Inlägg från: Anonym (Nope) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nope)

Åldersskillnad

Anonym (borderlina) skrev 2024-12-05 19:21:28 följande:
    Min är 18 år äldre än mig. Vann jag? :)
    Tvärtom, skulle jag säga.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (J) skrev 2025-01-04 12:13:56 följande:

Absolut. Men det handlar ju kanske inte om att kärleken tar slut i sådana fall. Utan att man lämnar den för den blivit Trålig. 

Min mamma lämnade pappa för han blev sjuk och inte orkade lika mkt. 16 års skillnad. Det var hans största fasa att bli lämnad pga det och mycket riktigt blev det så. Vidrigt beteende och hon ville gifta sig? Men det ville han inte , var nog bra det.

Hade kärleken funnits kvar, så hade hon ju inte lämnat. Ett bra exempel på varför man inte ska bli tillsammans med mycket äldre. Men folk nu "lever i nuet". Då blir det såhär.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Det här fattar jag inte) skrev 2025-01-04 23:11:42 följande:
    Statistiken säger att medelsnittet på ett förhållande 7 år - oavsett åldersskillnad - sen separerar man. 

Så varför denna häxjakt på just par med åldersskillnad? 

Vartannat par skiljer sig liksom och vartannat par med barn skiljer sig innan barnet nått 3 års ålder  

Ett par som är 27 och 33 som skiljer sig efter 4 år är det ingen som säger något om.. "äsch kärlek tar ibland slut" ... ett par med åldersskillnad skiljer sig efter 15 år ihop  .."jaha, vad var det vi sa nu har hon tröttnat" ..

Wtf? 

Kasta inte sten i glashus liksom

.
    Nej, rikssnittet ligger på tolv år och åldersskillnad spelar in. Men din attityd är ju precis den jag avser. Man lever i stunden och har lite kul så länge det varar.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Det här fattar jag inte) skrev 2025-01-04 23:45:39 följande:
    Ja? Och det gör inte två yngre jämnåriga menar du?
    Det jag säger är att du har bättre förutsättningar till ett långt förhållande om ni är någorlunda jämnåriga. Mycket, mycket bättre.
Svar på tråden Åldersskillnad