• Anonym (/)

Han försvann som en vind

Påminner lite om hur jag fick panik första gången jag skulle på en dejt. Jag var 27 år och hade inte ens varit när en dejt tidigare. Vi hade mejlat länge men när hon föreslog en dejt blev jag först jätteglad men när det närmade sig fick jag panik och klarade inte av att genomföra den. Och hanterade inte speciellt bra, försvann bara på liknande sätt. Försökte ta upp kontakten senare men det var så klart för sent. Klandrar henne inte, jag fick panik och kunde inte hantera det. Nämner detta bara för att det kanske kan vara en liknande anledning men det gör väl ingen skillnad. Det är illa hanterat och jag fattar om du lackar ur.

• Anonym (/)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 11:23:22 följande:

Jag blir glad för alla svar och olika tankesätt. Det är såklart inte så snyggt hanterat, men kanske är lite så. För när vi bara sågs och snackade hemma var allt lugnt, sen balla han ur helt när vi skulle ses på en ?dejt? som han själv hade styrt ihop med vad vi skulle göra. 

Kanske spelar in att jag är mamma och han är en ungkarl på 27 år. Kalla fötter?

Om det spelar roll att han är mamma vet jag inte, är han oerfaren kan det säkert vara skrämmande på ett sätt. Jag hade inte brytt mig om ifall en kvinna var mamma men hade säkert grubblat över hur jag skulle hantera att det fanns barn med i bilden och hur jag skulle passa in i det. Sperlar det roll för dig om han är oerfaren ungkarl? Det kan bara du svara på. 
  • Anonym (/)
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-03 12:22:22 följande:
    Kan inte tänka mig att en småbarnsmamma vill ha en oerfaren kille. Hon vill ha någon att bygga ett liv med och han är knappast rätt man för det eller hur? 
    Uppenbarligen kunde ts tänka sig det, eller hur?
  • Anonym (/)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 12:38:23 följande:

Eftersom han varit så himla fin i dessa 3 veckor, pratat massa, ställt frågor, hört av sig mycket, föreslagit att vi ska ses mer och allmänt respekterat mig. Sagt att han vill ha ett seriöst förhållande och att han var redo för barn och vill ha egna så kunde jag tänka mig att ge honom en seriös chans och därför såg jag så framemot lördagen med honom. 

Jag tycker det var fint av dig att ge honom chansen trots att han är oerfaren. Synd att han inte lyckades ta chansen. Jag är fortfarande på mig själv att jag inte kunde hantera det bättre. Hoppas han klarar av att ta upp kontakten igen.
    Om han nu vill det, han kanske tänker helt annorlunda än jag men jag kände igen mig själv i hans agerande.
  • Anonym (/)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-12-03 13:30:01 följande:
    Hur har det gått för dig sedan?
    Det är off topic men jag har fortfarande inte lyckats få till en relation.
  • Anonym (/)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-12-03 14:15:39 följande:
    Dejter då?
    Har haft ett par dejter som lett till att vi legat och kramats men inte mer än så. Men det är fortfarande OT.
  • Anonym (/)
    Anonym (kort och sakligt) skrev 2024-12-03 17:05:15 följande:
    Nej, hälsa inte vänligt till nån som behandlat dig dåligt, TS. Hälsa kort, sakligt. Tycker man kan kosta på att markera.
    Tills man inte vet vad som faktiskt ligger bakom finns ingen anledning att bete sig tölpaktigt. Ser inte varför man inte ska kunna hälsa på varandra som vanliga grannar. Framkommer det att agerandet verkligen är omotiverat kan man tänka annorlunda.
Svar på tråden Han försvann som en vind