Dels är barn och bebisar olika, sedan är vi föräldrar också olika. Vissa upplever bebis och småbarnstiden som enormt krävande, andra inte.
Jag och min man träffades unga, fick barn i 25 års åldern, mitt i mina studier som jag nämnt ovan. Har idag en 12- och 10-åring och en sladdis i magen. Bor i villa, har bra jobb båda två. Alltid haft det bra ihop 😊 Klart unga kan bilda familj och hålla hur länge som helst.
Jag och min man har inte upplevt bebis och småbarnstiden särskilt jobbig. Vissa av våra vänner har varit halvt döda och klagat mkt, och vissa av oss andra har inte alls upplevt det så och det beror som sagt mkt på barnen men också hur man själv är som person, vad man förväntar tar sig osv. Jag pluggade heltid och jobbade samtidigt + hade två småbarn. Inga problem för oss.
De av våra vänner som skaffat barn sent i livet har haft det jobbigare än vi som skaffade barn i yngre ålder rent orkesmässigt, det har vi pratat massor om ihop. Jag är rätt säker på att jag kommer uppleva denna sista bebis och sista småbarnstif mkt tuffare än förut för jag är 10 år äldre, är inte lika pigg längre rent allmänt och precis så har alla våra vänner sagt också som skaffat barn sent 😂 Man är mer sliten och blir lättare trött än när man är yngre, ganska logiskt. Men alla är olika givetvis.
Gör det ni känner för TS. Det verkar som att ni har det fixat omkring er och saker löser sig oftast 😊 man blir sjukt effektiv när man får barn tycker jag, man har inget annat val liksom 😅