Räkan77 skrev 2024-12-06 08:47:32 följande:
Fast så nattsvart behöver det ju inte vara för TS sambo. Det här är ju ett relativt vanligt problem som många par kan jobba sig igenom med hjälp av familjerådgivning, självhjälpsböcker mm. Men det krävs ju att båda är öppen för förändring och prova nytt tillsammans.
Av det TS skriver i sina inlägg är det precis så nattsvart imho. Tror du på riktigt att om TS sambo vore en känslomässigt tillgänglig och kommunikativ typ innerst inne, att han inte hade varit sådan åtminstone i början på relationen? Det är ju då han borde ha visat sig från sin bästa sida.
Av det TS skriver låter han inte öppen för förändring, och det verkar heller inte som om han vill prova på det här med att öppna upp sig känslomässigt inför sin älskade sambo. TS har gett honom alla chanser, och han har inte tagit dem.
Jag lever idag i en fantastisk relation med en kärleksfull man som det går att prata med om allt mellan himmel och jord. Vi är varandras närmaste människor i livet

. Han står också nära sina barn, både vårt gemensamma och hans äldre barn. De kommer till sin pappa om det är något!
Men jag hade aldrig kunnat leva tillsammans med min underbara man om jag inte gjort slut på tidigare, sämre relationer. En relation som kräver att den ena parten ska ändras i grunden för att det ska fungera är ingenting att jobba på. Kärlek ska vara gött, inte en ändlös vandring i motvind och uppförsbacke och spöregn.