• Anonym (Frida)

Han försvann som en vind

Hej.

I ungefär 3 veckors tid har jag träffat en kille och chattat med honom hela dagarna i princip. 

Vi har inte gjort någonting mer än kramats länge. Vi har pratat i timtal om allt möjligt och kollat på varandra och lett. Typ så.
    Det har känts riktigt bra.

I fredags förslog han att jag skulle ta med honom på lördag på en aktivitet jag tycker om samt att vi skulle ta en fika. Jag tänkte oj, mysigt att han förslår ?en riktig dejt? och svarade absolut :)

Lördagen kom och han sa att han eventuellt hade råkat dubbelkolla sin lördag, men föreslog att om det funkar för mig så är han hemma hela kvällen och vill ses.
    Jag blev besviken, men svarade ?Vi hade ju inte bestämt någon tid, hör av dig ikväll så ser vi vad jag gör då :)? då skrev han ?Jag kommer vara hemma hela kvällen!? Då svarade jag ?Bara hojta till sen då! :)? Detta följt av en tystnad. Han slutar höra av sig och på söndagen skriver han att han kände för att vara ensam på lördagen och käka sitt lördagsgodis. 

Jag svarade ?Det är super okej att ställa in, oavsett anledning. men jag hade uppskattat att du sa igår :)? då svarade han ?Det skulle jag självklart gjort, det var fel av mig!? 

Sen har han inte hört av sig på flera dagar och givetvis inte jag heller. 

Kanske är dumt att spekulera i vad som hände, men jag kan inte sluta undra? Känns så konstigt att fråga honom, när han uppenbarligen inte vill höras av. Har ni varit med om liknande? Eller gjort liknande mot någon?
  • Svar på tråden Han försvann som en vind
  • Anonym (Frida)
    Eurydike skrev 2024-12-03 10:55:28 följande:

Jag hade känt hej då strulpelle 😅

Ja du har helt rätt. Oavsett varför han är förvirrad orkar man inte ha denna förvirring själv i sitt liv 😅
  • Eurydike

För att förtydliga. När det är så tidigt i uppbyggandet av en relation, då har jag inte särskilt mycket tålamod. Ni känner knappt varandra och har på så vis inget att förlora. Dessutom brukar man ju försöka visa sig från sin bästa sida och om det här är hans bästa sida så är den inte särskilt bra.

• Eurydike
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 10:58:42 följande:
    Ja du har helt rätt. Oavsett varför han är förvirrad orkar man inte ha denna förvirring själv i sitt liv 😅
    Precis! Det låter onödigt att ha det så när man inte måste 😅
  • Anonym (Frida)
    Eurydike skrev 2024-12-03 10:59:37 följande:

För att förtydliga. När det är så tidigt i uppbyggandet av en relation, då har jag inte särskilt mycket tålamod. Ni känner knappt varandra och har på så vis inget att förlora. Dessutom brukar man ju försöka visa sig från sin bästa sida och om det här är hans bästa sida så är den inte särskilt bra.

Det hjälpte verkligen att du skrev så, du har så rätt! Kanske är bra att han visade denna sida innan det hände nått mer mellan oss och det blev massa känslor inblandade.
  • Anonym (/)

Påminner lite om hur jag fick panik första gången jag skulle på en dejt. Jag var 27 år och hade inte ens varit när en dejt tidigare. Vi hade mejlat länge men när hon föreslog en dejt blev jag först jätteglad men när det närmade sig fick jag panik och klarade inte av att genomföra den. Och hanterade inte speciellt bra, försvann bara på liknande sätt. Försökte ta upp kontakten senare men det var så klart för sent. Klandrar henne inte, jag fick panik och kunde inte hantera det. Nämner detta bara för att det kanske kan vara en liknande anledning men det gör väl ingen skillnad. Det är illa hanterat och jag fattar om du lackar ur.

• Anonym (Frida)
    Anonym (/) skrev 2024-12-03 11:16:39 följande:

Påminner lite om hur jag fick panik första gången jag skulle på en dejt. Jag var 27 år och hade inte ens varit när en dejt tidigare. Vi hade mejlat länge men när hon föreslog en dejt blev jag först jätteglad men när det närmade sig fick jag panik och klarade inte av att genomföra den. Och hanterade inte speciellt bra, försvann bara på liknande sätt. Försökte ta upp kontakten senare men det var så klart för sent. Klandrar henne inte, jag fick panik och kunde inte hantera det. Nämner detta bara för att det kanske kan vara en liknande anledning men det gör väl ingen skillnad. Det är illa hanterat och jag fattar om du lackar ur.

Jag blir glad för alla svar och olika tankesätt. Det är såklart inte så snyggt hanterat, men kanske är lite så. För när vi bara sågs och snackade hemma var allt lugnt, sen balla han ur helt när vi skulle ses på en ?dejt? som han själv hade styrt ihop med vad vi skulle göra. 

Kanske spelar in att jag är mamma och han är en ungkarl på 27 år. Kalla fötter?

• Anonym (/)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 11:23:22 följande:

Jag blir glad för alla svar och olika tankesätt. Det är såklart inte så snyggt hanterat, men kanske är lite så. För när vi bara sågs och snackade hemma var allt lugnt, sen balla han ur helt när vi skulle ses på en ?dejt? som han själv hade styrt ihop med vad vi skulle göra. 

Kanske spelar in att jag är mamma och han är en ungkarl på 27 år. Kalla fötter?

Om det spelar roll att han är mamma vet jag inte, är han oerfaren kan det säkert vara skrämmande på ett sätt. Jag hade inte brytt mig om ifall en kvinna var mamma men hade säkert grubblat över hur jag skulle hantera att det fanns barn med i bilden och hur jag skulle passa in i det. Sperlar det roll för dig om han är oerfaren ungkarl? Det kan bara du svara på. 
  • Anonym (Mhm)

Så ett avsvalnande intresse från hans sida plus ett skuldbeläggande från dig. Och du undrar varför han ghostar dig.

• Anonym (Frida)
    Anonym (Mhm) skrev 2024-12-03 12:02:24 följande:

Så ett avsvalnande intresse från hans sida plus ett skuldbeläggande från dig. Och du undrar varför han ghostar dig.

Tyckte inte jag skuldbelagde honom, tyckte jag tog det ganska chill och inte blev sur. Fast jag spenderade min lördagskväll med att vänta på att han skulle höra av sig. 

Men jag är öppen för att det kan tolkas så. Hur menar du? 😇
Svar på tråden Han försvann som en vind