Sambo med borderline
Utåt sett är vår relation bra, jag tycker också den är bra 70% av tiden, men det är svackor i olika storlek varje dag från min sambos håll och det känns just nu tveksamt om hon kan ta sig ur den dåliga spiralen själv...
Mvh Axel
Personligen hade jag ju försökt ordentligt att rädda relationen och går det inte så kan jag lämna med vetskapen att jag iaf försöke vilket känns bättre. Hon behöver ju naturligtvis ta tag i sitt mående som påverkar er relation men också era barn. Även om ni separerar behöver dom ju en stabil mamma som är ansvarsfull och kan ta rätt beslut.
Har hon nån självinsikt och hur reagerar hon när du tagit upp att du misstänker att hon har borderline?
Tack för svar. Hon nonchalerar betydelsen av det lite, kanske i rädsla för vad diagnosen innebär. Kommer absolut försöka få henne att läsa på mer om diagnosen så hon kan skaffa en självmedvetenhet. Hon misstänker själv att hon eventuellt har den.
Tack för svar. Hon nonchalerar betydelsen av det lite, kanske i rädsla för vad diagnosen innebär. Kommer absolut försöka få henne att läsa på mer om diagnosen så hon kan skaffa en självmedvetenhet. Hon misstänker själv att hon eventuellt har den.
Fast du är ju ingen läkare/psykolog. Taskigt att leta diagnos på någon så.
För att få en sådan diagnos behöver hon gå igenom en utredning hos professionell vårdpersonal.
Det kan lika gärna vara utmattning. Hade hon haft EIPS så hade det väl märkts tidigare.
Jag kan säga såhär att läkarna trodde att jag hade det, bipolär eller ADHD. Gick igenom en utredning och hade inget av det. Däremot utmattning. Jag både skrek, grät och köpte saker som tröst på faktura i perioder.
Trivs hon med dig? Er? Har ni det jämställt hemma, så du hjälper till med hushållssysslor?
Har hon vänner? När träffade hon dem senast?
Sömn, hur är det med den biten? Träning? Mat? Äter ni nyttigt?
Barnen, hjälps ni åt med dem?
Allt behöver inte bero på diagnos eller dylikt. Man är bara människa. Men absolut, viktigt att man ser sin egen del. Men det gäller dig med.
Jag är lugn nu för övrigt. Inga mediciner. Ingenting. Lugn och ro hjälpte mig och förståelse (både mig själv men folk i omgivningen). Ändrat sätt att se på dig själv, sänka kraven.
Jag jobbar själv nu på en vårdcentral. Tycker det är hemskt när partners ska sätta diagnoser på sina tjejer/killar. Vad är det för jäkla sätt.
Jag jobbar själv nu på en vårdcentral. Tycker det är hemskt när partners ska sätta diagnoser på sina tjejer/killar. Vad är det för jäkla sätt.
Jaha okej. Men då är det en annan sak.
Nej det hade inte spelat någon roll, anonym som icke. Jag tycker det är taskigt ändå att leta fel / diagnoser hos sin partner.
Men fundera på de sakerna jag nämnde ovan, hur ni har det? Hur hon lever? Hur ni äter? Sover? Jämställdhet. Stress kan göra oerhört mycket med en person.
Hur ser du på de sakerna själv? Finns det något område som går att förbättra?