Inlägg från: Anonym (Asdfg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Asdfg)

Han kommer i mig ibland

Sk007 skrev 2024-12-04 21:22:49 följande:

Ni får sluta med vaginalsex så är risken för graviditet betydligt mindre.

Precis. Oralsex och smek räcker, eller så får Ts skynda till Ungdomsmottagningen och skaffa preventivmedel.

Pstav eller pspruta är bra medel som håller i 3 år respektive 3 månader.
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (J) skrev 2024-12-05 15:39:24 följande:
    Det håller jag då inte med om. Pstav blöder man ständigt med (var iallafall så för mig och flera vänner). P-spruta ska inte vara rekommenderat som förshandsval . Hellre p plåster då. Det du föreslår är svårare att bara sluta med. Om man skulle vilja.

Kopparspiral! Utan hormoner och behöver bara bytas var tredje eller femte år eller vad det är  
    P-spruta hade jag när jag var ung. Bara att gå till UMO och få den injicerad i skinkan var 3e månad. Man behövde inte ens boka tid. Hur smidigt som helst! Fick aldrig någon form av biverkan heller, utom utesluten mens men det var bara skönt.
    Man kan bli gravid väldigt fort efter man slutar ta injektionerna. För mig var det enbart toppen!

Pstaven var ännu bättre. Slippa bry sig på 3 år. Inga som helst biverkningar utom att slippa ha mens. Däremot så har du rätt i att det tar tid om man vill bli gravid. Upp till ett år efter att man tagit ut staven. Kan inte se hur en sextonåring behöver kunna bli gravid snabbt..

Men självklart får man prova vad som funkar bäst för en själv.
    Plåster har jag aldrig provat.
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (Aldrig aldrig mer) skrev 2024-12-05 21:25:35 följande:
    P-spruta är värdelöst.

Jag tappar alla känslor överhuvudtaget och all sexlust så då behövs inget p-medel alls.

Det enda det är bra till är om jag vill jobba som kontraktsmördare för folk dog omkring mig det året och jag reagerade inte ens. Varken skrattade eller grät, allt var som en jämngrå dimma.

Min sambo undrade till sist vem jag var, och då slutade jag med P-spruta.
    Det låter fruktansvärt!
    Förhoppningsvis är det ändå inte särskilt vanligt. Jag hade en av mina lyckligaste tider i livet under åren med p-spruta. Olika preventivmedel passar olika personer och som tur är finns det några att välja mellan.
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-12-05 22:55:08 följande:

Är det inte läge att stänga den här tråden? Knulla inte utan skydd, dra på dig en sjukdom - ditt val. Dra på dig en graviditet . bådas val där killen kan "försvinna" och du är ensam kvar.
    Sluta knulla helt enkelt!
    Om du nu bara är 16 - väx upp och lek inte med liv, varken ditt eget eller eventuella barn.
    Respekterar han inte det - dumpa fanskapet!

Varför stänga tråden?

Så länge diskussionen fortsätter så är den ju aktuell. Med eller utan ts.

I övrigt ett bra inlägg!
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (Anna) skrev 2024-12-06 19:26:38 följande:
    Du behöver inte dumpa honom, ni är unga, antagligen kära och uppenbarligen kåta, inget konstigt alls. Däremot behöver ni skydda er. På min tid var det vanligast med p piller. Gå till ungdomsmottagningen om ni inte vill använda kondom men då bör man vara överens om hålla sig till varandra.

ni andra vad lr det med er??? Förlorade ni oskunden när ni var 30 eller??? Har ni glömt hur det är att vara ung??? Så bittra verkar ni va?.
    Du får gärna precisera de sista raderna. Vad är bittert? Att önska att ts med kille börjar skydda sig från graviditet?
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (Anna) skrev 2024-12-09 09:46:37 följande:

Jag vänder mig mot dem som säger att ta inte är respekterad av sin kille, att de är för unga för sex osv. 

Jag skriver klart och tydligt att de bör skydda sig och det vanligaste om man är ett förhållande är väl att skaffa sig preventivmedel. I min värld är kondom mest för lösa förbindelser. Vänder mig enbart mot att man försöker trycka till unga människor som precis börjat med sex. Det de gör är liksom inget konstigt och jag uppmanar också till skydd har absolut inte sagt annat.

Ja ja men då förstår jag dig och håller även med.
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (Vilja) skrev 2024-12-11 08:12:49 följande:
    Det är normalt att inte vilja ha samlag, när hon är 16 år och inte vill bli gravid. Men med ett fucked up samhälle som enbart har mannens njutning i fokus är det lätt att en ung tjej får för sej att hon är onormal då hon inte vill ha samlag, äta p-piller och vara allmän leksak åt män. Tyvärr! Vi använde kondom när jag var ung. Den gick sönder. Jag gjorde abort. Förhållandet gick sönder. Allt blev trasigt  Inte mycket njutning, om du frågar mej.
    Fast bara för att det blev dåligt för dig så blir det ju inte så för alla. Men jag beklagar att det blev så för er.

När jag var en sexonårig tjej så hade jag mer än gärna sex och p-pillerskyddat samlag med min pojkvän. 
    Det är helt okej att vänta med sex och för de som inte känner sig mogna då.
Svar på tråden Han kommer i mig ibland