Inlägg från: Anonym (Lugna dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lugna dig)

Är det konstigt?

Anonym (S) skrev 2024-11-13 17:30:17 följande:
    Är det konstigt?

En kille jag träffade var i militären i en månad och lovade att höra av sig när han är tillbaka. Ser att han sett mina stories på snap men inte hört av sig... det skar i hjärtat. Så han är tillbaka men hör inte av sig :(

Han har redan kollat din Snap. Det var alltså bland det första han gjorde när han kom hem.

Hör han inte av sig direkt men ändå tänker på dig, vilket han alltså uppenbart gör, så kan du vara säker på att han är väldigt intresserad. Han vill göra ett gott första intryck nu när ni varit ifrån varandra. Låt honom vila upp sig, så kontaktar han dig säkert inom några dagar.
  • Anonym (Lugna dig)
    Anonym (S) skrev 2024-11-13 21:59:25 följande:
    Att skriva tar några sekunder...
    Ja, men han vill alltså inte slänga iväg något som bara tar några sekunder. Han vill istället återknyta med dig, inte bara kasta iväg ett "hej på dig" och sedan inte prata mer.
  • Anonym (Lugna dig)
    Anonym (S) skrev 2024-11-13 22:29:28 följande:
    Det han skrev till mig efter vi sagt hejdå var att hans första jobb när han är tillbaka är att kontakta mig. Klart jag blir besviken.
    Ja? Han har väl inte hunnit göra något annat än?

Dessutom har han garanterat tillgång till nätet innan han kommit hem, för han bor väl inte på förläggningen?
  • Anonym (Lugna dig)
    Anonym (S) skrev 2024-11-13 22:46:09 följande:
    Självklart inte men hans handlingar matchade med hans ord innan han åkte. Så det gjorde lite ont att se att han är tillbaka men inte hört av sig än.
    Men TS, är du ens säker på att han faktiskt är hemma redan? Det är väl restid hem också?
  • Anonym (Lugna dig)
    Anonym (S) skrev 2024-11-13 23:00:23 följande:
    Han har kollat min snap story.
    Det kan han väl göra via sin mobil? Den kan han ju använda direkt han är påväg hem.
  • Anonym (Lugna dig)
    Anonym (S) skrev 2024-11-13 23:14:14 följande:
    Och då kan han ju lika gärna skriva? Om han sagt att hans första jobb var att göra det.
    Nu förstår jag inte. Hade han inte sagt att han skulle kontakta dig när han var hemma igen?

Jag förstår att du är ung, men en första lektion är att inte alla människor fungerar så att de slänger sig på telefonen och ringer så snart de bara kan ifall de verkligen är intresserade. Se detta som en övning i självbehärskning och fråga dig själv varför du är så snar med att tro att du är sviken...
  • Anonym (Lugna dig)
    Anonym (S) skrev 2024-11-14 16:45:00 följande:
    Han hörde av sig.
    Ja, så klart!?

Du tycks ha ett klart ängsligt anknytningsmönster i mitt tycke. Det kallas anxious attachment på engelska. Googla det, det finns massor av bra tips på hur man kan komma tillrätta med det.
  • Anonym (Lugna dig)
    Anonym (S) skrev 2024-11-14 16:52:13 följande:
    Jag är en orolig själ tyvärr...
    Man kan bli det under livet, inte minst av uppfostran. Men det finns mycket att göra åt det, och om du börjar så kommer det att spilla över på mycket, så du kommer ha stor nytta av att bli säker i din anknytning.
Svar på tråden Är det konstigt?