• Anonym (Less)

De kräver tillbaka router

Bytte bredband för några månader sen och de förra har bråkat sen dess. De är på mig om att jag "måste skicka tillbaka routern", spelar ingen roll hur många gånger jag säger att jag inte har deras. Jag fick aldrig någon när jag tecknade avtalet och har alltid haft min egen, men enligt dem står det att jag fått en skickad och hotar nu med att jag kommer få betala för den.

Hur gör jag nu? Snälla någon som vet?

• Svar på tråden De kräver tillbaka router
  • Anonym (Anders)

Du hörde inte av dig då, när abonnemanget tecknades och du borde fått den?

• Meddelande borttaget
  • Postman

Kontakta kommunens konsumentvägledare. De kan ge råd och stöd till dig. 

• KimLinnefeldt

Vägra betala, Skriv till dem och tala om att de aldrig har levererat något och du tänker inte betala för något du inte fått. Det är upp till dem att bevisa att du har hämtat ut något du beställt.

Om de skickar en faktura, bestrid den genast. Skriv till dem och tala om att du inte tänker betala fakturan. Anmäl dem till Allmänna Reklamationsnämnden.

• Anonym (Less)
    Anonym (Anders) skrev 2024-12-03 15:28:52 följande:

Du hörde inte av dig då, när abonnemanget tecknades och du borde fått den?

Visste inte ens att jag skulle ha fått en.
  • Anonym (Less)
    Liventill skrev 2024-12-03 15:31:24 följande:

Du är rökt. Bara att betala. Har du så dålig ekonomi att det är tufft att betala en sketen router??

Vad har det med saken att göra? Jag vill inte betala för något jag aldrig fått.
  • Anonym (missie)

Jag var med om exakt samma sak! Helt sjukt!

Jag bestred fakturan och så var det med den saken. Det gällde dessutom en 7 år gammal router. Hur mycket kan en sådan vara värd?? Typ 0 kronor. 

Det är bara ett sätt för dem att klämma ut en sista peng ur någon som lämnar deras företag som kund. Som om man någonsin skulle komma tillbaka efter en sådan behandling. Aldrig. 

• Anonym (E)

Du får kolla ditt gamla avtal, står det att du i samband med teckningen så är det tyvärr inte så mycket du kan göra, dumt nog så brukar inte jag vara så noga med att läsa igenom. Jag bytte bredband en gång då jag hade routern men de sa i kundtjänst att jag inte behövde skicka tillbaka den då de var så gamla, en annan gång bytte jag i samband med en flytt, de ville ha tillbaka routern men jag kunde inte hitta den, hade inte använt den innan flytten så där fick jag betala 700kr, hittade den ett flera månader senare och skickade tillbaka den, hoppades på att de skulle betala tillbaka men det hände inte

• Noname00

Är detta bredband2 det handlar om?
    Om dom påstår att dom skickat ut en router be om en kopia på ordern, det finns i deras system om dom verkligen skickat ut en.

Svar på tråden De kräver tillbaka router