Hur blir man tillräcklig för en kvinna?
Finns det kvinnor som känner sig nöjd med sin man och inte bara gnäller, gnäller och gnäller på honom? Vad behöver man vara för supermänniska för att en kvinna ska bli nöjd och tillfreds?
Finns det kvinnor som känner sig nöjd med sin man och inte bara gnäller, gnäller och gnäller på honom? Vad behöver man vara för supermänniska för att en kvinna ska bli nöjd och tillfreds?
Man behöver inte vara supermänniska, men man behöver välja rätt kvinna. Tyvärr är det många kvinnor som ser män som renoveringsobjekt och går in för att förändra istället för att acceptera sin partner.
Sen behöver man ju alltid i wtt förhållande, och i synnerhet om man flyttar ihop, kompromissa för att det ska bli bra. Att lyssna på varandras behov och hitta ett sätt att gå den andra till mötes utannatt göra våld på sug själv är nödvändigt. Om man bara struntar i den andres behov och kör på sitt eget så kommer det att bli tjat och gnäll. Var lyhör och visa hänsyn så att hon slipper tjata.
Jag gnäller inte ofta på min kille. Vi har varit ett par i många år. Hemlighet är att acceptera varandra och inte försöka förändra varandra. När jag var yngre var jag mycket mer bitchig och såg män som renoveringsobjekt.
Jag tycker många "förskönar" sin personlighet när man träffar någon dvs låtsas vara nån man egentligen inte är och sen kan man inte leva upp till det ens partner föll för och då blir det naturligtvis besvikelse och gnäll. Jag träffade en enl honom själv var en aktiv man med ordning på ekonomin, gillade att pyssla hemma och i trädgården och som hade bra ölsinne. Han visade sig ha enorma lån, ett väldigt eftersatt hem, låg mest i soffan och blev dretfull varje gång han drack....inte riktigt det han utmålat sig som !
Är man ärlig med sina svagheter och dåliga sidor från start tror jag man slipper många konflikter och gnäll då ens partner vetat om det från start och ändå valt att gå in i en relation.
Vad gnäller hon om? Vad dras du till för typ av kvinnor? Är de t ex snyggare än du? Eller bättre på andra sätt? Och därför tycker sig ha skäl att gnälla, eller vill försöka fixa till dig?
Vanliga kvinnor gnäller oftast bara om mannen är ett stolpskott. Ibland inte ens då.
Ingen kvinna gnäller om mannen är ett kap.
Jag gnäller sällan på min man, men jag har heller inte skäl att göra det. Och nej, han är ingen supermänniska. Men kärleksfull, omtänksam, tar hand om sig, vi delar lika på ansvar för hem och barn osv. Eftersom båda jobbar heltid.
Oftast är jag nöjd.
Ibland gör mina hormoner att jag är missnöjd med allt, dvs mig själv, mannen och resten av verkligheten.
För mig är det bokstavligen så att två dar i månaden ser jag ut som en mammut i storlek och hårighet, mannen ser ut som Schrek och alla i hela världen är fula, korkade och luktar illa (för mitt luktsinne blir överkänsligt).
Då gnäller jag. Så då försöker jag gömma mig i soffan hemma, äta godsaker och inte interagera med folk.
I övrigt är det mesta bara bra.
Självklart försöker jag ge samma tillbaka, men jag är ingen superkvinna och han kräver det inte heller.
Nu är det ju skillnad på ett första möte, eller några få dejter, och en stadig relation.
De flesta lämnar inte ut sig det första de gör. Det ska man inte göra heller. Man bör vara ärlig, men inte berätta allt.
Att väcka intresse hos potentiella partners är en sak. Hur man går vidare därifrån, är en annan historia.
Jag misstänker att kvinnors gnäll inte kommer förrän en bit in i relationen (innan dess dumpar hon mannen i stället), samt att gnället kanske kommer av att mannen inte var den hon trodde?
Den naturliga följdfrågan blir då om hon har skäl att gnälla, eller om förväntningarna är orimliga. Om han visade upp en falsk bild av sig själv, eller om han bara visade vissa sidor? Alla har fel och brister och kvinnor är ju inte heller perfekta.