Inlägg från: Anonym (Molly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Molly)

Om han slutar ta initiativ?

Vi tar initiativ ungefär lika ofta, räknar inte på det. 

Men jag hade börjat med att prata med honom. Hade frågat varför han inte tar initiativ längre. 

• Anonym (Molly)
    Anonym (man) skrev 2024-12-05 08:56:42 följande:
    Om han slutar ta initiativ?

En fråga till er kvinnor här i forumet som lever i förhållanden där mannen är den som tar intitiativ till sex (oftast). Om du noterar att han slutar ta initiativ - vad gör du då? Tar du initiativ och i såfall hur lång tid hinner det gå innan du försöker initiera sex?

Vänd på frågan, om du som man slutar ta initiativ, skulle du berätta varför för din fru? 
  • Anonym (Molly)
    Anonym (man) skrev 2024-12-06 08:35:45 följande:
    Det beror helt på omständigheterna. Om vi har en naturlig och öppen dialog om sex och har i övrigt ett jämställd sexliv...jag då skulle jag ju det. Naturligtvis.

Men om situationen är så att det är jag som man som hela tiden skall ta ansvar för att vi har ett sexliv och att hon väljer om det blir av eller inte. "Att jag skall förtjäna sex" exempelvis. Ja, då skulle jag nog inte berätta varför utan jag skulle bara sluta ta initiativ. Jag skulle avsexualisera henne helt.
    Så du skulle alltså inte prata om ert sexliv. Varför skulle du inleda en sådan relation från första början?
Svar på tråden Om han slutar ta initiativ?