Inlägg från: Anonym (Mil) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mil)

Barnlängtan mitt i studier

Vi väntade tills fast tjänst och bra sgi. Klart det var jobbigt att leva med barnlängtan fram till dess men vi hann både jobba ihop kapital, jobba ihop sgi och göra barnfria saker innan. 

Det gjorde att jag kunde ta ut väldigt lite dagar under barnets fösta år och därmed har möjlighet att vara hemma längre/ jobba deltid med fortsatt skyddat sgi. 
    De är bara små en gång, så det är skönt att kunna lögga mycket tid tillsammans då ☺️🥰

• Anonym (Mil)
    Anonym (Längtarsåå) skrev 2024-12-07 16:29:23 följande:

Jo vi vill nog ha mer än ett barn. Åldersskillnaden blir endast (Max) 4år och statistiskt är det bättre att ha stor åldersskillnad mellan barnen, då är sannolikheten större att föräldrarna håller ihop. 
    Alla har ju olika erfarenheter av bebistiden. Jag har tidigare arbetat heltid samtidigt som jag pluggat heltid och löst det bra. Tänker att bebis inte kan vara mycket värre.
    Man är ändå två i relationen och man hjälps åt. 

Vill tro att vi kommer hålla, (än har vi inga som helst problem) oavsett vet jag att min partner kommer bli en suverän pappa. 

Och gällande mina föräldrar så är min pappa pensioner och min mamma går snart i pension. 

Vi har ju ännu inte bestämt oss om vi ska börja försöka då jag värdesätter min utbildning. Ville bara skriva av mig lite då min barnlängtan är så stark. 

Tror absolut det kommer bli bra hur ni än väljer.

Men en bebis är hundra gånger mer krävande än jobb och studier. Vår var och är duktig med att äta och sova osv, men man kan inte planera någon tid alls med bebis utan får leva helt efter bebis behov, allt tar längre tid 😂

Svar på tråden Barnlängtan mitt i studier