Inlägg från: Anonym (Beror på ålder) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beror på ålder)

Barnlängtan mitt i studier

Jag har alltid haft en barnlängtan. Träffade min partner när jag var 21 och vi visste båda att vi ville ha barn. Men jag kände att jag ville plugga klart först och börja jobba. Så fort jag började jobba blev barnlängtan mycket större men jag lyckades vänta i ett år för jag visste att en tillsvidareanställning väntade.

Men jag vara bara 27 när jag blev gravid. Hade jag börjat plugga flera år senare hade jag förmodligen tänkt annorlunda.

• Anonym (Beror på ålder)
    Anonym (Längtarsåå) skrev 2024-12-07 01:21:51 följande:

Åh vad kul att ni har bra erfarenheter med bägge delar. Jag läser en 5årig rätt så krävande utbildning och har nu 2,5år kvar.

Jag har egentligen ingen vettig anledning till att skaffa barn redan nu (är endast 22år) men längtan äter upp mig. Min sambo är 24 och han längtar nog lika mycket som mig. 
    Jag har alltid varit en person som följer huvudet och inte känslorna men står inte ut!Skrikandes

Volontärarbete och hjälpa andra barn, tex med läxhjälp? Jag skulle definitivt råda dig till att vänta till efter utbildningen eftersom du är så ung. Gissar att dina vänner inte kommer få barn inom de närmaste åren? Så mycket roligare att få barn ungefär samtidigt som sina vänner.
Svar på tråden Barnlängtan mitt i studier