• Anonym (man)

Om han slutar ta initiativ?

En fråga till er kvinnor här i forumet som lever i förhållanden där mannen är den som tar intitiativ till sex (oftast). Om du noterar att han slutar ta initiativ - vad gör du då? Tar du initiativ och i såfall hur lång tid hinner det gå innan du försöker initiera sex?

• Svar på tråden Om han slutar ta initiativ?
  • Anonym (Kvinna 50.)

Självklart tar jag initiativ till sex när jag är sugen dvs efter några dagar. Om mannen helt slutar ta initiativ som han tidigare gjort hade jag frågat vad som är fel och vad vi ska göra åt det.

• Anonym (Molly)

Vi tar initiativ ungefär lika ofta, räknar inte på det. 

Men jag hade börjat med att prata med honom. Hade frågat varför han inte tar initiativ längre. 

• Anonym (man)

Fler svar?

• Anonym (Hejdå)

Jag hade gjort slut. Det är mannens uppgift att ta initiativen och om han slutar med det får han sparken. Det är min åsikt och står mig fritt att tycka. 

• Anonym (Då blir det celibat)

Slutar han så blir det inget. Tänker inte tvinga mig på.

• Anonym (man)
    Anonym (Hejdå) skrev 2024-12-05 17:01:57 följande:

Jag hade gjort slut. Det är mannens uppgift att ta initiativen och om han slutar med det får han sparken. Det är min åsikt och står mig fritt att tycka. 

Du har rätt. Det står dig alldeles fritt att tycka så.

Får jag fråga lite mer? Är du väldigt "traditionell" i övrigt när det gäller könsroller? Vill du att det skall vara uppdelat mellan könen som det varit historiskt?
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Då blir det celibat) skrev 2024-12-05 17:11:10 följande:

Slutar han så blir det inget. Tänker inte tvinga mig på.

Varför kan inte du ta initiativ till sex? 
  • Anonym (Då blir det celibat)
    Anonym (Kille) skrev 2024-12-05 17:36:40 följande:
    Varför kan inte du ta initiativ till sex? 
    Nej, jag gör det bara inte. Är han inte intresserad så får det vara.
  • beli
    Anonym (Då blir det celibat) skrev 2024-12-06 00:30:39 följande:
    Nej, jag gör det bara inte. Är han inte intresserad så får det vara.
    Så han får aldrig känna sig efterlängtad? Aldrig känna att DU är intresserad först?
  • Kirenaj68
    Anonym (Hejdå) skrev 2024-12-05 17:01:57 följande:

Självklart står det dig fritt att tycka så. Men inget initiativ från honom innebär att han redan har gett dig sparken...
Svar på tråden Om han slutar ta initiativ?