• Anonym (Eva)

En ful gubbe o en snygg kvinna

En uppenbart oattraktiv man träffar en väldigt snygg yngre kvinna. Behandlar henne ändå som skit o de slutar med att hon lämnar honom efter ngr månaders dejting. Bryr han sig ens? Kommer han ångra sig?

• Svar på tråden En ful gubbe o en snygg kvinna
  • Anonym (Hittepå)
    Anonym (2) skrev 2024-11-14 17:43:14 följande:
    Fast det betyder inte att det var psykopatbeteende som han eller hon syftade på när han skrev karaktär. Karaktär kan tex betyda viljestyrka, självdisciplin eller något annat.
    Vad skulle personen annars syfta på med tanke på hur fulgubben betett sig? Sluta glorifiera idioter som behandlar kvinnor som skit. 
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:39:30 följande:
    Tolkningen av det som står i texten är klar för de flesta av oss jo. 
    Du tro det ja men du kan inte visa några konkreta bevis, bara dina lösa påståenden om att du kan och förstår och vet en massa och att de flesta håller med
  • Anonym (Hittepå)
    Anonym (2) skrev 2024-11-14 17:47:35 följande:
    Du tro det ja men du kan inte visa några konkreta bevis, bara dina lösa påståenden om att du kan och förstår och vet en massa och att de flesta håller med
    Om medlemmen beskrivit en dålig karaktär hos fulgubben så hade hen skrivit detta och det gjorde hen inte. Medlemmen menade att fulgubben har en positiv karaktär, inget annat. Hen glorifierar psykopaters beteende. 
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:46:00 följande:
    Vad skulle personen annars syfta på med tanke på hur fulgubben betett sig? Sluta glorifiera idioter som behandlar kvinnor som skit. 
    Tex det jag föreslog, viljestyrka eller självdisciplin. Både psykopater och andra kan ha karaktär. Om gubben tex håller sig borta från tjejen fast det är svårt. Då är det exempel på karaktär. Finns många alternativ till vad man kan syfta på med ordet karaktär.
    Men innan vederbörande utvecklar vad han/hon syftade på så kan vi bara gissa.
  • Anonym (Hittepå)
    Anonym (2) skrev 2024-11-14 17:53:40 följande:
    Tex det jag föreslog, viljestyrka eller självdisciplin. Både psykopater och andra kan ha karaktär. Om gubben tex håller sig borta från tjejen fast det är svårt. Då är det exempel på karaktär. Finns många alternativ till vad man kan syfta på med ordet karaktär.
    Men innan vederbörande utvecklar vad han/hon syftade på så kan vi bara gissa.
    Vilket är bullshit då psykopater använder dessa egenskaper på ett egoistiskt sätt eller för att skada andra människor rentav. Då har man ingen positiv karaktär, då är man bara en feg liten skithög och inget mer.

Och det sägs ingenting om att psykopaten hållit sig undan någon, bara att han utnytttjat kvinnan och behandlat henne som skit för att sedan dumpa. Finns ingen karaktär i ett så vidrigt beteende.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (självklart) skrev 2024-11-14 17:23:47 följande:

Låt mig gissa TS, du är den (enligt dig själv) väldigt snygga kvinnan och kan inte förstå hur du blev lämnad av uppenbart oattraktiva honom när du stormade ut (dramatisk much!?) och att han inte ens bryr sig.

Fundera lite själv på vad det kan vara som gör att han inte bryr sig.

Nej faktiskt inte 
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:58:54 följande:
    Vilket är bullshit då psykopater använder dessa egenskaper på ett egoistiskt sätt eller för att skada andra människor rentav. Då har man ingen positiv karaktär, då är man bara en feg liten skithög och inget mer.

Och det sägs ingenting om att psykopaten hållit sig undan någon, bara att han utnytttjat kvinnan och behandlat henne som skit för att sedan dumpa. Finns ingen karaktär i ett så vidrigt beteende.
    Fast jag har inte påstått att det är en positiv karaktär att psykopater använder egenskaper för att skada andra. Det jag skrev var att karaktär kan betyda viljestyrka eller självdisciplin, det vara bara exempel på vad man kan avse när man säger att någon har karaktär.

Fast nej han har inte sedan dumpat, det är kvinnan som dumpat honom och nu visar han ingen ånger för någonting.
  • Anonym (On point)

Totalt onödig och imbecill tråd.  Vad ger en diskussion angående detta? 

Man kan fråga sig vilka som kan vara intresserade av detta ämne och i så fall  varför detta intresse för utseende, ålder och kön är så intressant.

Min egna personliga tolkning är att det sitter ett gäng väldigt unga eller väldigt naiva personer som på det här sättet försöker stötta varandras inskränkta världsbild. 
    Vad de tror att de vet om livet, är vad de ex. läser här på FL.  Utan egna erfarenheter av verkliga livet ställer man frågor där man i förväg bestämt sig för svaret. redo att fördöma och kritisera.

Visst, jag kan ha fel men då får ni överbevisa mig

• Anonym (Hittepå)
    Anonym (2) skrev 2024-11-14 18:14:55 följande:
    Fast jag har inte påstått att det är en positiv karaktär att psykopater använder egenskaper för att skada andra. Det jag skrev var att karaktär kan betyda viljestyrka eller självdisciplin, det vara bara exempel på vad man kan avse när man säger att någon har karaktär.

Fast nej han har inte sedan dumpat, det är kvinnan som dumpat honom och nu visar han ingen ånger för någonting.
    Spelar ingen roll om det var han eller kvinnan som dumpat, samma psykopatbeteende för det.

Och jag säger det igen - nej, du har ingen karaktär om du samtidigt är en psykopat som använder dessa egenskaper i ont syfte. Något fulgubben blivit beskriven som mer eller mindre.
  • Anonym (On point)

Nu var ni snabba med tummen!

Vad var det för öm tå jag trampat på tro?

Ingen som vill argumentera för behovet av dessa diskussioner?

Att roa sig med att, utan kunskap sätta diverse diagnoser på varandra verkar vara  ok för er. Hur kommer detta sig?  

Svar på tråden En ful gubbe o en snygg kvinna