Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Spjälsängsmadrass från IKEA?

Vi har också den bubbliga... kan dock inte svara på om den är bättre än den andra men... det kändes nstinktivt bra när vi köpte den
    Vi har dock inte bäddmadrass.... ska man ha det kanske...? *funderar för mig själv*

Vad fyller bäddmadrassen för funktion? Vad kostar den?
  • Lalalong

hasseldorf
    Kan tänka mig att om man har resårmadrass kan man behöva något lite mindre att bädda kring... men det behöver jag nog inte till min skumgummimadrass... den är ju inte så jätte tjock. Och jag tänkte lägga plastad frottee under lakanet så att madrassen inte blir helt nerkissad... så njäe... struntar nog i det då. Tror det räcker med madrassen

Mupp
    Om du menar plastad frotte så finns det på IKEA ja!

• Lalalong

Prego75
    Ja, jag ställde mig den frågan också... men om det finns någon jätte bra poäng med att ha bädmadrass ovanpå skumgummimadrassen så är jag såklart öppen för det. Än så länge så får det räcka med madrassen för vår del i alla fall.

• Lalalong

Maliiin
    Resårmadrassen kostar 395 kr och skumgummimadrassen kostar 139 kronor såg jag nu på IKEA.se
    men TS skrev ju att de kostade lika mycket... Så jag har kanske missuppfattat vilka madrasser det handlar om.. *typiskt mig* Fundersam

• Lalalong

Prego
    Fast forsen finns inte i de måtten (inte på hemsidan i alla fall)... men kanske "Sussa"... den finns i spjälsängsmått och kostar 269 kr?

Hm... vilken madrass av alla dess är det vi har köpt egentligen? *s*... en bubblig skumgummimadrass är det i alla fall men mycket mer än så minns jag inte

• Lalalong

hasseldorf
    Fast den tjockare varianten av bubbelmadrass i spjälstorlek kostar 269 (den för 139 är tydligen rätt tunn). Så lite prisskillnad är det ju men inte så mycket.

• Lalalong

mina71
    Menar ni att det är så svettigt?? Det visste jag inte.. men lillan ska ju inte ligga på frotten utan vi ska ha den under lakanet... blir det ändå svettigt??
    Hm... jaja då får man väl tänka om då

• Lalalong
    mina71
    Mhm... intressant! Och jag som köpt upp ett helt lager av det känns det som
    Hittar kanske något annat användningsområde
  • Lalalong

Mina75
    Ja något ska vi nog hitta på! Om inte annat så ska jag i alla fall i dagarna lägga en bit under mitt eget lakan i min säng (får stå ut med att det blir lite svettigt...) så att jag inte förstör hela sängen om vattnet skulle gå.

Prego75
    skit bra idee!!
    Ja alltså jag har ju köpt det på inrådan av svärmor och mina egna föräldrar... så när vi var små var det säkert väldigt universalt

Svar på tråden Spjälsängsmadrass från IKEA?