Vi har den bubbliga och bäddmadrass. Sonen sover kanon på den.

• jejja72

Vi har den "bubbliga" madrassen med kompletterande bäddmadrass. Funkar nog vilket som, men hör med personalen på ikea vilket som är bäst. Vi kommer få vår andra bebis nu i maj så då kan det ju passa med en svalare madrass.
    Lycka till!

• Lalalong
    Vi har också den bubbliga... kan dock inte svara på om den är bättre än den andra men... det kändes nstinktivt bra när vi köpte den
    Vi har dock inte bäddmadrass.... ska man ha det kanske...? *funderar för mig själv*

Vad fyller bäddmadrassen för funktion? Vad kostar den?
  • Prego75

Vi har resåmadrassen samt bäddmadrass, men jag vet inte om det är bättre eller sämre än den bubbliga, men det kan ju bero på att det ännu inte sover någon i sängen. Till dottern hade vi den som då var standard hos IKEA - en vanlig skumgummimadrass, och den funkade fint till henne.

• hasseldorf

åhh.. nu hade jag ju nästan bestämt mig för resårmadrassen.. men jag vet inte. Vår bebis kommer också i Maj så det blir ju varmt i sommar..

Lalalong: bäddmadrassen tänkte jag dels för att fästa lakanet i och dels tar den lite kiss om det kommer genom kissskyddet. Så behöver man inte tvätta hela stora madrassen. Men det kanske är onödigt.

• Mupp

Kan man köpa "kisskydd" till madrassen på IKEA?

• mina71

Har också den bubbliga´+ bäddmadrass. Men fråga där, de brukar ju vara bra på att svara.

• Prego75

Om jag säger så här då - vi har ju haft skumgummimadrassen till dottern och löpte nu resårmadrassen - vi tyckte reåsmadrassen kändes rejälare och kanske lite lyxigare (vad nu det ska vara bra för). Inbillar mig att resårmadrassen är luftigare än skumgummit...

Men om man har bäddmadrass ovanpå den bubbliga madrassen, försvinner inte lite a poängen med bubblorna då?

• M73

jepp, Ikea har plastad frotté så kisskydd kan fixas "på plats"

Svar på tråden Spjälsängsmadrass från IKEA?