Anonym (Jag väntade) skrev 2024-12-07 15:12:51 följande:
Vill ni ha mer än ett barn? Har ni inget emot om ålderskillnaden blir väldigt stor? Vill du plugga samtidigt som du har en krävande bebis? Ofta handlar det inte om att hinna njuta eller inte utan det handlar om att hinna överleva. Hinna ät, sova och amma. Njuta är rätt naivt ;) . Jag hade en svår förlossning med akut snitt. Sedan kom ett barn som inte sov en natt på 3 år. Då var det tur att både jag och min make var hemma samtidigt. Sedan ville vi h barnen rätt tätt och när tvåan kom hade hon kolik.
Hur mycket kan din kille vara föräldraledig samtidigt som du pluggar? Har ni råd med en studerande och en föräldraledig? Måste han ta ut 7 dagar i veckan då? Vill du lämna tidigt på förskolan? Vill ni köpa hus? Vill ni ha råd att vara lediga lov och högtider?
Jag väntade. Pluggade, jobbade, köpte drömgården, gifte oss och sparade pengar innan barnen kom :) Det var bra för nu har vi ekonomi till allt vi vill göra. God ekonomi kan köpa mycket tid tillsammans .
Dessutom är jag väldigt glad att jag inte skaffade barn med sambon jag var tillsammans med när jag var under 25.. Enligt statistik så håller mycket få par som får barn i er ålder ihop när barnet fyller 10. Ni är säkert undantaget men det kan vara bra att ha i åtanke om du vill ha en kärnfamilj .
Dina föräldrar kan väl knappt vara pensionärer ännu? min mamma fick mig när hon var ung och hon jobbar fortfarande. Hon har inte speciellt mycket tid med sina barnbarn.
Jo vi vill nog ha mer än ett barn. Åldersskillnaden blir endast (Max) 4år och statistiskt är det bättre att ha stor åldersskillnad mellan barnen, då är sannolikheten större att föräldrarna håller ihop.
Alla har ju olika erfarenheter av bebistiden. Jag har tidigare arbetat heltid samtidigt som jag pluggat heltid och löst det bra. Tänker att bebis inte kan vara mycket värre.
Man är ändå två i relationen och man hjälps åt.
Vill tro att vi kommer hålla, (än har vi inga som helst problem) oavsett vet jag att min partner kommer bli en suverän pappa.
Och gällande mina föräldrar så är min pappa pensioner och min mamma går snart i pension.
Vi har ju ännu inte bestämt oss om vi ska börja försöka då jag värdesätter min utbildning. Ville bara skriva av mig lite då min barnlängtan är så stark.