• Anonym (Mhm)

Han försvann som en vind

Så ett avsvalnande intresse från hans sida plus ett skuldbeläggande från dig. Och du undrar varför han ghostar dig.

• Anonym (Mhm)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 12:10:17 följande:
    Tyckte inte jag skuldbelagde honom, tyckte jag tog det ganska chill och inte blev sur. Fast jag spenderade min lördagskväll med att vänta på att han skulle höra av sig. 

Men jag är öppen för att det kan tolkas så. Hur menar du? 😇
    Citerar: Det är super okej att ställa in, oavsett anledning. men jag hade uppskattat att du sa igår :)

Din smiley på slutet maskerar inte innebörden.

För framtiden, om en kille inte kan höra av sig i vettig tid tycker jag att du ska se till att bli upptagen med något annat. Hans förlust.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-03 12:22:22 följande:
    Kan inte tänka mig att en småbarnsmamma vill ha en oerfaren kille. Hon vill ha någon att bygga ett liv med och han är knappast rätt man för det eller hur? 
    Vad vet du om det? Vid 27 är man knappast en snorunge längre utan en rätt vuxen person. Sedan är det mer frågan om han har lust att ingå i en relation där det finns småbarn redan, just med tanke på hans ålder. Dessutom kanske ts är i ungefär samma ålder som honom och bara för att man har barn betyder inte det att man är så otroligt mycket mer erfaren som person, bara som förälder.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 13:04:38 följande:

Absolut, du har rätt i det du säger. Man borde inte vänta på någon som ignorerar en. Men jag hade börjat lita på att denna kille velade ses och det var vår 4:e träff. Så jag trodde han skulle höra av sig.

Ja det hade nog alla tjejer förväntat sig. Nu visar han iaf rätt tydligt, oavsett vad du skrev, att han inte är så intresserad. Och det började redan där när han sket i att höra av sig fast ni hade sagt att ni kanske skulle ses.

Ett sätt att förebygga en annan gång är att istället för att låta det hänga i luften bestämma en tid. Han säger att han är hemma hela kvällen om du vill ses. Då frågar du vilken tid du ska komma förbi och dejten är bokad. Nu menar jag med en annan kille förstås. Jag har själv missat den här delen hur många gånger som helst, men man lär sig.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 13:34:36 följande:
    Ja, det tror jag är en bra idé 👍🏻
    Vi har ett litet krux bara, han bor på våningen under mig så stöter på han jämt vid parkeringen och i porten. 😅😂
    Låt det rinna ut i sanden bara. Hälsa vänligt om ni råkar på varandra, men du behöver inte föreslå att ses igen.
  • Anonym (Mhm)
    Tow2Mater skrev 2024-12-03 16:09:13 följande:
    Ja, helkonstigt. Gå och plinga på dorren och säg hej. Det blir konstigare ju längre tiden går oavsett om ni kommer att dejta eller inte.
    Varför då...? Ts ska bara backa nu, inte bete sig som en efterhängsen tonåring som inte fattar att hon är dissad.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 16:13:45 följande:

Jag vet inte riktigt - och det mest olämpliga kanske skulle vara att vara kvinnan som skriver ?Vad hände egentligen i lördags när saker förändrades??

Trots att det var han som frågade om att ses så måste intresset redan ha varit svalt. Sedan kände han ännu mindre för det när lördagen väl kom, det var mer intressant att ligga på soffan och dega. Det säger en hel del om hur engagerad han är.... (inte)
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 16:22:07 följande:
    True story, jag skriver inte till den karln igen. Han har ju visat ganska tydligt att han varken vill ses och sedan slutat höra av sig efter det med. Jag förstår! 😉
    Om han ändrar sig så lär han väl höra av sig. Till dess är det bara att vara goda grannar så kan det räcka.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (kort och sakligt) skrev 2024-12-03 17:05:15 följande:
    Nej, hälsa inte vänligt till nån som behandlat dig dåligt, TS. Hälsa kort, sakligt. Tycker man kan kosta på att markera.
    Hövligt menar jag så klart. Inte som att man är glad och lycklig och helt ok med det han har gjort. Men man behöver inte dra på sura miner eller vägra hälsa.
  • Anonym (Mhm)
    Wolfard skrev 2024-12-03 17:28:54 följande:

Då ni bor grannar kan du helt enkelt ringa på och ange som svepskäl att du vill se om han lever då han inte hört av sig på x antal dagar samt om möjligt få ett svar på varför han gått under jorden.

NEJ. Antingen framstår ts som lite dum i huvudet för att hon inte fattar att hon är dissad eller som en needy stalker. Lite stolthet får hon väl ha för sig själv!
  • Anonym (Mhm)
    Kirenaj68 skrev 2024-12-03 22:38:09 följande:
    Han sa att han eventuellt hade råkat dubbelkolla sin lördag. Vad menar du med det?
    Dubbelboka... Autocorrect, du vet.
Svar på tråden Han försvann som en vind