Inlägg från: Anonym (12345) |Visa alla inlägg
  • Anonym (12345)

Sambo med borderline

Om man är rädd att bli lämnad och därmed sårad så ska man inte gå in i relationer över huvud taget.

• Anonym (12345)
    Anonym (J) skrev 2024-11-18 12:24:30 följande:

Om hon har dåligt samvete och känner sig dum över kontakten med exet så har de ju garanterat skrivit något olämpligt med honom. Annars finns det väl inget att dölja/skämmas över. 

Dolde hon det? Säger ju också en del isåfall 

Fast borderlinepersonligheter brukar väl inte ofta få dåligt samvete? Brukar mer vara My way or the highway. 
    Fast jag kanske råkat träffa på mer otrevliga med EIPS, Fast ibland har de överöst en med vänskap och kärlek på ett sätt som ofta är extremt och ibland opassande. Men alltid på deras villkor.
  • Anonym (12345)
    Anonym (La Familia) skrev 2024-11-18 13:04:51 följande:
    Tvärt om! Om du inte vågar vara sårbar och älska på så vis att du skulle bli sårad om du blev lämnad "så ska man inte gå in i relationer över huvudet taget", för då handlar bara om att utnyttja andra människor för egen vinnings skull.

Men du kanske själv är narcissist, 12345?
    Va? Ts skrev att han är tveksam till sin relation bla för att han är rädd att bli sårad. Är man så rädd att bli sårad att man tänker på att själv göra slut, vad som nu skulle vara skillnad om man själv initierar ett slut på relationen? Är man så rädd att bli sårad så kanske relationer inte är för denne då typ 80% av alla relationer tar slut.
    Bara för att man är medveten om att ens relation förmodligen kommer att ta slut, så betyder inte det att man utnyttjar eller är... narcissist(?)! Vilka knäppa idéer du kommer med. Eller jag som missförstår?
  • Anonym (12345)
    Anonym (JK) skrev 2024-11-18 14:42:30 följande:

Varför skulle man inte få dåligt samvete? Jag kan ha fruktansvärt dåligt samvete för saker jag har gjort.. till och med saker jag inte alls har gjort med flit men som ledde till att något dåligt hände med någon. Och saker som kanske egentligen inte är fel.
    Jag har till exempel haft dåligt samvete för att ett ex blev dömd för att ha misshandlat mig fast allt var sant och han till och med erkände. 

Blandar du ihop med med antisocial personlighetsstörning eller narcissism? 

Det var jag som skrev om det från början. Grundar det på personer med EIPS jag träffat. Men jag har väl fel eller så spelar personligheten bara betydligt större roll än störningen? 
    La in det som en sak som skulle visa på att ts tjej inte har borderline. 
    Okej, då vet jag att alla med EIPS inte är som de jag träffat, som mest bryr sig om sig själva utom de stunder då de vill ha något eller de tjänar på det.

Nej, blandar inte ihop det med antisocial p.
  • Anonym (12345)
    Anonym (La Familia) skrev 2024-11-18 16:39:29 följande:
    I ditt tidigare inlägg skrev du "Om man är rädd att bli lämnad och därmed sårad så ska man inte gå in i relationer över huvud taget".
    TS däremot skrev om att ".. bli sårad eller lämnad".

Det är två helt olika saker att välja att lämna en relation för att man blir sårad och bedömer att man kommer fortsätta att bli sårad av att vara i relationen, respektive att rekommendera någon att avstå relationer om denne skulle bli sårad om  en relation tog slut.

Detta förra tyder på emotionell mognad och att se till sitt eget välbefinnande. Men att säga till någon att avstå relationer om man riskerar bli kär så att det gör ont om man blir lämnad, då behöver man ju anse att relationer är till för att utnyttja människor för egen vinning och när de syftet inte längre fylls byter man ut dem.
    Jag menar förstås att det hänger ihop. Blir lämnad=sårad.
Svar på tråden Sambo med borderline