• Anonym (TS)

Min man prioriterar sin mamma

Är det normalt att ens man prioriterar sin mamma framför sin partner och barn? 

Min man är alltid mer mån om Att hans mamma har det bra än att se till att jag och våra barn har det bra. Han kan spendera hutlösa summor på sin mor. Detta leder till att pengarna då är slut och jag får betala för kläder, skor, leksaker, bilbarnstolar och liknande. Även löpande mat får jag stå för då han saknar pengar, för att han måste betala för hans mammas bostad så hon kan bo kvar. Men det är även om hans mamma uttrycker en önskan om något så kan han åka iväg direkt och handla detta för 12 tusen. Samtidigt så kan han inte lägga ut grejer till barnen? 

Är han knäpp på något sätt? Helt ärligt, om huset skulle börja brinna och han fick välja mellan mig och hans mamma vem han skulle rädda så skulle han välja sin mamma. 

• Svar på tråden Min man prioriterar sin mamma
  • Anonym (Olympia)

Kommer din man från en annan kultur än den nordiska?

• Raggartjejen
    Anonym (Olympia) skrev 2024-12-06 19:51:11 följande:

Jag tänkte just detsamma. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Olympia) skrev 2024-12-06 19:51:11 följande:

Han har nordisk kultur 
  • Raggartjejen
    Anonym (TS) skrev 2024-12-06 20:07:11 följande:
    Han har nordisk kultur 
    Är han en s.k "morsgris"?
  • Xenia
    Anonym (TS) skrev 2024-12-06 19:47:05 följande:
    Min man prioriterar sin mamma

Är det normalt att ens man prioriterar sin mamma framför sin partner och barn? 

Min man är alltid mer mån om Att hans mamma har det bra än att se till att jag och våra barn har det bra. Han kan spendera hutlösa summor på sin mor. Detta leder till att pengarna då är slut och jag får betala för kläder, skor, leksaker, bilbarnstolar och liknande. Även löpande mat får jag stå för då han saknar pengar, för att han måste betala för hans mammas bostad så hon kan bo kvar. Men det är även om hans mamma uttrycker en önskan om något så kan han åka iväg direkt och handla detta för 12 tusen. Samtidigt så kan han inte lägga ut grejer till barnen? 

Är han knäpp på något sätt? Helt ärligt, om huset skulle börja brinna och han fick välja mellan mig och hans mamma vem han skulle rädda så skulle han välja sin mamma. 

Nej, det är inte normalt. Är han enda barnet? Han kan tydligen inte säga Nej till sin mamma. Har han skuldkänslor?

Hursomhelst skulle jag inte accptera detta. Ens egna barns behov måste gå först. Och ens fru ska vara kvinnan i ens liv, inte mamma.
  • felicityporter

Nej det är inte normalt. Min man kommer från en annan kultur än oss och är sjukligt besatt av att få sin mammas behov tillgodosedda. Jag avskyr verkligen den sidan hos honom, men vet att förklaringen är att han är en annan kultur vilket gör det hela marginellt lättare att acceptera. Annars hade jag helt och hållet tyckt att han är en komplett idiot.

• Anonym (Lisa)

Tycker inte man ska hålla på och välja familjemedlemmar. Så svårt för när folk pratar om "ta före" osv. Så ångestfrankallande snack. Man älskar alla i sin familj men har olika relationer till de olika personerna i familjen. Mamma är mamma make är make hustru hustru osv. Däremot ycker jag det låter helgalet att han slänger ut alla pengar han har på.sin mamma..skäms hon inte?.Han med för den delen. Han har en familj att ta hand om. Fru och Barn att ta hand om. Pinsamt! Självklart kan man hjälpa mamma lite och tycker bara det är fint om ni kan stötta henne med olika saker men finns gränser va.

• Anonym (Ui)
    Ha separat ekonomi!
  • Dexter dot com

Räkna ut hans kostnad för boende,mat,barn mm och se till att han ger dig dom pengarna direkt han får lön och sen får han göra vad han vill med resten av sina pengar.

Svar på tråden Min man prioriterar sin mamma